- Berichten
- 1.093
- Internet
- KPN
- Digitale TV
- KPN
Ik zit even met een raadsel en ik wil die graag aan jullie voorleggen.
Om teveel splitters te voorkomen en toch ook televisie boven te hebben heb ik sinds kort een BDA-01 opdrukversterker. Deze werkt over het algemeen goed en op 28 januari heb ik dan ook mijn signaal waardes hier op het forum gepost met de onderstaande waardes:
Echter heb ik de afgelopen weken steeds meer last van internet uitval en gehalveerde snelheden maar ook vooral uitval op het moment dat ik een maximale internet snelheid behaal. Ook heb ik sinds enkele weken last van een veel slechtere ontvangst op digitale tv.
Afgelopen week is er dan ook een UPC monteur langs geweest en heeft alle kabels binnenshuis gecontrolleerd en deze bleken allemaal goed te zijn. De monteur gaf wel de opmerking dat het niet goed is de BDA-01 opdrukversterker te gebruiken en gaf aan dat de bovenstaande signaal waardes te hard zijn.
Dit werd ook bevestigd toen de monteur contact opnam met UPC zelf.
Hij heeft dan nu ook achter de BDA-01 opdrukversterker een extra splitter geplaatst om de modem te laten temperen.
Situatie nu:
AOP
- BDA-01 opdrukversterker
-- Radio
-- TV
-- modem kabel - splitter - modem kabel - modem
Nu is mijn vraag op de BDA-01 opdrukversterker is het toch zo dat juist de aansluiting van de modem niet versterkt word maar alleen de radio en tv aansluiting?
Uiteindelijk met tussenkomst van een extra splitter zijn dit de signaal waardes geworden:
Het punt is nu dat het probleem niet is opgelost en ik nog steeds last heb van internet uitval en of zeer slechte internet snelheden, maar ook de signaal waardes op mijn digitale ontvanger zijn zeer slecht te noemen met niet meer dan 62% signaal sterkte. Uiteraard heb ik ook alles getest zonder BDA-01 opdrukversterker maar ook dat gaf geen oplossing.
Nu is mijn vraag klopt het dat je tussen de modem en de BDA-01 opdrukversterker altijd een extra splitter dient te plaatsen omdat anders deze te hard uit stuurt?
Om teveel splitters te voorkomen en toch ook televisie boven te hebben heb ik sinds kort een BDA-01 opdrukversterker. Deze werkt over het algemeen goed en op 28 januari heb ik dan ook mijn signaal waardes hier op het forum gepost met de onderstaande waardes:
Model: Cisco EPC3212
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: EPC3212-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST
Firmware Name: e3200-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST.bin
Firmware Build Time: Nov 9 11:06:12 2011
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network:
--------------------------------------------------------------------------------
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 7.6 dBmV 38.2 dB
Channel 2: 7.4 dBmV 37.9 dB
Channel 3: 7.1 dBmV 38.0 dB
Channel 4: 7.0 dBmV 37.8 dB
Channel 5: 8.0 dBmV 36.1 dB
Channel 6: 8.4 dBmV 36.5 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
--------------------------------------------------------------------------------
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 42.9 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
Echter heb ik de afgelopen weken steeds meer last van internet uitval en gehalveerde snelheden maar ook vooral uitval op het moment dat ik een maximale internet snelheid behaal. Ook heb ik sinds enkele weken last van een veel slechtere ontvangst op digitale tv.
Afgelopen week is er dan ook een UPC monteur langs geweest en heeft alle kabels binnenshuis gecontrolleerd en deze bleken allemaal goed te zijn. De monteur gaf wel de opmerking dat het niet goed is de BDA-01 opdrukversterker te gebruiken en gaf aan dat de bovenstaande signaal waardes te hard zijn.
Dit werd ook bevestigd toen de monteur contact opnam met UPC zelf.
Hij heeft dan nu ook achter de BDA-01 opdrukversterker een extra splitter geplaatst om de modem te laten temperen.
Situatie nu:
AOP
- BDA-01 opdrukversterker
-- Radio
-- TV
-- modem kabel - splitter - modem kabel - modem
Nu is mijn vraag op de BDA-01 opdrukversterker is het toch zo dat juist de aansluiting van de modem niet versterkt word maar alleen de radio en tv aansluiting?
Uiteindelijk met tussenkomst van een extra splitter zijn dit de signaal waardes geworden:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 3.5 dBmV 38.2 dB
Channel 2: 3.4 dBmV 37.9 dB
Channel 3: 3.1 dBmV 38.0 dB
Channel 4: 2.9 dBmV 37.9 dB
Channel 5: 3.8 dBmV 36.9 dB
Channel 6: 4.2 dBmV 37.3 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
--------------------------------------------------------------------------------
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 47.4 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
Het punt is nu dat het probleem niet is opgelost en ik nog steeds last heb van internet uitval en of zeer slechte internet snelheden, maar ook de signaal waardes op mijn digitale ontvanger zijn zeer slecht te noemen met niet meer dan 62% signaal sterkte. Uiteraard heb ik ook alles getest zonder BDA-01 opdrukversterker maar ook dat gaf geen oplossing.
Nu is mijn vraag klopt het dat je tussen de modem en de BDA-01 opdrukversterker altijd een extra splitter dient te plaatsen omdat anders deze te hard uit stuurt?

