• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco WiFi bereik nog geen 5 meter !!help webcare!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
28
[OPGELOST]Cisco WiFi bereik nog geen 5 meter !!help webcare!!

Na een viervoudige poging via de helpdesk dan maar hier.

Vandaag bij een bejaard echtpaar in Den Haag geprobeerd de notebook draadloos op Ziggo aangesloten te krijgen. Daar waren ze zelf al enkele maanden mee bezig, inclusief bezoeken aan de Ziggo vestigingen. In eerste instantie de instellingen in de Cisco modemrouter gecontroleerd en voorlopig de radio op kanaal 4 gezet, het enig stukje zichtbare spectrum ruimte op de frequentie band. En ja SSID en Ziggo hotspot SSID zichtbaar, maar zeer zwak.
Op 1 meter afstand met WiFi een maximale abo snelheid 20 Mbps
Op 3 meter 5 Mbps
Op 5 meter 0.xx Mbps en valt de verbinding regelmatig weg.
Met hulp van buren, opzij boven en beneden zelfs 2 huizen verderop was er probleemloos verbinding te maken, echter niet met de Cisco.
Fantasieverhalen van de helpdesk over, dan moet ie langer aanstaan en de oplossing u moet een extender of andere router gebruiken is natuurlijk geen oplossing.
De in bruikleen WiFi Cisco WiFi-modemrouter zou op 5 m zicht afstand in de huiskamer een behoorlijke verbinding moeten kunnen opzetten. Bij zo'n laag bereik is deze functie zinloos, idem voor de HotSpot.
Uit arren moede een oude Fritz!Box 54g, ook niet uitblinkend om zijn hoge bereik, maar wel in deze flatwoning op alle plaatsen netjes verbindend, naast de Cisco gezet.
Geen moeite gedaan om DMZ in te stellen, deze oplossing is hopenlijk tijdelijk.
Gemeten RSSI signaalsterkte op 5 m afstand:
Cisco -72
Fritz! -49
beschikbare Buren -32 tot -62
Dat de Cisco eventueel geen maximaal bereik heeft zoals de 3 antenne exemplaren valt te billijken, maar minder dan een bluetooth afstand is wel erg weinig.
En ja alle tests gedaan op diverse kanalen en diverse apparaten.
De metingen genoteerd van de betrokken desktop komen overeen met mijn ervaringen op een tweede exemplaar.
Geachte webcare wie van u wil hier in duiken ?

P.S. de bij de plaatsing door de monteur van de Cisco modemrouter meegeleverde verhuis materialen en antenne versterker/splitter tbv digitale TV blijken nog gewoon in de doos te zitten. Alleen de pluggen/stekers zijn tijdens het vervangen van het oude modem overgezet.
Ik vind het geen probleem 2 linkerhanden te helpen met aansluiten van Ziggo materiaal, het zou echter prettig zijn als het materiaal goed werkt en de monteurs hun werk goed doen. Helaas moet ik constateren dat ook hier de inflatie heeft toegeslagen.
Graag hoor ik van een van de webcare medewerkers.

Ed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Webcare kun je het beste benaderen via een PM hier op het forum of via twitter (@ziggowebcare). Houdt er rekening mee dat ze niet alle posts afstruinen of er nog iemand problemen heeft. Dat is meer van het toeval afhankelijk.
 
Bij de vestiging Spaarneplein de optie omruilen gekregen.
Gezien de vele topics over slechte Cisco WiFi verbindingen heb ik er een hard hoofd in.
Mijn eigen Ziggo Ubee haalt op zijn sloffen de 3e etage, dwars door de betonnen vloeren heen. Deze Cisco nu op dezelfde plaats getest, komt de kamer niet uit.
Maandag verder...........
 
Na een Ziggo wijziging ging mijn UBEE modem slecht werken (bonded kanalen vielen weg, D/L snelheid zakte van 62Mb/s naar ongeveer 30 Mb/s, verbinding viel soms 5 minuten compleet uit, etc. kortom 2 weken van ergenis.) en de monteur, die mijn problemen gelezen had gaf toe dat dit een bekend probleem was. Hij heeft de UBEE modem omgeruild voor een Cisco EPC3925 maar die heeft zo'n bedroevend slecht WiFi signaal dat ik hem gelijk in Bridge mode heb laten zetten en nu WiFi gebruik via mijn Netgear 3700. Onbegrijpelijk dat een product met de label Cisco zo'n belabberd WiFi signaal levert.
Moet wel toegeven dat mijn verbinding nu weer stabiel en zonder problemen is, dus toch nog iets positiefs.....:).
 
Opgelost

Hedenmorgen omgeruild voor een nieuw exemplaar waarbij diverse malen werd benadrukt dat het eigenlijk geen zin had.
Aansluiten, meten op dezelfde afstand met dezelfde notebook, RSSI -28
Namen paswoorden en kanaal instellen klaar, hoezo geen zin.

Beste webcare, als u dit leest, probeer dan vooral de telefonische helpdesk en hun leidinggevenden op te leiden.

Groet, tot het volgende probleemgeval,
Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan