• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco HD mediabox DVR werkt helemaal niet met Philips 52PFL9632D/10 TV

  • Onderwerp starter Onderwerp starter r-jansen
  • Startdatum Startdatum
R

r-jansen

Hallo allemaal,

Mijn oude Philips HD DVR Mediabox ging stuk en gisteren heeft een monteur deze vervangen voor de Cisco HD Mediabox DVR.

Ik krijg hierop geen beeld, zie topic https://ziggoforum.nl/topics/34043/ .

Vanavond is de mediabox vervangen door een andere Cisco. Hierop precies hetzelfde probleem.

Bij een vriend even een andere kleine tv gehaald met hdmi en scart, een kleine goedkope Salora tv. Deze aangesloten via hdmi en gewoon beeld.

Vervolgens de beeldinstellingen via de kleine tv gezet op respectievelijk Auto, 720p en 1080i. Ook beeldkwaliteit gezet op Hoog (RGB) en standaard.

In alle gevallen geeft mijn Philips tv slechts enkele seconden beeld en daarna valt het beeld weg en krijg ik van mijn tv de melding "Geen Videosignaal". In de Philips tv zit overigens de meest recente software.

De opties blijken moeilijk. De monteur kan GEEN Philips HD DVR Mediabox meer bestellen. Ik moet dus kiezen tusen een HD Mediabox zonder DVR of een NIET HD Mediabox MET DVR.

Eigenlijk wil ik beide niet.

Ik zou er bijna een andere tv voor gaan kopen, maar misschien heeft hier iemand nog een briljant idee?

Ik ben er knap :( van!


Groeten,
Ray
 
Laatst bewerkt door een moderator:
r-jansen zei:
Hallo allemaal,

Mijn oude Philips HD DVR Mediabox ging stuk en gisteren heeft een monteur deze vervangen voor de Cisco HD Mediabox DVR.

Ik krijg hierop geen beeld, zie topic https://ziggoforum.nl/topics/34043/ .

Vanavond is de mediabox vervangen door een andere Cisco. Hierop precies hetzelfde probleem.

Bij een vriend even een andere kleine tv gehaald met hdmi en scart, een kleine goedkope Salora tv. Deze aangesloten via hdmi en gewoon beeld.

Vervolgens de beeldinstellingen via de kleine tv gezet op respectievelijk Auto, 720p en 1080i. Ook beeldkwaliteit gezet op Hoog (RGB) en standaard.

In alle gevallen geeft mijn Philips tv slechts enkele seconden beeld en daarna valt het beeld weg en krijg ik van mijn tv de melding "Geen Videosignaal". In de Philips tv zit overigens de meest recente software.

De opties blijken moeilijk. De monteur kan GEEN Philips HD DVR Mediabox meer bestellen. Ik moet dus kiezen tusen een HD Mediabox zonder DVR of een NIET HD Mediabox MET DVR.

Eigenlijk wil ik beide niet.

Ik zou er bijna een andere tv voor gaan kopen, maar misschien heeft hier iemand nog een briljant idee?

Ik ben er knap :( van!


Groeten,
Ray

Hoi Ray,

Ik heb precies hetzelfde pobleem gehad met mijn Philips 37PFL9632. Bij mij is het probleem opgelost door een heel simpele handeling. Eerst UPC aanzetten, hierna pas de TV.

Probeer het eens zou ik zeggen. Laat even weten of het werkt

Gr, Wesley
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wesley82 zei:
Ik heb precies hetzelfde pobleem gehad met mijn Philips 37PFL9632. Bij mij is het probleem opgelost door een heel simpele handeling. Eerst UPC aanzetten, hierna pas de TV.

Probeer het eens zou ik zeggen. Laat even weten of het werkt

Hoi Wesley,

Helaas, maar ook hier hetzelfde probleem. UPC aan, TV aan, eerst heel even beeld, daarna TV zwart met mededeling geen signaal meer.

Om gek van te worden!

Ik heb het voor de zekerheid ook maar andersom geprobeerd, eerst TV aan dan UPC, helpt ook niet....


Bedankt,
Ray
 
r-jansen zei:
Hoi Wesley,

Helaas, maar ook hier hetzelfde probleem. UPC aan, TV aan, eerst heel even beeld, daarna TV zwart met mededeling geen signaal meer.

Om gek van te worden!

Ik heb het voor de zekerheid ook maar andersom geprobeerd, eerst TV aan dan UPC, helpt ook niet....


Bedankt,
Ray

Het lijkt eop dat de combinatie Cisco/Philips niet zo goed werkt. Probeer er nu maar eens achter te komen door wir de fout komt. Upc geeft Philips de schuld en andersom.

Succes ermee in ieder geval. Misschien kan je een PM naar Jordy-UPC sturen. Hij heeft mij ook perfect geholpen (Met een ander probleem)


Gr, Wesley
 
Jammer genoeg heb ik geen oplossing, dit is een HDMI probleem en omdat dit de nieuwste box van UPC betreft een teken dat ze het nog steeds niet goed voor elkaar hebben ondanks de vele HDMI problemen die er reeds met de oude boxen waren.
De philips DVR was wat dit betreft nog niet de slechtste en als ze die niet meer hebben wordt het probleem nog groter
Dan is een nieuwe TV die het signaal wel snapt inderdaad de enige oplossing om HDTV te krijgen.
Dat vindt ik te gek voor woorden voor een probleem dat bij UPC hoe dan ook al veel langer speelt. :embarassed:
Vooral omdat je met de philips geen last hebt gehad van dit probleem.
Het wordt hoog tijd dat UPC dit probleem nu echt in korte tijd oplost anders voorzie ik grote problemen tegen de tijd dat de toevloed aan HD kijkers gaat toenemen.
Hier is geen sprake meer van een probleemloze overstap als je maar moet afwachten of het met jouw televisie werkt terwijl die technisch bezien aan alle eisen gesteld door UPC voldoet.
 
cornelisvandenberg zei:
Het wordt hoog tijd dat UPC dit probleem nu echt in korte tijd oplost anders voorzie ik grote problemen tegen de tijd dat de toevloed aan HD kijkers gaat toenemen.

LoL,
UPC en een probleem snel oplossen.
Ze hebben er 3 jaar over gedaan om de netwerk signaal Haperingen problemen op te lossen.
En software update bij UPC kost gem. 9 maanden.
HD programma's op 1,2 en 3 zetten kost ze nu ook al weer maanden.
Terwijl dat bij normale Ziggo HD ontvangers gewoon direct wel lukt.

Dream on.

Grote toevloed aan HD kijkers bij UPC, bij de prijzen die UPC voor HD vraagt.

Dream on
 
Vandaag contact gehad met de helpdesk.

Ze hebben in het magazijn toch nog een Philips HD DVR mediabox gevonden. Morgen komt een monteur met dit exemplaar. Ben ik waarschijnlijk (voorlopig) weer uit de problemen!

Ray
 
Toch professioneel in het magazijn zoeken naar een philips box om een klant zijn HD abonnement te waarborgen. :'(
Ik hoor het management nog zeggen we leveren nu een kwalitatief en hoogstaand produkt en onze service is op orde.
Die service bestaat dan zeker uit het leggen van allerlei noodverbandjes. >:(
Maar inderdaad voor jou hoop ik dat het in ieder geval voorlopig weer werkt. :)
 
cornelisvandenberg zei:
Toch professioneel in het magazijn zoeken naar een philips box om een klant zijn HD abonnement te waarborgen. :'(
Ik hoor het management nog zeggen we leveren nu een kwalitatief en hoogstaand produkt en onze service is op orde.
Die service bestaat dan zeker uit het leggen van allerlei noodverbandjes. >:(
Maar inderdaad voor jou hoop ik dat het in ieder geval voorlopig weer werkt. :)

Ik heb vanochtend zelf naar het servicenummer gebeld. Ik wil gewoon weer normaal kunnen kijken.

Nadat ik had gebeld, belde de monteur van Gideon mij op om te vragen of er iemand van UPC zelf langs mocht komen om alles goed te meten tussen de Mediabox en mijn TV.

Nadat ik vertelde dat ik zelf had gebeld en dat er een nieuwe (Philips) Mediabox komt, ging hij nog overleggen of die man van UPC nog langs zal komen (Hij is welkom overigens), omdat het waarschijnlijk is dat er dan wel meer mensen met hetzelfde probleem zullen komen te zitten.

Tot nu toe niets meer gehoord.

Ik wacht het wel af. Ik hoop maar dat ik morgen weer (normaal) kan kijken. Je merkt nu pas hoe snel je gewend raakt aan allerlei handigheidjes....

Ray
 
Grmpffff.

Tussen 8 en 1 uur zou er iemand komen met een Philips. Helaas, niemand geweest. Niet gebeld. De service afdeling moet het nakijken en bellen terug.

Ja ja, zal wel weer.
 
Terug
Bovenaan