Cisco router overleden? Nu tijdelijk Ubee EVW3200 maar die crasht bij gebruik VOIP

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

ednlziggo

Bij mijn ouders is exact een week geleden Ziggo Z1 geinstalleerd. Daarbij hebben ze een Cisco EPC 3925 router geplaatst.

Werkte perfect, netjes 21 Mbit down en 2 Mbit up op speedtest.
Na een paar dagen was de verbinding op en af. En toen hield ie er mee op.

Het ledje voor de 1e netwerkpoort is aan. Verder alles uit, behalve een knipperende online. Power, US en DS zijn dus uit.
Ik denk dat de router het loodje gelegd heeft.

Gelukkig konden ze een Ubee EVW3200 lenen en die werkte direct na het aansluiten. Da's mooi. Alleen als ze nu bellen met hun Linksys SPA-941 voip telefoon, dan crasht de Ubee en is er op alle poorten geen internet meer. Enige oplossing is de router weer uit/aan zetten. Iemand ervaring daarmee? Welke settings moet ik evt. aanpassen? (heb al het een en ander aangepast m.b.t. NAT-settings en port-forwarding etc, maar niets helpt)

Ook ben ik niet zo gecharmeerd van de WLAN-settings. Is WLan nou uit of niet als ik primary network disabled kies? Om gezondheidsredenen willen ze nml. geen electromagnetische straling in huis.

Ik heb mijn ouders nu geadviseerd een goedkoop routertje van b.v. Sweex op de kop te tikken en de Ubee dan in bridge-modus te zetten.

Toen mijn moeder de defecte Cisco wou melden, werd mijn moeder gek van de klantenservice. Kwartier gewacht en toen werd de verbinding verbroken en heeft nu geen zin meer te bellen. Kan de melding van defecte Cisco router en/of de aanvraag voor omzetten naar bridge-modus ook via Twitter/facebook of dit forum?

Alvast bedankt!

Groeten Ed
 
Bedankt voor de snelle reactie en de tip!

Heb net een PM met de klantgegevens gestuurd naar Jelle.
 
Is de oplossing al bekend want ik heb exact hetzelfde probleem en moet nog tot woensdag wachten voordat er een monteur van Ziggo komt.
 
Na contact (privebericht) met Jelle is het heel snel en correct opgelost.
Ziggo heeft contact gezocht met mijn ouders en over de telefoon/mail de diagnose 'defect' gesteld. Toen hebben ze een andere Cisco router opgestuurd.

Die hebben mijn ouders aangesloten en toen werkte alles weer direct. Ook de VOIP telefoon werkt perfect.

De Cisco wordt wel aardig warm, maar dat schijnt normaal te zijn. Hij werkt sinds de installatie stabiel voor zover ik heb begrepen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan