• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco HDDVR en AV reciever

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HardcoreHoolie
  • Startdatum Startdatum
H

HardcoreHoolie

Ik heb sinds kort een Onkyo AV receiver met HDMI input.

Nu heb ik mn PS3 en mijn Cisco HD box aangesloten via HDMI op de receiver en de receiver is aangesloten via HDMI op mijn TV.

Nu heb ik het probleem dat heel vaak dat het beeld van de Cisco blijft knipperen. Geluid loopt wel gewoon door. Mijn PS3 heeft er geen last van. zowel met dezelfde kabel als het zelfde poortje. De Cisco aangesloten met de PS3 kabel en die poort helpt ook niet.

Het ligt dus echt aan de Cisco/combinatie van Cisco en AV receiver. Ik kan me geen ander idee brengen.

Is dit een bekend probleem? Ik heb namelijk wel iets gelezen over handshake porblemen. Maar dat is allemaal uit 2009.
Nu kan ik uiteraard wel de Cisco direct via HDMI aansluiten op de TV, en geluid met een optical, maar dan moet ik weer gaan switchen.
tegenwoordig zou het toch gewoon moeten kunnen om via een receiver je Cisco HD box te gebruiken.
 
Wat zijn de instellingen van je box (auto, 720, 1080)?
Doet je AVR de upscaling?
Hoewel onzin maar ook een andere HDMI kabel geprobeerd?
 
HardcoreHoolie zei:
tegenwoordig zou het toch gewoon moeten kunnen om via een receiver je Cisco HD box te gebruiken.

Tja leg dat maar eens aan UPC uit. Heb meer van deze klachten gezien over hdmi via een receiver. Ik zou niet op een oplossing hopen en de box gewoon direct op je TV aansluiten. Dat is trouwens ook de enige oplossing die UPC officieel ondersteund, zij gaan geen moeite in receiver-hdmi-box problemen steken
 
@masterblaster

Ik heb alle apparaten, waaronder een Philips HDDVR, aangesloten op een Denon AVR.
Dit is ook de bedoeling geweest van de fabrikanten van multimedia versterkers/receiver, om als centraal punt ingezet te worden voor het processen van video en audio signalen. Dat UPC dit niet ondersteunt is uiteraard helder, maar dat neemt niet weg dat dit op zichzelf een "normale" aansluitwijze is die gewoon moet kunnen werken.

Ik vermoed overigens in het geval van TS dat het probleem in de Onkyo zit.
 
Zou toch graag wat meer informatie willen.
Je spreekt over een Onkyo receiver, over welk type heb je het dan?
Onkyo heeft er zoveel.

Dan op welke HDMI poort van je Onkyo heb je de Cisco box aangesloten?
En niet onbelangrijk qua Set Up instellingen in het Set-up menu van de Onkyo heb je bij de HDMI poort die je gebruikt de pass trough beeld en geluid instelling goed staan?
Dan, heb je bij de HDMI poort in het Set-up menu van de Onkyo de instelling CBL-Sat geselecteerd.

Ps. niet alle Onkyo receivers hebben dezelfde Set-up menu structuur dit wijkt nog wel eens behoorlijk af, zeker qua instelling mogelijkheden.

Ben zelf ook in het bezit van een Onkyo receiver, type kun je onder in de profiel instellingen zien. Ik ondervindt geen problemen. Maarja, ik heb geen Cisco HD box maar een Philips.

Dus graag wat meer info.

Cheers
 
@Ants

Goeie tips.
Ook ik heb het op SAT staan omdat niet alle HDMI ingangen geschikt zijn voor HD.
 
Sun0000 zei:
@Ants

Goeie tips.
Ook ik heb het op SAT staan omdat niet alle HDMI ingangen geschikt zijn voor HD.

Huh wat, verklaar je nader? Dit klinkt als regelrechte onzin in mijn oren.
 
AntS zei:
Zou toch graag wat meer informatie willen.
Je spreekt over een Onkyo receiver, over welk type heb je het dan?
Onkyo heeft er zoveel.

Dan op welke HDMI poort van je Onkyo heb je de Cisco box aangesloten?
En niet onbelangrijk qua Set Up instellingen in het Set-up menu van de Onkyo heb je bij de HDMI poort die je gebruikt de pass trough beeld en geluid instelling goed staan?
Dan, heb je bij de HDMI poort in het Set-up menu van de Onkyo de instelling CBL-Sat geselecteerd.

Ps. niet alle Onkyo receivers hebben dezelfde Set-up menu structuur dit wijkt nog wel eens behoorlijk af, zeker qua instelling mogelijkheden.

Ben zelf ook in het bezit van een Onkyo receiver, type kun je onder in de profiel instellingen zien. Ik ondervindt geen problemen. Maarja, ik heb geen Cisco HD box maar een Philips.

Dus graag wat meer info.

Cheers

Thanks alvast voor het meedenken.

Ik heb de Onkyo HT-R538

Ik heb de Cisco aangesloten op de CBL/SAT en de PS3 op BD/DVD
Ook heb hem geprobeerd aan te sluiten op de overige 2, geen succes, andere HDMI kabels, ook geen succes.

"in het Set-up menu van de Onkyo heb je bij de HDMI poort die je gebruikt de pass trough beeld en geluid instelling goed staan?" Kan ik niet vinden in het setup menu.
De HDMI poort heb ik inderdaad op CBL/SAT staan.

Wat ik ook nog heb geprobeerd, aangezien mn PS3 ook beeld doorgeeft als de Onkyo uit staat, is de Cisco aan te sluiten op de BD poort (HDMI 1) en deze dan te switchen in het menu. Dan geeft de Cisco uiteindelijk beeld door naar mn TV zonder dat de Onkyo uitstaat, en ook dan blijft het beeld knipperen.

Vreemd, zo lijkt het te liggen aan de Onkyo, maar waarom werkt de PS3 dan wel normaal?

Uiteraard, als je meer vragen heb, hoor ik het wel :p
 
HardcoreHoolie zei:
Thanks alvast voor het meedenken.

Ik heb de Onkyo HT-R538

Ik heb de Cisco aangesloten op de CBL/SAT en de PS3 op BD/DVD
Ook heb hem geprobeerd aan te sluiten op de overige 2, geen succes, andere HDMI kabels, ook geen succes.

"in het Set-up menu van de Onkyo heb je bij de HDMI poort die je gebruikt de pass trough beeld en geluid instelling goed staan?" Kan ik niet vinden in het setup menu.
De HDMI poort heb ik inderdaad op CBL/SAT staan.

Wat ik ook nog heb geprobeerd, aangezien mn PS3 ook beeld doorgeeft als de Onkyo uit staat, is de Cisco aan te sluiten op de BD poort (HDMI 1) en deze dan te switchen in het menu. Dan geeft de Cisco uiteindelijk beeld door naar mn TV zonder dat de Onkyo uitstaat, en ook dan blijft het beeld knipperen.

Vreemd, zo lijkt het te liggen aan de Onkyo, maar waarom werkt de PS3 dan wel normaal?

Uiteraard, als je meer vragen heb, hoor ik het wel :p
Heb inmiddels de handleiding ff gedownload van het type die je in bezit hebt.
Deze spit ik gedeeltelijk door qua instellingen bij de punten die je beschreven hebt.
Als ik iets vindt of de aandacht verdient schrijf ik dat hier.

Tevens spit ik het aansluitschema er even op na.


Cheers
 
Terug
Bovenaan