• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Coax gaat actie ondernemen tegen P2P Throttling!

T

tflegend

Klachten over P2P verkeer chello

20 Mrt. '05 COAX ontvangt de laatste dagen veel klachten over het slecht functioneren van Point-2-Point dataverkeer bij chello. Dit type verkeer wordt voornamelijk gebruikt om muziek, video en software bestanden direct uit te wisselen, zonder tussenkomst van een server. COAX zal navraag doen bij chello wat de oorzaak kan zijn van deze klachten, en wat er aan gedaan gaat worden.
 
De simpele test die u hier vindt geeft u een indicatie over de snelheid van uw verbinding. Om een goede indruk te krijgen over de snelheid moet u onze instructies exact opvolgen.
STOP EERST ALLE DOWNLOADS:
Stop bijvoorbeeld programma's waarmee u films en muziek download. Deze gebruiken ook bandbreedte en kunnen daardoor een verkeerd beeld over de snelheid van uw verbinding geven.


DRUK OP ONDERSTAANDE KNOP:
Hiermee start u de snelheidsmeting. Een test kan een aantal seconden duren.



[Start de test op poort 80 (normaal)]



[Start de test op poort 4662 (p2p)]

P2P test op poort 4662 is experimenteel. Deze test doet HTTP download met het TCP/IP protocol over poort 4662. Dit is waarschijnlijk geen goede nabootsing van P2P dataverkeer.

^^ klopt, dit is een ONZIN nabootsing en zal gewoon hetzelfde werken als poort 80, ik ben bang dat coax het niet goed begrepen heeft, het zijn niet poorten die worden gecapped maar protocollen, een dc++ pakketje is nou eenmaal anders dan een http pakketje en met bepaalde hard/software is dat makkelijk te onderscheiden (en te throttlen).
 
Wat mij betreft mag coax chello gelijk aanspreken op het super trage downloaden via een FTP server.
Sinds een vrijdag weet ik zeker, dat dit bewust door chello wordt afgeremd.
Ik was een paar dagen afgesloten, reden doet er niet toe, en sinds een vrijdag ben ik weer aangesloten.
Wat scherst mijn verbazing, ik was begonnen met downloaden voor het afsluiten, met een %%$% snelheid van 20 KB/s, en nadat ik wederom aangesloten was, ben ik verder gegaan, en wat denk je 450 Kb/s download snelheid op de zelfde FTP server.
Dus ik Upc bellen, en vragen hoe dit kan, hadden ze natuurlijk weer geen antwoord op.
En ja hoor, wat gebeurt er, na een half uur zie ik mijn download snelheid langzaam in elkaar zakken.
Nu vraag ik je, remmen ze de boel af of niet soms.

Greetz Monkey07
 
wel heel toevallig monkey dat je gebeld heb en dat het weer in elkaar zakte wel heel vreemd ???
 
dat van chello slaat nergens op doen ze het datalimiet weg en een week daarna doen ze de snelheid verlagen van p2p en de rest we betalen toch genoeg voor het internet (50 euro voor classic) dan mag je toch ook wel een goeie snelheid hebben we kunnen ook met zijn allen op https://kassa.vara.nl/portal & https://www.coax.nl/news/reageer/index.php?NewsID=909 reageren dan komt het mischien op tv dan zullen ze mischien wel luisteren !!! :( we moeten met ons allen heel veel naar chello en kassa mailen zeg dit tegen iedereen die chello heeft !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
ik heb maar met 1 persoon dit probleem, alles wat wij naar elkaar verzenden (via msn,ftp of wat dan ook) gaan retetraag, en naar ieder ander gaat het gewoon normaal snel
 
En nog wat vervolginfo op de coaxsite:

COAX ontvangt de laatste dagen veel klachten over het slecht functioneren van peer2peer dataverkeer bij chello.
Vandaag hebben wij kontakt gehad met UPC. De oorzaak van de problemen ligt in een nieuwe tool die gebruikt wordt voor het aanpassen van de prioriteit van de verschillende data-verkeers-stromen.
Elke provider gebruikt iets dergelijks om belangrijk verkeer betrouwbaarder en sneller te kunnen afhandelen dan minder belangrijk verkeer.
Helaas functioneert de nieuwe tool nog niet optimaal.
Volgens UPC is het niet de bedoeling bepaald dataverkeer expres te knijpen.
Alleen als het erg druk is zou dit voor kunnen komen.
Normaal gesproken is er voldoende bandbreedte voor alle dataverkeer. UPC werkt er hard aan om de nieuwe tool goed te laten werken. Woensdag zullen wij opnieuw kontakt hebben met UPC.
Wij nemen aan dat UPC al het mogelijke doet om de problemen zo spoedig mogelijk op te lossen.
COAX snapt niet waarom UPC niet zelf iets zegt over deze problemen op
bijvoorbeeld de netwerkstatus pagina.
=============================================

Tja, hardcore leechers... onbeperkt internetten 24/7 bestaat helaas niet! :P (iig niet bij deze provider)
 
Ik ben nu vier jaar bij chello en ik heb altijd de snelheid gehad die ze moesten leveren .
natuurlijk wel af en toe een storing,maar sind het datalimit is op geheven heb ik nu een erge langazme verbinding,op het gewone internet totaal geen problemen,maar met bittorrent en direct conect is het knudde.
ik hoop dat het wat gaat opleveren deze actie ,anders ben ik toch nog genoodzaakt na 4 jaar om een telefoon verbinding aan te schaffen,want zo kan ik niet doen wat ik wil doen met mijn clasic abo a 50 euro per maand.
nogmaals liever niet want ben altijd tevreden geweest
 
spykillah zei:
En nog wat vervolginfo op de coaxsite:

COAX ontvangt de laatste dagen veel klachten over het slecht functioneren van peer2peer dataverkeer bij chello.
Vandaag hebben wij kontakt gehad met UPC. De oorzaak van de problemen ligt in een nieuwe tool die gebruikt wordt voor het aanpassen van de prioriteit van de verschillende data-verkeers-stromen.
Elke provider gebruikt iets dergelijks om belangrijk verkeer betrouwbaarder en sneller te kunnen afhandelen dan minder belangrijk verkeer.

Zoals ik ook al eerder aangaf, wordt dergelijke hardware (icm software) inderdaad door iedere major ISP gebruikt om enerzijds voldoende prio te kunnen geven aan verkeer en anderzijds zorgen dat er geen 'opstoppingen' worden veroorzaakt (traffic management). UPC is er zo te lezen net mee begonnen, en dan heb je een periode nodig om het eea te 'fine tunen'.

Helaas functioneert de nieuwe tool nog niet optimaal.
Volgens UPC is het niet de bedoeling bepaald dataverkeer expres te knijpen.
Alleen als het erg druk is zou dit voor kunnen komen.
Normaal gesproken is er voldoende bandbreedte voor alle dataverkeer. UPC werkt er hard aan om de nieuwe tool goed te laten werken. Woensdag zullen wij opnieuw kontakt hebben met UPC.
Wij nemen aan dat UPC al het mogelijke doet om de problemen zo spoedig mogelijk op te lossen.
COAX snapt niet waarom UPC niet zelf iets zegt over deze problemen op
bijvoorbeeld de netwerkstatus pagina.
=============================================

Tja, hardcore leechers... onbeperkt internetten 24/7 bestaat helaas niet! :P (iig niet bij deze provider)

Bij de meeste providers niet, echter hebben ze bij UPC denk ik de fout gemaakt om net iets te zwaar te beginnen.
 
Terug
Bovenaan