• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

coax kabel doortrekken naar andere verdieping.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter patrick91
  • Startdatum Startdatum
P

patrick91

Ik heb een vraag, De kabel die binnenkomt in mijn huis loopt volgens mij door het gele PVC buisje (zie foto)
1jkwgn.jpg

Daarna gaat deze buis de muur in en zal dan uitkomen op de wcd die aan de andere kant van het huis in de woonkamer zit.

Toen we hier gingen wonen heb ik een losse kabel langs de vloer gelegd en die in de kit in een hoek van de muur naar boven laten lopen (via gat cv leiding). Nu is de ontvangst in de slaapkamer niet super maar voor een tvtje in de slaapkamer vond ik het verder wel best.
Nu heb ik 1 verdieping hoger een tv opgehangen in de slaapkamer daar en daar moet een signaal heen. Doorlussen heeft geen zin dus het moet anders.
Een loze leiding is er niet meer. Alleen op de 1e verdieping. Als ik daar een 2e wcd zou kunnen plaatsen ben ik al een heel eind. Zet ik daar een router neer voor goede start draadloze verdieping (smart tv met wifi) alleen moet er ook coax naar boven. Is wel te fixen via ook weer een het gat van de cv leiding.

Hamvraag is nu: zou in die buis inderdaad de kabel van upc (Ziggo) zitten en kan ik deze afsplitsen omhoog de meterkast in?
Verder loopt er niets behalve die kpn kabel.
Iemand hier ervaring mee of is het slim om een ziggo medewerker te laten komen? Kost wat geld natuurlijk maar dan is het wel goed voor altijd.

Heb ik met 1 horizonbox dan wel tv op de andere 2 tv's?
 
Je kunt met een Horizon box niet op twee TV's beeld krijgen. Je hebt per TV een Horizon box, media box, of CI+ module nodig, tenzij je alleen de analoge, of FTC (ongecodeerde) digitale zenders wilt kijken uit het basispakket.

Niet kwaad bedoelt, maar volgens mij is het in jouw geval niet onverstandig iemand te laten kopen die weet hoe het e.e.a. werkt en kan aansluiten.
Goede coaxbekabeling is de basis van goede ontvangst.

Waarschuwing:
Officieel mag alleen een monteur van Ziggo aan die groene Ziggo coaxkabel werken. Doe je het zelf en jij of de buren krijgen daardoor storingen draai je voor de herstel kosten op.
 
ik zie gas gele buis om hoog, KPN kabel, elektra kabel, en 19 mm buis geel als door die gele buis de coax loopt duur ik niet te zegen ken ook een loze leiding daar de keuken of een andere ruimte zijn.
hoe oud is de woning. anders komt de groene coax vaak recht in de meter kast binnen uit de vloer en vaak bij oude woningen recht streeks op de cai aan sluiting in de woning. als de foto iets meer was uit gezoemd kunnen we wat meer zien van de situatie.
 
Alvast bedankt. Een kennis is monteur en kan helpen, ik doe vast voor-onderzoek.

De dikke gele is gas. het gaat om de pvc 19mm buis.
In de meterkast komt 100% zeker niets binnen, daarom heb ik de foto in de kruipruimte genomen.
Op deze foto zie je de pvc buis de muur in gaan;
54t4l0.jpg

Die loopt daar in de muur naar ik aanneem naar de andere kant van het huis naar de wcd. Ik zag verder niets lopen in de kruipruimte.
Die muur op de foto is muur die ik deel met de buren, de keuken is de andere kant op.

Ik heb nu op de 1e verdieping tv en dat is het standaard pakket inderdaad, maakt ook niet uit.
Op zolder zal ik wel iets moeten regelen, er kan een kaart in de tv, dus dat is snel geregeld.

Ziggo medewerker is ook een goed idee maar ik was eerst benieuwd of de groene kabel daar die 19mm buis zou kunnen lopen.
 
Als oud elektromonteur heb ik wel een truc om te weten te komen wat er in de pijp zit.
Je zaagt de pijp rondom in, niet helemaal door, breek hem dan voorzichtig op die plek. Nadat je gezien hebt wat je wil kan je de pijp indien nodig repareren door een 19 mm mof open te zagen en op die plek te lijmen. Meteen na het lijmen wat tape erom en klaar,
 
De pijp maak ik wel open ja, moet toch iets weten. Maak hem ook weer goed dicht want kruipruimte is vochtig.
 
Vochtige kruipruimte is ook niet goed, moet je ook wat aan (laten) doen.
 
Terug
Bovenaan