• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Lia Apeldoorn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
L

Lia Apeldoorn

Sinds een week kan ik niet meer goed opnemen. Bij het afspelen zit een storing in het geluid en de weergave is met blokjes. Ik heb een Cisco zwart model. Heeft nog iemand zo'n probleem? En is daar een oplossing voor?
 
Sinds een week kan ik niet meer goed opnemen. Bij het afspelen zit een storing in het geluid en de weergave is met blokjes. Ik heb een Cisco zwart model. Heeft nog iemand zo'n probleem? En is daar een oplossing voor?

Ik heb op 2 pvr's (Samsung en Cisco) sinds twee weken last van blokvorming en uitval geluid. Niet heel erg frequent maar toch vaak genoeg.
 
En nog geen oplossing gevonden?
Heeft te maken met de samenwerking met UPC?
 
Heb je al nieuwe frequentie ingevuld? Op nieuw zenders gezocht? Eventueel fabrieksinstellingen teruggezet?
 
Fabrieksinstellingen teruggezet.
Op advies van Ziggo en wanneer dit niet helpt moet ik een nieuwe recorder kopen voor € 199,-.
 
Fabrieksinstellingen teruggezet.
Op advies van Ziggo en wanneer dit niet helpt moet ik een nieuwe recorder kopen voor € 199,-.

Ben bang dat er weinig aan te doen is, heb hier ook zo'n cisco decoder en die neemt helemaal niet meer op, krijg geen foutmelding van de hardeschijf of zo. Ook al op advies van ziggo van alles geprobeerd maar werkt niet helaas. Ook is de scart beveiliging door een foutje zegt ziggo geactiveerd en zou opgelost worden via een update, maar ook daar kunnen we naar fluiten. :sad:
 
Fabrieksinstellingen teruggezet.
Op advies van Ziggo en wanneer dit niet helpt moet ik een nieuwe recorder kopen voor € 199,-.

Als je je abo 'verhoogt' dan kan je kiezen voor interactieve recorder voor 50 Euro. Bv. Als je nu alleen tv hebt en ga tv en internet nemen, dan kan het al.

Ben bang dat er weinig aan te doen is, heb hier ook zo'n cisco decoder en die neemt helemaal niet meer op, krijg geen foutmelding van de hardeschijf of zo. Ook al op advies van ziggo van alles geprobeerd maar werkt niet helaas. Ook is de scart beveiliging door een foutje zegt ziggo geactiveerd en zou opgelost worden via een update, maar ook daar kunnen we naar fluiten. :sad:

Deze activering van scart beveiliging is al 2 jaar oud. Ik heb allang en breed de hoop opgegeven dat het ooit 'opgelost' zal worden. Deze beveiliging is vooral belachelijk omdat via populaire Humax je opnames eenvoudig op je pc kan zetten.
 
Fabrieksinstellingen teruggezet.
Op advies van Ziggo en wanneer dit niet helpt moet ik een nieuwe recorder kopen voor € 199,-.

Nog even terug naar de basis:
Je schreef dat je blokvorming hebt op programma's die je opgenomen hebt. Het zou ook aan ontvangst-storing kunnen liggen, maar dan moet je het ook hebben als je 'live' kijkt naar die kanalen via je Cisco ontvanger. Dus de vraag: zie je ook blokjes als je live kijkt op de kanalen waar je dit gemerkt hebt in je opnames ??

Blokvorming hoef je niet op alle kanalen te hebben bij storing van buitenaf. Als je last hebt van storing door 4G mobiele data, die momenteel uitgerold wordt door de telecom providers zul je op de kanalen die op dezelfde frequentie zitten als sommige kabel kanalen last kunnen krijgen als je coax-kabels en stekkers niet goed genoeg afschermen. Dat is wel op te lossen.
 
Als ik live kijk is er geen blokvorming en geluidstoring.
 
Als ik live kijk is er geen blokvorming en geluidstoring.

Als het niet frequent voorkomt zou het nog steeds storing tijdens ontvangst kunnen zijn, tenzij je meegekeken hebt bij de opname en toen geen storing zag.

Als er echt een hardware probleem met harddisk zou zijn bijvoorbeeld zou je ook andere fouten verwachten met je ontvanger.

In elk geval heeft dit niets te maken met de overgang naar het UPC signaal omdat jouw regio nog niet omgezet is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan