• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

coax kabel nodig van decoder naar DVD?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sabrina
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Sabrina

Gisteren hebben we een starterspakket voor digitale televisie gekocht. Na veel proberen lukt het nu om beeld te krijgen. Alleen zitten de kabels niet volgens het boekje. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Coaxkabel van muur in decoder.
Decoder via scart aangesloten op televisie.
Decoder via coax aangesloten op DVD recorder.
DVD recorder via HDMI en coax aangesloten op televisie.

Zonder de coax kabel van de decoder naar de DVD speler hebben we alleen sneeuw. Een scart ipv een coax geeft alleen sneeuw.

In de handleiding staat aangegeven dat de coax kabel van de decoder naar DVD of televisie alleen functie heeft als we analoog willen kijken.

Weet iemand wat deze situatie voor een effect heeft? Kan ik nu nog wel alles doen? Of heb ik zo geen optimaal beeld?

Gegevens van aparatuur:
Decoder > Samsung DCB-B270R
DVD recorder > Sony RDR-HX750
televisie > Samsung LE32R81B

Groeten,
Sabrina
 
Lijkt me wel goed. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Inderdaad is het zo dat de uitgaande coax aansluiting van de decoder er voor zorgt dat je analoog kan blijven kijken.
Als je geen ruis (sneeuw) op de analoge kanalen hebt op TV en recorder kan je het IMHO zo laten zitten.
Als je ook de digitale kanalen wil opnemen is wel een scartkabel van decoder (VCR uitgang) naar recorder (bv. ingang EXT 2?) nodig.
Er zijn nog meer mogelijkheden, maar dan wordt het wel wat ingewikkeld het hier in te kloppen.
Als je geen goed resultaat hebt, laat het weten, dan proberen we wat anders.
 
HDMI

Ik heb ook een Sony RDR-HX750 en heb ook alles aangesloten zoals hierboven vermeld. Ik heb wel beeld en geluid maar zodra ik de HDMI kabel aansluit geen geluid meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan