• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco HDTV mediabox geeft alles rood, Thomson GEFELICITEERD

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dave670
  • Startdatum Startdatum
D

Dave670

Hallo vrienden,

Ik zit al een lange tijd met dit probleem.
We hadden eerst een Thomson DVR Zwart, en deze weergaf geruime tijd FOUT FOUT FOUT bij kanaal 999.
Dus geen Ondemand.
Toen een Thomson DVR Grijs, ook deze weergaf vriendelijk FOUT FOUT FOUT bij kanaal 999.

Nu hebben we een HD box van Cisco, en jahoor FOUT FOUT FOUT bij kanaal 999.
De box zit direct via een coax kabel richting de versterker. (UPC Versterker)

De 2de mediabox bevind zich op zolder.
Eerst een coax van de versterker naar 2de verdieping.
Dan een 3 splitter voor 2 tv's. (en de 3de de box op zolder)
En dan vanaf die splitter direct een kabel richting de mediabox.


en de thomson zonder DVR geeft al maanden aan: GEFELICITEERD.

Ik weet het niet meer?

Ik heb geprobeerd om in de CISCO te gaan via 192.168.100.1 maar ik heb een gebruikersnaam + Wachtwoord nodig? (om eventueel zelf een ferquentie in te vullen)

Voor ik het vergeet, Fabrieksinstellingen ook al geprobeerd.
 
Hi Davy,

Naar wat jij beschrijft is er geen retoursignaal of te laag retoursignaal.
Ik neem aan, omdat je in je bericht schrijft dat je een UPC versterker hebt, dat deze dus retourgeschikt is.
Verder zijn niet alle splitters echt retour geschikt (te veel verzwakking op de lage frequenties).
Ik zou willen voorstellen, dat je een foute box rechtstreeks aansluit op het punt waar de groene UPC kabel binnenkomt (het AOP) en dan via menu 1789 kijkt wat de signaalwaarden zijn en of de box dan wel een IP-adres krijgt toegewezen.
Daarna zou ik stapje voor stapje verder gaan.
Het is verder een feit, dat de boxen zonder dvr wat gevoeliger zijn (dus met minder signaal tevreden) dan de boxen met dvr.

Verder zou je ook met je internetmodem kunnen kijken wat de signaalwaarden zijn.

Succes met het uitproberen.

Mvg,

Rolin
 
Hi Mr_rolin.

Van de wandcontactdoos naar de mediabox zit deze versterker:
BDA-01HRCL_m.jpg


Maar van die versterker loopt er direct een kabel naar de mediabox. (dus zonder splitters etc)

Boven zit 1 splitter, maar daar komt die Cisco box niet in de buurt.
 
Hi Davy,

Ja, die versterker hoort inderdaad retour geschikt te zijn. Ik neem aan, dat je je internetmodem ook op deze versterker hebt aangesloten of zit er in de meterkast stiekem nog een aansluiting met een splitter? Dit omdat je met je internet verbinding blijkbaar geen problemen hebt.
En dan natuurlijk nog die lullige opmerking of je bekabeling naar de boxen wel in orde is...
Als je modem ook op deze versterker zit, dan kun je daar wel mooi even via 192.168.100.1 je signaalwaarden uitlezen.
Blijft natuurlijk toch ook nog de mogelijkheid, dat de versterker niet goed werkt.
Maar zoals jij het laat zien, is het volgens mij niet moeilijk om rechtstreeks op de aansluitdoos te gaan zitten.

Mvg,

Rolin
 
Hi Mr_rolin,

Mijn kabelaansluiting is in de woonkamer.
Mijn Internet modem zit niet op die versterker.

Wij hebben het nu zo: Wandcontactdoos -->
113655.jpg
--> Dan Modem en Radio daarin.
De versterker met een klein kabeltje in de TV ingang.
Dan de versterker:
Ingang 1: Mediabox
Ingang 2: TV beneden
Ingang 3: kabel naar boven.

Toen de versterker direct op de wandcontactdoos zat weergaf de box ook FOUT FOUT FOUT.

het modem zend nu zo uit:
DOWNSTREAM

Channel 1: 7.7 dBmv 42.0 dBmv
Channel 2: 7.1 dBmv 41.9 dBmv
Channel 3: 6.1 dBmv 41.4 dBmv
Channel 4: 5.8 dBmv 41.6 dBmv

Signal to Noise Ratio

42.0 dBmv
41.9 dBmv
41.4 dBmv
41.6 dBmv

--------------------------------------------------------------------------------

Upstream Power Level
51.7 dBmv

Maar er is niemand hier aanwezig die de inloggevens weet van die CISCO?
Anders kan ik zijn signaal zien.
Ik zal via menu 1789 even kijken naar de ferquentie sterktes!
 
Hi Mr_rolin,

Ik heb even menu 1789 gedaan en dit zijn de resultaten:

Downstream

Lock signal: NA
Synchronisatie: NA
Signal-Ruis: 36 mdbs
Frequentie: - 6 hz
Modulatie: NA

Upstream

Blokkeringssignaal: NA
Upstream Power: 32 dBmv
Frequentie: NA
Modulatie: NA

QAM

Qam vergrendeling: NA
Bitfouten: 100
Qam Ferquentie: NA
Qam Ontvanger: 71%
FEC fout: 0
Symbool ferquentie: NA
Qam Type: NA
Signal: NA
Spectum vergrendeling: NA


Ik zie een hoop NA?


en dan nog:

IP: NA
Netmast: NA
Gateway: NA
Naam config file: ?????????????????????

(naam config file is leeg?)

Ik maak er nu ook nog wel 1 van BOX 2.
 
BOX 2:
Down-Stream

Lock signaal: YES
Syncronisatie: YES
Signaal-Ruis: 39800 mdbs
Frequentie: 348000000 HZ
Modulatie: QAM256

Up-Stream

Blokkeringssignaal: YES
Upstream power: 55 dBmV
Frequentie: 498000000 HZ
modulatie: NA

Kabelmodem gegevens staan allemaal netjes ingevuld!!!

Frequentie scan weergeeft tussen de 57% en de 72%


QAM-Kanaal:

Status Qam vergrendeling: NO
Aantal bitfouten 100
Qam Ferquentie: 562750 KHz
Ingangs niveau verhouding: 57%
FEC-Fouten: NA
Symbool ferquentie: 6.900 Msymb/s
QAM-Type: QAM64
Signaal-Ruisverhouding: 30 mdB
Spectrumversie AAN/UIT: ON


Naam config file is ook netjes ingevuld, vermoeidelijk heeft UPC box 1 geen CONFIG file gestuurd?
 
Hij kan die ook niet ophalen aangezien je modem niet online komt, zodra je modem net als box2 netjes online komt haalt i van de tftp server de config file op.
 
Hi Davy,

Dat de Cisco zoveel NA's geeft komt deels doordat je geen IP-adres toegewezen krijgt, dus geen upstream verbinding hebt.
Verder geeft de Cisco meer NA's dan de box zonder dvr, dat is hier ook zo.
Maar ook de upstream power van de 2de box zit zo ongeveer op z'n maximale waarde.
Je modem, wat iets dichter bij de muuraansluiting zit (electrisch gezien), heeft ook een vrij hoge upstream waarde, maar nog wel binnen de normen.
Ergo, de upstream is de zwakke schakel (maar dat wisten we al).
Probeer de Cisco eens rechtstreeks op de muuraansluiting en kijk of hij dan wil locken en lees dan de waarden eens uit.
Ik weet niet hoelang je al digitale TV hebt en of het ooit goed is geweest, maar anders is er ook nog de mogelijkheid dat de aansluitdoos een oud type is en niet goed retourgeschikt.
Als laatste mogelijkheid is het natuurlijk ook mogelijk, dat de problemen in een straatkast zitten.
Aangezien blijkbaar bij jou de muuraansluiting het AOP is, zou je hier toch wel een goede upstream power moeten hebben, want anders wordt het zonder UPC-monteur wel lastig.

Mvg,

Rolin
 
Hallo Jongens,

Ik heb de box direct aan de wandcontactdoos gehangen,
Fabrieksinstellingen en de box blijft bij de NA.

Ik heb de box nu op de aansluiting van BOX 2 hangen!
en je raad het al?

NA NA NA.

En geen registratie file.

Kan het niet zijn dat UPC iets verkeerd in het systeem heeft staan?
bijvoorbeeld MAC adres ofzo?

Het ligt dus niet aan de aansluitingen etc.
Wat kan dit zijn? (ondemand werkt op deze manier ook niet)

Wij hebben namelijk een HD box CISCO maar bijv geen HD abonnement?
 
Terug
Bovenaan