Op dit moment hebben wij nu al een paar maanden problemen met ons internet. Uit het niets stopte de router er soms mee. Alle lampjes brande dan nog wel, maar we kregen geen internet signaal meer binnen. Een herstart van de router was dan noodzakelijk. Dit leek meestal te gebeuren als er een apparaat (maakt niet uit welk) aangezet werd om gebruik te maken van het internet.
Naast dit probleem kregen we de laatste tijd ook steeds meer last van zeer wisselende snelheid. We hebben het 90mbit pakket, maar toch krijgen we met veel moeite een HD filmpje van Youtube binnen bijvoorbeeld. Al zit je naast de router, dan nog stopt een filmpje om de halverklap, zelfs al kijk je het in lage 360p kwaliteit.
Voorheen hadden we hier totaal geen last van, maar de laatste maanden lijkt ons Ziggo internet wel een combinatie van filternet (trage respons op web requests) en het oude upc (een verbinding die er steeds uit klapt). Ik was altijd erg te spreken over Ziggo internet, maar het is echt bar en boos de laatste tijd. Wat is er veranderd? Of is ons modem (Cisco) gewoon defect?
Via de helpdesk heeft mijn huisgenoot al eens de modem gereset, maar dit hielp zoals verwacht niets. Toen hebben we voor het ongemak heel leuk een bon voor 1 maand extra tv zenders gehad. Ik zou eigenlijk toch echt liever hebben dat het internet het weer eens fatsoenlijk zou gaan doen...
Naast dit probleem kregen we de laatste tijd ook steeds meer last van zeer wisselende snelheid. We hebben het 90mbit pakket, maar toch krijgen we met veel moeite een HD filmpje van Youtube binnen bijvoorbeeld. Al zit je naast de router, dan nog stopt een filmpje om de halverklap, zelfs al kijk je het in lage 360p kwaliteit.
Voorheen hadden we hier totaal geen last van, maar de laatste maanden lijkt ons Ziggo internet wel een combinatie van filternet (trage respons op web requests) en het oude upc (een verbinding die er steeds uit klapt). Ik was altijd erg te spreken over Ziggo internet, maar het is echt bar en boos de laatste tijd. Wat is er veranderd? Of is ons modem (Cisco) gewoon defect?
Via de helpdesk heeft mijn huisgenoot al eens de modem gereset, maar dit hielp zoals verwacht niets. Toen hebben we voor het ongemak heel leuk een bon voor 1 maand extra tv zenders gehad. Ik zou eigenlijk toch echt liever hebben dat het internet het weer eens fatsoenlijk zou gaan doen...