• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco HD non-dvr specs?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter This Game
  • Startdatum Startdatum
T

This Game

Na het forum en gooogle wat doorgeploegd te hebben is het nog niet gelukt een type/plaatje oid te vinden van deze box. Zonet met upc gebeld en ze gaan er me zoeen opsturen (nee, ik wil geen telefonie en internet in pakket).

Goede nieuws is dat er of weinig problemen zijn of dat deze vrij nieuw is (tot voorheen kreeg je een flips op Pace). Die kleine zwarte pace ziet er goed uit en wordt ook niet zo heet dat de pootjes er onderuit smelten (die zitten nu grotendeels meer vast aan me tv-meubel als aan de box).

De bedoeling is deze met hdmi via een Onkyo 806 receiver aan een Panasonic 50G20 te knopen. Dit staat al op hotel-mode voor hdmi, dus het zou goed moeten kunnen gaan. En anders gaat ie binnen 7 dagen retour.

Hopelijk binnenkort van de scart af en eindelijk echt digitale tv...
 
Ehh, Cisco HD non-dvr??? Je bedoelt de nieuwe Pace HD non-DVR (DCR7111):
1252934211.jpeg
 
Nee, ik bedoel echt cisco. De dame aan de lijn kon me verder geen details geven, behalve dat het is waar ik om vroeg (geen Philips) en ik krijg alleen het HD-pakket.

Net even de Cisco-site gechecked en daar staat idd alleen de 8485 DVR voor west-europa. Had hier al eens gelezen destijds dat ze SD-klanten eerst deze nieuwe Pace gaven om ze zo later simpel HD aan te kunnen smeren. Wellicht krijg ik nu een DVR zodat ze me later daar heen kunnen upgraden (wat nooit zal gebeuren). Hopelijk is die harddisk dan wel in de software uitgeschakeld zodat ie niet extra herrie en hitte genereerd voor niks.
 
Als jij geen DVR hebt besteld, dan ga jij geen DVR ontvangen... UPC heeft slechts 1 Cisco Mediabox, en dat is de 8485... ::)

Zie ook het overzicht op deze pagina.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, vandaar ook mijn vraag ??? Heb ook liever een Pace omdat Cisco te groot is (41cm breed), maar ja, ik zie wel, als ie het maar fatsoenlijk doet in 1e instantie. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat er of iets met de Pace aan de hand is (in Arnhem stond nog een gesealde doos in de winkel met een Pace, maar was het "oude" type) of ze zijn in het hele land door de voorraad heen.

Mijn oude box is de laatste weken zo goed als weggesmolten en wilde gisteren niet eens meer 5 min achtereen werken zonder software-upgrade-reboot of freeze.
 
Als jij een Mediabox HD zonder DVR hebt besteld, dan ga jij gewoon de Pace DCR7111 ontvangen. De oude zilverkleurige Pace (toendertijd "Philips") Mediabox (volgens mij de DCR7101) wordt niet meer geleverd.
 
Yep, ik geloof je wel ;) Maar de verkoopster heeft, na navraag, mij toch echt doorgegeven dat het een Cisco zou worden en geen Pace.

Niw, nu lees ik dit https://ziggoforum.nl/topics/36572/ (met name reactie 13) en heb zo het idee dat het een typisch Kafkaësque-upc drama zou kunnen worden (ik zou ook gewoon netjes een Pace HD kunnen krijgen). Afwachten is voorlopig de enige optie, zodra er tastbaar bewijs is van de dwaling zal ik het webteam wel inschakelen.

En dan wil ik straks ook nog een 2de HD-box, voor 4 euro, maar dan wel na me vakantie ;D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de verkoper heeft doorgeven dat je een Cisco Mediabox gaat ontvangen, dan heb je een HD abonnement mét DVR. Op een andere manier ga jij die DVR niet krijgen, de DVR-functionaliteit kan immers niet uitgeschakeld worden (anders had UPC allang voor deze constructie gekozen). :)

Over een paar dagen merk je het wel. Overigens kan je beter de Pace box ontvangen dan de Cisco box als het te doen is om de HDMI problemen. Afgaande op de berichten op het forum heeft de Cisco box meer HDMI problemen dan de Pace box.
 
Nou, mijn idee klopte aardig. Met storingen is het "we sturen volgende week een monteur" maar als je het via verkoop insteekt komt er opeens van alles los.

Vanochtend een SMS dat er een nieuwe dienst geactiveerd was, een mail met onderstaande quote en nog een telemarketeer op me dak om me toch alsnog een Totaalpakket aan te smeren die ik gisteren ook al bij verkoop een paar keer moest afwimpelen.

Hartelijk dank voor uw bestelling.

U heeft aangegeven uw abonnement te willen wijzigen naar/uitbreiden met:

UPC Digitale TV Royaal (HD-variant)

Toevallig ook nog een antwoord op de mail die ik eerder verstuurde deze week, schijnbaar was ik niet duidelijk genoeg, want ze weten niet van hun eigen defecte chips in de Flips boxen en denken dat mijn Panasonic tv een probleem heeft met het voldoen aan standaarden. En het bestaan van die nieuwe Pace is ook nog niet doorgedrongen.

Zoals een medewerker u reeds aangegeven heeft is het niet mogelijk voorkeur uit te spreken voor het type mediabox wat u heeft.
U geeft aan via een versterker naar een tv te gaan en dit is niet een juiste aansluitmethode.
Als u hierdoor problemen heeft die u bij een rechtstreekse aansluiting niet heeft dan kan UPC op grond daarvan geen vervanging gaan doen.
Als u last heeft van een probleem dat te maken heeft met het ontbreken van HDCP support in de chipset van uw tv toestel en u maakt gebruik van een HD mediabox zonder DVR dan is de enige oplossing die UPC u kan aanbieden het overgaan naar een HD mediabox met DVR omdat deze uit andere hardware bestaat en uw tv toestel het signaal op een andere wijze gaat ontvangen.
U zult dan geen probleem meer ondervinden van het HDCP probleem.
Officieel is het niet mogelijk om een mediabox in de winkel om te ruilen omdat u een probleem heeft met uw tv toestel.

Je krijgt toch steeds meer respect voor mediamarkt verkopers, die lijken soms uit hun nek te lullen, maar ja, ze hebben dan ook honderden verschillende apparaten in hun assortiment. Upc heeft er 4 a 5 en kent er de helft nog niet van ;D
 
Nou, de box opgehaald vanochtend, en je raad het nooit .... een PACE ! ::)

Tot zover het goede nieuws.
Nu blijkt toch dat ik een signaal probleem heb, terwijl de oude steeds vaker bootende gesmolten box in menu 1789 overal nog 100% kwaliteit en 60% signaal aangaf, nu heb ik direct aangesloten op AOP met een Hirschmann FS1 BNL WCD en Coax 12-bekabeling met Koswi/kokwi stekker nog maar 50-80% kwaliteit en signaal tussen de 22-50%. (met de hirschmann GHV830 en een 0421 splitter kreeg ik niet eens beeld, behalve op BBC en VRT).

Dus, daar gaat de rest van me zaterdag (ben al een paar uur aan het klooien) en na bellen van activatie-nr heb ik ipv de HD-zenders erbij nu ineens geen toegang meer tot ALLE zenders >:(

Heb toch sterk vermoeden dat AOP ook te weinig signaal geeft, maar dan moet ik in huis eerst zeker weten dat het niet wil lukken. Steek die 65.- liever in nieuwe kabels ipv voorrij kosten. :'(
 
Terug
Bovenaan