• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco EPC3928AD en netgear r6300 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

vinncy

Hey iedereen,

Ik probeer de netgear routers aan te sluiten op de Cisco modem.. Alleen, t lukt niet. De modem wordt via klantenservice in bridge mode gezet. Via Lan 1 wordt de router aangesloten. Via Lan wordt een PC aangesloten, die zonder problemen de router kan vinden. Netgear start automatisch een wizard om instellingen goed te zetten. Maar, de router kan steeds geen verbinding maken met internet! Ook niet als ik handmatig gegevens invul, of de mac-adres van modem opgeeft (mogelijkheid van netgear om instellingen over te nemen van apparaten die wel al eerder een werkende internet verbinding hadden).. Wat zijn dus bijvoorbeeld goede instellingen voor deze routers (IP, dhcp, gateway...). Denk dat dat nog niet goed loopt, IP van modem is bijvoorbeeld 192.168.178.1, terwijl router 192.168.1.1 heeft. Kan dit iets zijn? Kabel van modem naar PC geeft gewoon verbinding met internet..klantenservice weet niks en vandaag modem gekregen, want vorige had geen werkende bridge mode (ook zelfde Cisco, monteur concludeerde dat ook)..
 
Als je de router aansluit moet je je modem wel herstarten voor je verbinding krijgt.
 
Even misschien een verduidelijking wat ik geprobeerd heb:

Via de stappen zoals beschreven in de manual van de netgear (1. modem voorbereiden (bridge mode en reset), 2. modem herstarten en via LAN verbinden aan router, 3. router aanzetten en wachten tot de router geheel opgestart is, 4. router verbinden via LAN of WIFI (beide al geprobeerd) op PC/laptop, 5. via wizard (Netgear Genie) die start zodra de browser geopend wordt, de router de instellingen zelf laten configureren.

Dit zou voldoende moeten wezen (volgens manual) alleen kan bij deze laatste stap geen verbinding met internet gemaakt worden. Dit wordt ook gemeld in de wizard.
Vervolgens worden 3 opties gegeven:
a. kabel goed? -> Ja, meerdere kabels geprobeerd
b. Modem goed gereset? -> Ja, meerdere keren inmiddels.
c. Geen van alle -> dan is er een mogelijkheid om MAC-adres in te vullen van apparaat (PC of andere router) die wel verbinding met internet heeft (gemaakt).

Ook is er nog een keer de mogelijkheid om de automatische configuratie opnieuw op te starten (geen succes opgeleverd).

Dus, dan meer een keer een MAC invullen van de cisco modem, die de modem zelf gebruikte, voordat het in bridge-mode gezet werd. Wederom geen effect.

Vervolgens een PC aangesloten, direct op de modem, zonder tussenkomst van een (externe) router (kijken of bridge-mode van Ziggo modem werkt) en computer zelf kon uiteindelijk wel verbinding maken met internet. Modem werkt dus naar behoren, bridge-mode actief en werkend.
De gegevens van de computer genoteerd (ipconfig /all) om deze later in te voeren in de Netgear.
Wederom werd alles weer via de stappenplan aangesloten.

Weer via wizard geen verbinding met internet, MAC adres werkt nog niet, dus nu inloggen op de netgear via routerlogin.net, om meer instellingen te bekijken.
Eenmaal ingelogd, kan de router ingesteld worden, bekeken worden etc. Maar ook meer geavanceerde instellingen voor internet-verbinding kon worden gevonden. Hier heb ik dan gegevens van de PC ingevuld, welke wel internet had. Maar, wederom bleek de router hier geen zin in te hebben om dan toch het internet te activeren.
 
2. modem herstarten en via LAN verbinden aan router

Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu precies met wat hebt verbonden, maar met de Cisco in bridge-modus moet je de LAN1-poort van de Cisco verbinden met de WAN-poort van je Netgear.
 
Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu precies met wat hebt verbonden, maar met de Cisco in bridge-modus moet je de LAN1-poort van de Cisco verbinden met de WAN-poort van je Netgear.

Klopt, dit heb ik gedaan. LAN 1 is de enigste die nog werkt wanneer de modem in bridge mode staat (voor de zekerheid de andere ook gekeken, maar daar is geen signaal meer). En ook logisch dat deze dan aangesloten moet worden in de "ingang" van de netgear router (WAN dus)..
 
De router moet iig op automatisch* staan bij de WAN-instellingen, geen PPPoE of iets dergelijks en ook geen statische IP.

* Exacte benaming verschilt per merk, bijvoorbeeld “automatic configuration - DHCP” of “automatic IP” was het bij linksys respectievelijk asus.
 
2. modem herstarten en via LAN verbinden aan router, 3. router aanzetten en wachten tot de router geheel opgestart is, 4. router verbinden via LAN of WIFI (beide al geprobeerd) op PC/laptop,

Heb je ook je modem al eens herstart met de router aangesloten en opgestart? Met je router uit zal je modem misschien het macadres van je pc onthouden en dus geen verbinding opbouwen met de router. ( modem en extern adres zijn gekoppeld aan macadres van eerste aangesloten device )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan