• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco mediabox i.c.m. Hdmi-switch

  • Onderwerp starter Onderwerp starter tubantus
  • Startdatum Startdatum
T

tubantus

Ben van plan de Cisco mediabox 8485DVB aan te sluiten op een Hdmi-switch.

Wie heeft ervaringen? Welke switch werkt goed, welke niet?
 
heel toevalllig.. ik heb afgelopen week een vivanco 4 poorts hdmi switch gekocht. Hij wilde in de eerste instantie niet automatisch overschakelen als ik de upc aanzette (bij de PS3 wel). Dus ik de kabel er los in gedaan deed ie het wel.. heel vreemd. Ik de volgende dag upc aanzetten geen beeld!? Ik een andere (eigen vergulde HDMI kabel) aan de upc gesloten wel beeld. Ik in de HDMI switch gedaan upc uit en aan gezet (even op een andere HDMI kanaal gezet) en toen de upc aangezet en voila wel beeld! :) Die kabel is dus gaar... ik heb hem op mijn ps3 geprobeerd en daar krijg ik dezelfde problemen met die kabel... weet nu alleen niet of ik upc moet bellen hiervoor.. dalijk gaan ze het hele kastje meenemen....

Overigens kost die vivanco 4-poorts hdmi switch (met automatische schakeling en remote) 49,- euries bij de Saturn (ipv 79) en die hdmi kabel heb ik bij de Makro gekocht 10,- incl btw merk: Sigma Lengte:3 meter. Werkt prima!
 
ik heb een week geleden een MARMITEK - connect 411-HDMI SWITCHER GEKOCHT en hij werkt geweldig goed , ziet er ook heel mooi uit en stevige behuizing .
de moeite waard om daar ook even naar te kijken .
su6
 
Ik gebruik een goedkope eenvoudige switch van het merk HQ.
Zonder afstandsbediening en heeft geen netstroom nodig.
Werkt prima.
Je moet alleen opstaan om naar een ander apparaat te schakelen. Maar dat doe je ook geen 5 x op een avond ::)
Ik heb nu een 4 poorts en daarvoor een 2 poorts (die is overigens te koop ;) )

Succes met kiezen
 
thatrunks zei:
heel toevalllig.. ik heb afgelopen week een vivanco 4 poorts hdmi switch gekocht. Hij wilde in de eerste instantie niet automatisch overschakelen als ik de upc aanzette (bij de PS3 wel). Dus ik de kabel er los in gedaan deed ie het wel.. heel vreemd. Ik de volgende dag upc aanzetten geen beeld!? Ik een andere (eigen vergulde HDMI kabel) aan de upc gesloten wel beeld. Ik in de HDMI switch gedaan upc uit en aan gezet (even op een andere HDMI kanaal gezet) en toen de upc aangezet en voila wel beeld! :) Die kabel is dus gaar... ik heb hem op mijn ps3 geprobeerd en daar krijg ik dezelfde problemen met die kabel... weet nu alleen niet of ik upc moet bellen hiervoor.. dalijk gaan ze het hele kastje meenemen....

Overigens kost die vivanco 4-poorts hdmi switch (met automatische schakeling en remote) 49,- euries bij de Saturn (ipv 79) en die hdmi kabel heb ik bij de Makro gekocht 10,- incl btw merk: Sigma Lengte:3 meter. Werkt prima!
Welk type heb je van Vivanco? Wil er ook één die automatisch schakelt bij inschakelen van bron.
 
Heb ook elcheapo hdmi switch en werkt perfect met de Cisco, op me oude Philips box werkte dit niet of het geluid viel weg.
 
En die schakelt automatisch? Heb geen zin om dit handmatig te gaan doen namelijk..
 
Rivanov zei:
En die schakelt automatisch? Heb geen zin om dit handmatig te gaan doen namelijk..

Nee schakeld niet automatisch gaat via knopje op hdmi switch zelf, voor jouw geen zin dus.
 
Ik heb ook de Vivanco switch met a.b. heeft geen voeding nodig.
Mediabox geeft constand signaal via HDMI (zowel aan als uit) die staat dus op 1
Als ik de dvd speler aan zet schakeld hij automatisch over naar de dvd (poort 2) en mijn sat ontvanger zit op 3 zodra ik die aan zet gaat hij vanzelf naar 3. Zet ik die weer uit of de dvd gaat hij gelijk terug naar 1. AB eigenlijk niet nodig maar wel handig als je mediabox aan staat en je kijkt naar wat anders en je wil even controleren of je programma op de mediabox al begonnen is.
Vivanco is simpel stevig en compact en geen voeding nodig. en niet te duur.
 
Typenummer en hoeveel kost hij? :)

/edit: Is het deze?

942377_BB_00_FB.EPS.jpg


Vivanco HDMI-1.3 4-kanaals auto-switch
 
Terug
Bovenaan