• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

cisco internet/tel. modem netwerk?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter eddie02
  • Startdatum Startdatum
E

eddie02

Hallo

Ik had op mijn vorige modem een ethernetpoort met daarop mijn xtreamer (mediaplayer) in een netwerkje.
Ik ziet nu op mijn cisco modem deze aansluiting niet meer....

Kan dat wel met dit modem, via die blauwe usb misschien?

Al vast bedankt voor jullie hulp! :laugh:

grz Ed
 
De Cisco heeft maar 1 ethernetpoort.

Om de meeste flexibiliteit te krijgen met het inrichten van je eigen netwerk (meerdere pc's, mediaplayer, etc) zou ik persoonlijk als ik jou was een router aanschaffen en deze aan je modem koppelen. Zo ben je het meest toekomstgericht.
 
MartCom zei:
De Cisco heeft maar 1 ethernetpoort.

Om de meeste flexibiliteit te krijgen met het inrichten van je eigen netwerk (meerdere pc's, mediaplayer, etc) zou ik persoonlijk als ik jou was een router aanschaffen en deze aan je modem koppelen. Zo ben je het meest toekomstgericht.

Das dan weer allemaal nieuwe koek voor mij. Kan die gewoon op de ethernetpoort van de modem?
Misschien nog een goeie tip qua merk/type?
 
Ja als je een router koop ken die gewoon aangesloten worden op de ethernet poort van de modem

Ikzelf zou de d-link dir-655 aanraden aangezien daar de beste ervaringen mee zijn
Iedere heeft zijn eigen mening over elke router

Het ligt er ook maar aan waar je budget ligt
En wat je eisen zijn
 
eddie02 zei:
Das dan weer allemaal nieuwe koek voor mij. Kan die gewoon op de ethernetpoort van de modem?
Misschien nog een goeie tip qua merk/type?

Ja, die gaat gewoon op de ethernetpoort.

En advies? Hier heb je 45 pagina's met advies ;)

Wil je wat meer advies op maar, dan zou het prettig zijn als je je forumprofiel even compleet invulde, dan weten we wat meer over de situatie bij je.

@melvintje:
melvintje zei:
Ikzelf zou de d-link dir-655 aanraden aangezien daar de beste ervaringen mee zijn
Iedere heeft zijn eigen mening over elke router

Je spreekt jezelf nogal tegen, vind je ook niet? In de eerste zin zeg je de beste ervaringen van iedereen, in de 2e zin zeg je dat iedereen zijn eigen mening heeft. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja vindt ik nogal leuk (only kidding)

Nee maar het is wel zo MartCom

Je ziet eigenlijk bij de topic die jij dan net aangaf dat de meeste mensen wel een d-link hebben

Maar er zijn natuurlijk ook mensen die weer een andere router zoals jij jij heb dan een Netgear daar heb jij weer hele goeie ervaringen mee aangezien je hem heb

Iedere forum gebruiker hier heeft ervaring met elke router die ze hebben

Laten we maar niet discussiëren erover want dan gaat het eindeloos door ;)

zo nu ga ik even douche anders komt daar niks van in
 
MartCom zei:
Ja, die gaat gewoon op de ethernetpoort.

En advies? Hier heb je 45 pagina's met advies ;)

Wil je wat meer advies op maar, dan zou het prettig zijn als je je forumprofiel even compleet invulde, dan weten we wat meer over de situatie bij je.

@melvintje:
Je spreekt jezelf nogal tegen, vind je ook niet? In de eerste zin zeg je de beste ervaringen van iedereen, in de 2e zin zeg je dat iedereen zijn eigen mening heeft. ;)

Done!

En klopt t dat een bekabelde router sneller is dan een draadloze?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tegenwoordig zijn ze beiden.Dus kan je en met een utp kabel,en draadloos internetten via de router.Bedraad is inderdaad de hoogste snelheid te halen,hoewel vandaag de dag met goede spullen draadloos behoorlijk snel is.

Wat betreft de dlink 655 , daar zijn goede en slechte dingen mee.
Tis maar net wat je zoekt en belangrijk vind.Beste advies is dan ook de gegeven link die over routers gaat.
Ik weet niet hoe snel je mediaplayer kan downloaden via ethernet,bij de mijne zit ik max op 5,5 MB.Wil je dus via de router naar je speler zaken kopieren,en/of internet radio via je speler beluisteren,of gewoon streamen via speler naar tv,dan is een hele snelle router niet echt nodig,kan je het af met een goedkope.

Succes.
 
Flow zei:
Tegenwoordig zijn ze beiden.Dus kan je en met een utp kabel,en draadloos internetten via de router.Bedraad is inderdaad de hoogste snelheid te halen,hoewel vandaag de dag met goede spullen draadloos behoorlijk snel is.

Wat betreft de dlink 655 , daar zijn goede en slechte dingen mee.
Tis maar net wat je zoekt en belangrijk vind.Beste advies is dan ook de gegeven link die over routers gaat.
Ik weet niet hoe snel je mediaplayer kan downloaden via ethernet,bij de mijne zit ik max op 5,5 MB.Wil je dus via de router naar je speler zaken kopieren,en/of internet radio via je speler beluisteren,of gewoon streamen via speler naar tv,dan is een hele snelle router niet echt nodig,kan je het af met een goedkope.

Succes.

Wat ik doe met de xtreamer is soms streamen van de PC, maar vaker sleur ik een film naar de harde schijf van de xtreamer. Met de laatste firmware wordt ook t online tv kijken wel steeds beter. Draadloos hoeft niet per se van mij, maar t scheelt wel weer draden....
 
als je vaak films overzet raad kje bekabeld(t?) aan, gigibit netwerkje is dan erg fijn om te hebben. Overigens s een draadloos toegangspunt altijdwel handig (802.11n) maar zoals al eerder aangegeven zijn het meestal combo's. Succes
 
Terug
Bovenaan