• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

clone macadres

  • Onderwerp starter Onderwerp starter marcel2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

marcel2

Ik ga van bekabeld internet over naar een draadloze router.
Dan moet je een macadres clonen zodat multikaberl weet dat het dezelfde computer is.
Welk macadres moet je gebruiken want het macadres van je draadloze adapter is niet bij multikabel bekend?
Waarom moest je bij een kabel rechtstreeks van de modem naar de pc geen macadres opgeven en bij een router wel?
 
marcel2 zei:
Ik ga van bekabeld internet over naar een draadloze router.
Dan moet je een macadres clonen zodat multikaberl weet dat het dezelfde computer is.
Welk macadres moet je gebruiken want het macadres van je draadloze adapter is niet bij multikabel bekend?
Waarom moest je bij een kabel rechtstreeks van de modem naar de pc geen macadres opgeven en bij een router wel?
Je hoeft het mac-adres niet te clonen, je kunt elke computer aansluiten (of router) die je wilt. Het enige wat je wel moet doen is even je kabelmodem uitschakelen (de spanning er af halen zodat de lampjes uit gaan, niet met een schakelaartje op sommige modems want dan gaat hij alleen naar standby) en daarna de spanning er weer opzetten.
Daarna kun je de router aansluiten (of een andere PC) en als laatste je router aanzetten zodat hij een ip-adres kan ophalen.

Het kabelmodem accepteert namelijk maar 1 computer of router tegelijk en onthoudt het mac-adres van de laatst aangeslotene en die mag als enige eraan. Na een reset van het modem is dit schoon en kun je dus iets anders aansluiten.

Indien je het MAC adres zou clonen hoef je het modem dus niet opnieuw op te starten, maar als dat lastig is dus gewoon even rebooten.

Indien je een ander MAC-adres gebruikt krijg je wel een ander IP-adres. Dus als je IP-adres belangrijk voor je is omdat je bijvoorbeeld een eigen webserver o.i.d. gebruikt dan is het misschien nodig om wel het mac-adres te clonen, want dan houdt je hetzelfde IP-adres, maar ik denk dat dit in jouw geval geen probleem zal zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan