• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco HD DVR - 'brom' en wel geluid, maar geen beeld.

Berichten
279
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Nu sinds een goede 3 weken heb ik een Cisco HD DVR. Op zich naar tevredenheid, maar ik mis wel enorm het niet meer analoog kunnen kijken. Klinkt paradoxaal natuurlijk, want waarom HD TV nemen als je nog analoog wilt kijken. Nou, het feit dat mijn kinderen nu (nog) niet meer zelf de TV kunnen aanzetten vind ik wel vervelend.

Wat ik wel meerdere malen en continu heb geconstateerd zijn respectievelijk het wel hebben van geluid, maar geen beeld en een brom van het apparaat.

Na het inschakelen van de TV, het op HDMI zetten, en het aanzetten van de box heb ik nu meerdere malen gehad, dat de TV wel het geluid van de betreffende zender doorgeeft, maar het beeld blijft achterwege. Ik heb hierop al een keer de Helpdesk gebeld, want de box was kapot dacht ik, maar nadat de dame aan de lijn mij de box liet resetten, voeding gedurende 30 seconden eruit, was er weer geluid én beeld. Ik heb hierbij aangegeven dat ik geen gewoonte wil gaan maken van dit resetten. De dame gaf aan dat mijn melding nu geregistreerd staat. De volgende dag was er bij het inschakelen weer geen beeld, maar nu ook geen geluid. Na een reset waren beiden er weer.

Ik had voor deze Cisco HD DVR de Thomson DVR. Deze Thomson was nagenoeg geluidloos, maar de Cisco HD DVR produceert een vrijwel constante bromtoon. De Cisco staat op dezelfde plek als de Thomson met voldoende ventilatie rondom. De brom lijkt erger bij het opstarten, maar gaat feitelijk niet weg ook al is de brom na een tijdje wel wat minder.

Hoe is jullie ervaring?
 
De mijne is zo goed als geruisloos. En werkt nog steeds naar behoren.
Het lijkt me een slechte zaak als ik iedere keer bij aanzetten box de boel moet resetten, om beeld en geluid te hebben.
 
Je moet EERST de DVR aanzetten en wachten tot je het in het schermpje ziet, en dan pas de TV aanzetten.
Of als je geen beeld heb, TV uit en daarna weer aan.
 
RicoK zei:
... maar ik mis wel enorm het niet meer analoog kunnen kijken.
Splitter op de wandcontactdoos, één coaxkabel naar de Mediabox en één coaxkabel naar de TV en je kan analoog kijken zo vaak je wil... :laugh:

Gr
 
corcoupe zei:
Je moet EERST de DVR aanzetten en wachten tot je het in het schermpje ziet, en dan pas de TV aanzetten.
Of als je geen beeld heb, TV uit en daarna weer aan.

Hmm, is wel iets om aan te denken.

Daar duikt dan meteen wel weer een nadeel op van de HD DVR. De nieuwe lichting mediaboxen gaan na verloop van tijd allemaal in de standby-/eco-modus. Dus ze zijn niet meer direct paraat bij het aanzetten.
 
Stargazer zei:
Splitter op de wandcontactdoos, één coaxkabel naar de Mediabox en één coaxkabel naar de TV en je kan analoog kijken zo vaak je wil... :laugh:

Duidelijk. Echter, holt dan de signaalkwaliteit dan niet achteruit. Mijn signaal wordt in de meterkast versterkt gesplitst naar de plasma in de woonkamer en de lcd op de slaapkamer. Dus het signaal in de woonkamer moet dan bij de wcd worden gesplitst. Ik zal eens zien of ik nog een splitser en een coaxkabel heb liggen.
 
corcoupe zei:
Je moet EERST de DVR aanzetten en wachten tot je het in het schermpje ziet, en dan pas de TV aanzetten.
Of als je geen beeld heb, TV uit en daarna weer aan.
Dat ligt aan het type TV, bij mij is dit ook niet het geval...
 
Dikke onzin allemaal. Het apparaat geeft wel geluid maar geen beeld? Er is een brom te horen die onnatuurlijk lijkt?
Het apparaat lijkt mij niet in orde.
Gewoon weer bellen, en aangeven dat je iedere keer de box eerst moet resetten om uiteindelijk beeld en geluid te krijgen, en dat de brom bovendien erger lijkt te worden.

Overigens is het splitten op de wcd in combinatie met bijv. een cisco wel te doen, maar niet optimaal.
Beter een opdruk versterker met de benodigde uitgangen, waar je bovendien de coax voor internet modem zo op kan schroeven. Kan de splitter van upc in de kast.
Dit is natuurlijk als je ook internet erbij hebt. Dan moet je sowieso eerst al splitten voor internet aansluiting.
 
Is die brom niet gewoon de harddisk? ook logisch is dat bij restart meer geluid maakt dit kan makkelijk de harddisk zijn die opspint en een tijdje blijft spinnen.

Topicstarter heeft ook gewoon duidelijk last van een handshake probleem tussen Cisco en zijn tv, raad je iedergeval aan om tekijken of er ook toevallig een update voor je tv is, die kan dit probleem ook eventueel oplossen.
 
heb ik nu meerdere malen gehad, dat de TV wel het geluid van de betreffende zender doorgeeft, maar het beeld blijft achterwege
Is het niet zo, dat bij een slechte handshake beiden niet doorkomen? Dat zou dit euvel namelijk dan elimineren, en hoeft de ts niet meteen aan een wellicht ingewikkelde tv update te gaan.
En mijn vraag aan de ts is, is deze brom van het apparaat afkomstig, of komt dit geluid uit de tv speaker, als je de box aanzet?
Heb je alle hdmi poorten geprobeerd op je tv?
Probeer eens via scart, dan heb je geen HD, maar kan je zien of dit wel goed werkt.
 
Terug
Bovenaan