• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Compensatie Chello internet!

  • Onderwerp starter ragnarok-goat
  • Startdatum
R

ragnarok-goat

Compensatie Chello internet!

Ok verhaal! Laatste 21 Dagen slecht tot geen internet!
Heb 7x een half uur mogen bellen en chello erkende dat het probleem bij hun lag (mijn mac adres was zoek , kwijt , eruit gegooid) hier heb ik in totaal iedere keer minstens een half uur met me mobiel mogen bellen, 0900 NUMMER (ongeveer 50cpm)

Chello erkend dat de fout bij hun ligt

vorig jaar mei tot oktober had ik veel extreem last (20kb max , ping van 300, connection van 25) dat me straat versterker problemen had met me modem tig maal en uren verbelt! En pas 4 maanden later een monteur langs en alles was min of meer opgelost behalve dat ik een publiek IP had (dat brengt veel problemen mee zoals veel reset en het verlies van connecties)

Eindelijk vandaag alles opgelost en ik kwaad en gefrustreerd hier over alles bel ik met klanten service voor een compensatie!

Krijg ik nu 6 weken vergoed! (hier zakt me broek van omlaag die ik niet eens op dit moment aan heb!) niet te wurmen die vrouw! – ik wil gewoon compensatie van vorig jaar (het voorval in minder dan 12 maanden geleden!)


De compensatie van 6 weken is naar mijn inziens niet redelijk! (ik kan ook niet overstappen omdat ik in februari volgend jaar emigreer!)

Ik probeer hier gewoon zoveel mogelijk uit te slepen en chello erkend dat alle fouten bij hun liggen en ik leg me niet neer met 6 weken vergoeding!)

dit heeft me indirect al 3.000 Euro gekost

Ik probeer redelijkerwijs gewoon gratis internet t/m feb 2006 of tot eind dit jaar! (of ben ik nu gek?)


Tot waar kan ik mezelf het beste richten? En hoe dit tot een geweldloze oplossing te brengen?


https://upc.nl/pdf/UPC_Garantieplan.pdf

hier het garantieplan van upc , dit is ook erg krom, chello medewerkers melde ook vaak een zeer slechte tot geen verbinding en nu ik voor 2de keer een grote storing heb wou ik ook voor de eerste keer gecompenseerd worden! (ze zei dat ik dat meteen moest doen , en ik vind dat niet terecht, ik denk als er wettelijke termijnen zijn dat ik er nog binnenval zelfs)

thx for reading
 
Wees blij dat je uberhaupt compensatie hebt gekregen.

Beter 6 weken krijgen dan helemaal niets.
 
De kosten zijn blijkbaar nogal heftig. Als je deze vergoed wil hebben zal je een civiele procudure moeten starten.

Let op je moet bewijzen dat je de kosten heb gemaakt door een specificatie en rekeningen. Ook zal je aan moeten tonen dat het door hun komt dat je deze kosten moest maken.

Veel succes
 
Tja hier lopen 2 verhalen door elkaar.
Je had nu een storing van 21 dagen (3 weken) en krijgt, zoals in het garantieplan staat, 2 x die tijd vergoed, dus 6 weken.
Hier is dus niets mis mee.

Het andere verhaal gaat over problemen vorig jaar.
Ik denk niet dat je daarvoor nu nog compensatie kunt claimen. Jij had daar veel eerder werk van  moeten maken.

Je kunt juridisch advies vragen bij een advocaat. Bv bij een recht- en wets winkel.
Persoonlijk geef ik je weinig kans, want ze hebben zich via de voorwaarden behoorlijk ingedekt.
Bv staat daarin dat ze geen minimum snelheid of ononderbroken verbinding garanderen. Er staat ook in dat ze niet aansprakelijk zijn voor schade of kosten die ontstaan door slecht werkende of geen verbinding.
 
Johnny54 zei:
Persoonlijk geef ik je weinig kans, want ze hebben zich via de voorwaarden behoorlijk ingedekt.
Bv staat daarin dat ze geen minimum snelheid of ononderbroken verbinding garanderen. Er staat ook in dat ze niet aansprakelijk zijn voor schade of kosten die ontstaan door slecht werkende of geen verbinding.
bovendien hebben ze volgens mij alleen een inspanningsverplichting. Zodra ze aangetoond kunnen krijgen dat ze "zich ingespannen" hebben is de kous wat dat betreft af.
Het heet wel garantieplan, maar dat is het absoluut niet.
 
3000 € is volgens mij ook wel een beetje erg overdreven.

Vooral als het voor prive gebruik is lijkt het me sterk.

Ik denk dat je allang blij moet zijn dat Chello erkent dat het probleem bij hun ligt, en dat je daarvoor 6 weken compensatie terugkrijgt.

Ben toch wel erg benieuwd naar jouw berekening, want hoe kom jij aan het bedrag van 3000 € indirecte kosten?
Bedoel je daarmee de kosten voor het bellen naar de helpdesk enz.?

En als je al kosten gaat verhalen op Chello, zorg dan dat het de directe kosten zijn, indirecte kosten interesseert Chello denk ik weinig.


Mod:
Aub geen hele berichten in vette letters o.i.d.
Als iedereen zo iets gaat gebruiken voor hele berichten wordt het zo rommelig.
Dus alle letterkenmerken zoals: vet, schaduw en kleur alleen gebruiken om gedeeltes te accentueren.


Okay mister Mod, il comprendo
 
Raar dat je geen vaste telefoon lijn hebt, je let dus duidelijk niet op de kosten.

Never dat ze jou mobiele kosten gaan vergoeden (indirecte kosten), ze zouden (als ze het vergoeden) alleen de kosten vergoeden die het nummer kost om te bellen met een normaal toeste (directe kosten)l.

Je wordt daar gelukkig ook van op de hoogte gebracht als je belt met een mobiel: "Dit nummer kost zoveel en zoveel, PLUS DE KOSTEN VOOR UW MOBIELE TELEFOON"
Je hebt destijds natuurlijk ook geen aangetekende brief opgestuurd waarmee je UPC in gebreken steld?

Zo niet, dan heb je gewoon pech...

[Mugensift modus]

Even over het algemeen;

Kunnen mensen even op hun taal letten. Taalfouten daargelaten maar het begint gewoon best irritant te worden dat vele zinnen en woorden phonetisch geformuleerd worden..

Het is: MIJN mobiel, en niet: ME mobiel etc.

Zulke dingen neem je namelijk heel snel over.

[/Mugensift modus]
 
/Muggenziftmodus/Offtopic/

Ik ben het geheel met KillRoy eens. Al dat gedoe met ff w88 en die flauwekul is best irritant en dergelijke posts lees ik liever niet. Ook schijnen veel mensen niet te weten dat het DE modem is en niet HET modem. Modem is een samenstelling van modulator/demodulator en is derhalve mannelijk. Men gebruike hier DE als lidwoord. [Muggenziftmodus/Offtopic]

/Semi Ontopic/

Vandaag had ik plotseling geen telefoon meer door, wat later bekend werd gemaakt als een blokstoring,
uiteraard van UPC (Freetime). Oplossing was mobiel bellen. Echter met mijn pre-paid gevalletje met daarop enkele Euro's was dat teveel gevraagd. Het ging immers om een storing die niet aan mezelf te wijten was?
Oplossing: Gratis 0900-1872 bellen en zeggen dat de storingsdienst je terug moet bellen op je mobiel.
Kost het je niks en dat is ook terecht in dergelijke gevallen. Ik had al genoeg gebeld met de storingsdienst over de nummerportering die allesbehalve goed was verlopen.....en vandaag net was opgelost.

Ik blijf altijd fatsoenlijk aan de telefoon want niemand zit aan de telefoon te wachten op een scheldkanonade over een fout van zijn of haar werkgever. Toch meld ik uiteraard wel wanneer ik zwaar geïrriteerd ben in gevallen waarbij dit voorkomt. Mijn ervaring is ook dat een monteur, als je er maar om vraagt, eerder binnen vier dagen komt dan na vier maanden...
 
KillRoy :
Je had beter even je 'post' kunnen nalezen, maar ja... de beste stuurlui staan aan wal.
 
Terug
Bovenaan