• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco3000: geen configuratie file

  • Onderwerp starter Onderwerp starter loosoft
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
L

loosoft

Als ik m'n modem uitlees, zie ik:

Cable Modem
The data shown in the table below provides information about the operational status of your cable modem.
Cable Modem Status Operational
Cable Modem IP Address xx.xx.xxx.xxx
Current Time Thu Jun 23 2011 21:07:33
Time Since Last Reset 30 days 13h:0m:40s
Configuration File unknown.cm
Cable Modem Certificate Installed

Ethernet
The data shown in the table below provides information about ethernet.
LINK Status UP
LINK Speed 100
LINK Duplex Full

Hoort daar niet iets te staan van 60cm of iets dergelijks?
 
Ja, daar moet cm_60mbps.cm staan. Trouwens, je Link Speed moet op 1000 staan ipv 100.
Het is trouwens vreemd dat je daarmee al 30 dagen mee hebt kunnen werken.

Ik zou de HD maar even bellen....

Ko
 
De helpdesk gebeld: mijn mac adres van het modem staat niet in hun systeem!!???
Ik vermoed dat UPC in de veronderstelling is dat mijn internetmodem (EPC3000) vervangen is door de EPC3212, wat dus niet zo is. Alleen het telefoniemodem (stoeptegel) is vervangen door de EPC3212.

Ik heb dus ruim een dag zonder internet gezeten. Nu merkt mijn vrouw net dat we geen telefoon meer hebben!! Je raadt het al: nu hebben ze de EPC3000 geactiveerd (en ik heb dus weer internet) , maar de EPC3212 is gedeactiveerd.

Ik kan de helpdesk niet bellen, ook niet mobiel, want ik krijg m'n postcode niet ingesproken of ingetoest: uw postcode wordt niet herkend.

Diepe ellende dus, alleen maar omdat zonodig een sukje hardware moest worden vervangen.

Het heeft twee weken perfect gewerkt, totdat ik eergisteren gebeld werd door de helpdesk door een zekere Niels. Ik zou gebeld hebben omdat ik geen internet had. Ik had alleen maar gebeld omdat mijn factuur biet klopte!!!!

Update: uiteindelijk gelukt de HD mobiel aan de lijn te krijgen (weer €6,60): het telefoniemodem was bezet door een of ander proces. De HD medewerker zou het "een schop geven". Na 24 uur zou het weer moeten werken!
Ik vraag me af of dit allemaal voldoende is voor een of andere vorm van schadevergoeding: ruim 24 uur geen internet, ruim 24 uur geen telefonie + gemaakte kosten mobiel?
 
Ik zou me maar niet blind staren op een eventuele 'ruime' vergoeding.

Begin 2007 werd door UPC een verkeerde bootfile (naar later bleek zonder telefonie) op mijn Arris 502B gezet. Ik was net verhuisd en had nog heel wat zaken te regelen per telefoon.
Niet dus, want mijn telefoon werkte plotseling niet meer.... Pas een week later - en na 70 Euro belkosten naar UPC met 2 prepaid mobiles - werd de fout door UPC hersteld.

Ja, dergelijke geintjes zijn behoorlijk duur: 50 minuten gebeld a 10 ct/min voor UPC en 120 ct/min voor KPN. Plus een fles goede whiskey voor mijn buurman omdat ik praktisch die hele week met zijn vaste telefoon mocht bellen.

Na veel aandringen kreeg ik uiteindelijk 'ter compensatie' 4 Euro in mindering gebracht op mijn volgende factuur. Er kon nog niet eens een excuusje van af.

Ko
 
Ik ben ook niet uit op een ("ruime") vergoeding, maar zoals je zelf ook al aangaf: ze kunnen op z'n minst even bellen of mailen om hun excuses aan te bieden en toegeven dat de ellende is veroorzaakt door een foutje hunnerzijds. Iedereen kan fouten maken, maar geef dat dan gewoon toe, daar kan een klant (ik tenminste) beter mee leven als met die goddelijke attitude die ze nu hebben: wij doen alles goed en het ligt altijd aan de klant.

Maar goed, de telefoon doet het weer, dus gelukkig deze keer niet 24 uur zonder! Met dank aan de vriendelijke jongeman van de helpdesk.
Nu nog de kwestie met die rare factuur (zie ander topic).

@ Admin: wat mij betreft slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan