• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

coax kabel testen

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Brammie2

Hallo,
Ik heb sinds een tijdje strepen en sneeuw op mijn tv.
Niet op alle zenders maar wel op een stuk of 5 zenders.
Ik heb tv van Ziggo.
Ik heb het vermoeden dat het komt door de coax kabel in de muur, maar dat weet ik niet zeker,
want de eerste tv (zonder problemen) zit bij het kastje waar de tv het huis binnen komt, en de tweede tv (met problemen) zit in de kamer ernaast met een coax kabel door de muur.
Ik wil het graag zeker weten voordat ik hem eruit ga halen. Is er een manier om dit te testen?

Alvast bedankt
 
Hoe is die aangesloten, het kan zijn dat de connector niet goed is.
Kijk even de kabel in de stekker na of die goed is afgestript en goed is aangesloten.

Als je een nieuwe coax kabel gaat trekken gebruik dan coax12 en goeie stekkers van kabelkeur.

Kun je een tijdelijke noodkabel leggen om het te testen, dit kan ook nog.
Zit er een splitter tussen, haal die er even tussen uit en test de kabel opnieuw.
 
Hallo,
Ik heb sinds een tijdje strepen en sneeuw op mijn tv.
Niet op alle zenders maar wel op een stuk of 5 zenders.
Alvast bedankt
Dus je kijkt nog analoog?
Waarom niet digitaal?

Het lijkt er in ieder geval op dat de isolatie van je bekabeling tekortschiet.

Maak je ook gebruik van een versterker?
 
Je kan toch je tweede tv op de plaats zetten van je eerste tv dan zie je of je sneeuw heb zo ja is het je tv zo nee is het je kabel een simpele test:sleep:
 
Een kabel kun je inderdaad deels zelf testen door direct op een ontvanger/tv aan te sluiten en AOP. Heb je dan nog steeds problemen zeer grote kans op slechte kabel.

Doormeten gaat je niet lukken zonder het juiste meetgereedschap. En een multimeter volstaat in dit geval niet ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan