• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco HD DVR geeft irritante (fluit)toon

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mies
  • Startdatum Startdatum
M

Mies

Sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van een Cisco HD DVR. Op zich werkt de box prima, maar zodra het ding voeding krijgt, geeft ie een hoge irritante fluit/pieptoon. Dus niet alleen bij opnemen als de hd werkelijk wat moet doen, maar zelfs in de standby stand.

Het is zelfs zo erg dat manlief zodra hij thuiskomt de stekker eruit trekt :'(. Je kunt het lawaai dat de box produceert meters ver nog horen. Het leek mij niet normaal en heb UPC gebeld, maar volgens de helpdesk is een hoge fluittoon inherent aan mediaboxen met een harde schijf.

Ik las in een ander topic ook al iemand met een klacht hierover. Zijn er nog meer mensen met de nieuwe Cisco box die hier last van hebben? Zijn er ook mensen met een Cisco box die wel stil is? En hoe reageert UPC bij jullie?
 
Ik heb harde schijven nog nooit horen piepen/fluiten, wel maken ze een tikkend/ratelend geluid bij activiteit. Dat gefluit inherent zou zijn aan een DVR is dus flauwekul.

Als het om zo'n ultra hoge pieptoon gaat die oudere mensen niet kunnen horen dan verdenk ik de voeding in het apparaat. Ik had dit met 1 van mijn Dreamboxen. Fabrikant heeft de voeding toendertijd vernieuwd en het probleem was over.
 
Nee, hier ook nergens last van. Tijdens opnames hoor je hem minimaal mits je er bovenop staat, maar geen fluittoon.
Tijdens standby is de box muisstil.
 
Ik heb het probleem ook. Het komt waarschijnlijk van de harde schijf. De mijne is nu omgeruild maar deze geeft ook een fluittoon, wel iets minder erg dan de vorige.
Aangezien ik er nu een beetje klaar mee ben ,kjik ik het nog even aan. :-\
 
Het kan een maandagmorgen exemplaar zijn. Maar omdat meerdere mensen dit ervaren, heb ik zo mijn twijfels. Geen genoegen mee nemen. Ik heb een Philips, nou daar kan je ook mee lachen! (maar niet heus). Zie mijn revieuws.
 
Ik weet niet of je dat met elkaar mag vergelijken, maar als een harde schijf van een pc gaat fluiten ,dan loopt hij op zijn eindje.
De schijf van mijn mediabox fluit niet, soms zoemt hij nadat hij net uitgezet is, maar dat stopt na een paar minuten, waarschijnlijk een fan denk ik.
 
Mies zei:
Sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van een Cisco HD DVR. Op zich werkt de box prima, maar zodra het ding voeding krijgt, geeft ie een hoge irritante fluit/pieptoon. Dus niet alleen bij opnemen als de hd werkelijk wat moet doen, maar zelfs in de standby stand.

Het is zelfs zo erg dat manlief zodra hij thuiskomt de stekker eruit trekt :'(. Je kunt het lawaai dat de box produceert meters ver nog horen. Het leek mij niet normaal en heb UPC gebeld, maar volgens de helpdesk is een hoge fluittoon inherent aan mediaboxen met een harde schijf.

Ik las in een ander topic ook al iemand met een klacht hierover. Zijn er nog meer mensen met de nieuwe Cisco box die hier last van hebben? Zijn er ook mensen met een Cisco box die wel stil is? En hoe reageert UPC bij jullie?

Het is toch bizar dat een UPC medewerker zegt dat dit normaal is? Wat denken ze nou zelf... Ik zou echt de medewerker uitlachen als die zou zeggen dat een pieptoon normaal is.
 
Hier ook een irritante fluittoon, komt vrijwel zeker van de harddisk.
Gaat over nadat eea enkele uren heeft aangestaan en dus goed warm is.
(De HD draaid volgens mij voortdurend; dit om onmiddelijk te kunnen beginnen met opnemen en om live tv een stukje terug te kunnen spoelen)

Ik laat de dvr maar aan staan . . . . . .
Afweging milieu/oren . . . .
 
Terug
Bovenaan