Cisco EPC3928AD probleem na onweer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schollaert

Forum Gebruiker
Berichten
12
Hallo,

Sinds het zware onweer van afgelopen donderdagnacht heb ik problemen met mijn Cisco EPC3928AD modem. Om de haverklap valt de verbinding weg van zowel telefoon als computers. DS, US en Online lampjes gaan uit, knipperen en gaan weer aan. DS en US soms groen, soms oranje. Daarvoor heeft het modem sinds de installatie vijf maanden terug perfect gewerkt.

Gister gedurende 10 minuten stroom van modem gehaald. Bijgevoegd de logging tot nu toe.

Ligt dit probleem aan het modem of kan er door het onweer bij Ziggo iets mis zijn gegaan.

Dank voor het meedenken.

Jan

HBENV.jpg


DOCSIS signal

Channel 1:
Channel ID: 13
Downstream Frequency: 274000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -6.5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.6 dB
MER: 0.0 dB
Correctable FEC: 3791 codewords
Uncorrectable FEC: 134 codewords
Channel 2:
Channel ID: 9
Downstream Frequency: 242000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -7.0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.7 dB
MER: 0.0 dB
Correctable FEC: 3007 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Channel 3:
Channel ID: 10
Downstream Frequency: 250000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -8.4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.0 dB
MER: 0.0 dB
Correctable FEC: 1104 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Channel 4:
Channel ID: 11
Downstream Frequency: 258000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -6.5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.4 dB
MER: 38.1 dB
Correctable FEC: 919 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Channel 5:
Channel ID: Not used
Downstream Frequency: 0
Modulation: unknown
Power Level: 0.0 dBmv
Signal to Noise Ratio: 0.0 dBmv
MER: 0.0 dB
Correctable FEC: 0 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Channel 6:
Channel ID: 14
Downstream Frequency: 282000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -7.2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.2 dB
MER: 38.1 dB
Correctable FEC: 674 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Channel 7:
Channel ID: 15
Downstream Frequency: 290000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -6.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.3 dB
MER: 38.1 dB
Correctable FEC: 900 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Channel 8:
Channel ID: 16
Downstream Frequency: 298000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -6.9 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37.7 dB
MER: 38.1 dB
Correctable FEC: 1244 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords

Upstream Channels
Channel1:
Channel ID: 35
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 53.8 dBmV
Channel 2:
Channel ID: Not used
Upstream Frequency: 0 Hz
Modulation: 0 QAM
Bit Rate: 0 kBits/sec
Power Level: 0.0 dBmV
Channel 3:
Channel ID: Not used
Upstream Frequency: 0 Hz
Modulation: 0 QAM
Bit Rate: 0 kBits/sec
Power Level: 0.0 dBmV
Channel 4:
Channel ID: Not used
Upstream Frequency: 0 Hz
Modulation: 0 QAM
Bit Rate: 0 kBits/sec
Power Level: 0.0 dBmV
Statistics
T3Timeouts: 1898 timeouts
T4Timeouts: 16 timeouts
 
Heb je nog een versterker? Dan proberen zonder, anders Ziggo bellen. Het maakt niet uit of het probleem in je modem zit of verderop in het netwerk, je kunt er zelf toch niets aan oplossen.
 
Je modem 'ziet' de inkomende signalen wat zwakjes, niet te zwak overigens.
Ook heb je maar 1 upstream kanaal in gebruik ipv 4.

Het zou een probleem in het modem kunnen zijn, maar ook in een eventuele versterker die je er nog tussen hebt zitten. Het kan ook een probleem in de straatversterker van Ziggo zijn.

Het beste kun je even bij je buren navraag doen of die gelijksoortige problemen hebben. In elk geval kun je een monteur via de helpdesk vragen om het op te lossen als het je modem of het signaal van Ziggo is.
 
inderdaad je Power Level: 53.8 dBmV is te hoog en dit is ook de reden dat het modem uitvalt, hier zul je een monteur naar moeten laten kijken.
 
Vandaag geen problemen meer. Power level Upstream 56.5 dBmV. Echter geen T3 en T4 timeouts meer en geen Uncorrectable FEC's. Vreemd.

Jan
 
Power level Upstream 56.5 dBmV.

Dat is echt niet normaal, 57dBmV is het absolute maximum. Voor 4 upstreamkanalen is het maximum trouwens 51dBmV, vandaar dat je er maar één enkel kanaal krijgt toegewezen.
 
Ik heb nu geen probleem meer. 60 Mb/s, 6 Mb/s haal ik continue. Toch maar even bellen met de HD? Wat is het doel van 4 upstreamkanalen?

Jan
 
3 weken later ziet het er veel beter uit. Ik heb niks verandert. Kan iemand deze verschillen verklaren?

Upstream Channels

Channel1:
Channel ID: 35
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 47.3 dBmV
Channel2:
Channel ID: 33
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 48.3 dBmV
Channel3:
Channel ID: 34
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 47.3 dBmV
Channel4:
Channel ID: 36
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 48.8 dBmV
 
Misschien dan toch een wijkversterker geweest die defect geraakt is na onweer en daarna vervangen is. Als je zelf niets gewijzigd hebt in je installatie is dit de meest logische verklaring.
 
Dat moet het wel zijn. Zie nu ook dat mijn signaalstatus die mijn HD reocrder aangeeft van 3% naar 32% is gestegen....

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan