• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

cisco epc3928ad bewaard geen pre-reserved adressen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter franky205
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

franky205

Sinds gisteren ben ik aangesloten bij Ziggo.
Maar als ik een pre reserved ipadres opgeef voor mijn server en mijn ip Camera zie ik dat ze niet bewaard blijven in de lijst.
Ik heb geen idee wat ik over het hoofd zie.
Het ipadres zit in de range van de dhcp adressen.

Tijdelijk heb ik deze nu op vaste ipadressen gezet.
Liever heb ik ze via dhcp.
 
Bekend euvel. Meld maar bij Ziggo, misschien doen ze er ooit wat aan.
 
Daar kan ziggo toch weinig aan doen.
Dat is een zaak dan van Cisco toch.

Maar als het bekend is zal ik een aantal apparaten op een ipadres buiten de dhcp range op vast ipadres opzetten.
Probleem opgelost daarmee.
 
Daar kan ziggo toch weinig aan doen.
Dat is een zaak dan van Cisco toch.

Maar het gebruikt wel custom software, gemaakt voor Ziggo. Ziggo zal bij Cisco aan de bel moeten trekken. Maar die bug zit er al in sinds de introductie van die router, een jaar geleden. Dus blijkbaar heeft dit geen prioriteit bij Ziggo, hoewel adresreservering, in mijn optiek, een key-functie van een router is.

UPC gebruikt dezelfde router. Ik ben wel nieuwsgierig of die met identieke problemen kampt.
 
Als je DHCP gebruikt, wordt het toegewezen IP adres gedurende een bepaalde tijd ter beschikking gesteld. In de meeste routers heet dat "lease-time". In de meeste routers zit daar een optie om de lease-time van onbeperkte tijdsduur te laten zijn en/of als de lease-time verlopen is, dat hetzelfde IP adres weer aan hetzelfde apparaat wordt toegekend.

Ik weet niet of het Ziggo Cisco modem/router voorzien is van open Cisco FW, of dat er specifieke Ziggo FW inzit, waardoor bepaalde mogelijkheden wegvallen.

Je kan de router normaal ook in bridge-mode zetten en dan een router aan het Ziggo/Cisco modem/router (dat werkt dan alleen als modem) aansluiten. Je hebt dan de mogelijkheid om te realiseren wat je wilt.
Je moet dan zelf een router aanschaffen.

gr.
W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan