• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Citrix instabiel

  • Onderwerp starter Deadly_Paradox
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Deadly_Paradox

M'n vriendin werkt regelmatig thuis via Citrix maar ze knalt er om de haverklap uit.
Ik heb me rot gezocht naar een oplossing en heb alles wat ik tegen ben gekomen al geprobeerd maar niets heeft geholpen.
Ik ben begonnen met de basis en dat was de kabel aansluiten, toen de draadloze verbinding na dagen klooien en een kapitaal aan telefoonkosten aangezien de helpdesk niet gratis is als je geen Ziggo bellen hebt (bel ik te weinig voor) en dit niet binnen je bundel valt.
Maargoed, als bedraad al niet werkt dan maakt het ook niet uit dat draadloos goed werkt... dat was vooral prettig voor al het andere gebruik.
Toen de IP's maar vast gezet en van alles met poorten en forwarding geprobeerd maar tot nu tevergeefs.
We hebben een 40/4 verbinding en via speedtest (ook die van Ziggo) zit ik gemiddeld op 38,5Mb down en 3,7 up en ik ben via diverse testen op diverse momenten tot deze gemiddelde gekomen dus de snelheid is wel stabiel.
Iemand de oplossing hiervoor?
 
Ik begrijp het niet helemaal. Werk je bedraad of draadloos? Of heb je beide geprobeerd met hetzelfde probleem? Voor de testen zou ik het in ieder geval bedraad houden. Hoe wordt er contact gemaakt met Citrix? Via een cag of web interface?

Ik zou in ieder geval een continue ping gelijktijdig aanzetten naar het ip adres van de Citrix server (of cag). Dan kun je in zien of de citrix disconnects samenvallen met ping timeouts.

Heb je voor de test ook al evt anti virus en firewalls uitgezet? Dat klinkt overigens niet waarschijnlijk omdat je wel verbinding krijgt.

Ron
 
Verbinding gaat ia web interface.
Firewall staat wel aan maar heb wel de citrix als veilig ingesteld.
Virusscanner uitzetten zal ik eens (laten) proberen.
Het lullige is dat er niet echt een dip in de verbinding is waar te nemen want het internet blijft wel verbonden en er kan ook altijd meteen weer ingelogd worden.
 
Ok, maar hoe controleer je dat het internet verbonden blijft? Twee à drie pingetjes missen = citrix disconnect.

Vandaar mijn advies om een ping <naam/ip citrixserver> -t aan te zetten terwijl je op citrix zit. Dan weet je het helemaal zeker dat het geen hik in je eigen internetverbinding is.

Succes
Ron
 
Kan ik die ping ook vanaf een andere pc in hetzelfde netwerk doen?
 
Ik zou die ping vanaf dezelfde pc doen. Dat is de pc waarop citrix disconnect. Als je op die pc timeouts krijgt, zou ik dezelfde test op een andere pc gelijktijdig herhalen.

Zo krijg je een beeld of evt timeouts pc gerelateerd zijn.
 
Ik probeer eerst wel eens vanaf deze laptop als m'n vriendin weer in moet loggen want ze kan niet zo goed tegen gedoe tijdens het werk.
Als dat geen (goed) beeld geeft dan moet het maar een keer maar deze week is nog rustig dus nog niet kunnen testen.
Net wel uit nieuwsgierigheid eens ons eigen IP gepingd en daar viel me wel op dat hij constant op 1ms zit met een enkele 2 en 3 en ineens een 15 en 17ms om daarna weer netjes op 1 door te gaan tot ik een 72 in beeld had.
Volgens mij is dat al een hikje die Citrix eruit kan laten knallen.
 
Niet uitgesloten, maar ik heb vestigingen op onze Citrix servers zitten met een latency van 200-400 ms. En dat gaat traag, maar die geven geen disconnects. Ben benieuwd of je tijdens je testen time-outs tegen gaat komen.
 
Ik wilde net even testen want m'n vriendin was op de citrix bezig maar ik heb het volgende:
ze moet inloggen met https://portal (en dan het werkadres) en daarop kan geen aanvraag worden verstuurd.
Laat ik de htps:// weg dan wordt het IP wel gevonden en heb ik alleen maar time-outs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan