• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco EPC3928 wifi niet uit te zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
4
Ik heb vandaag een Cisco EPC3928 modem van Ziggo gekregen. Nu is het wifi bereik zoals verwacht niet erg best en wil ik de wifi interface voor zowel de 2,4 als de 5GHz uitzetten bij de settings maar dit lukt niet. Als ik Disable aanvink en dan save settings springt de instelling gewoon weer naar Enable. Iemand hier ervaring mee? Ik wil weer een afzonderlijke wifi router gaan gebruiken.
 
Als WifiSpots aanstaat is het niet mogelijki Wifi helemaal uit te schakelen. Overigens is de hoeveelheid storing die dat veroorzaakt verwaarloosbaar. Staar je niet blind op de grafiekjes van InSSIDer en dergelijke, die laten alleen zien hoe luid de zenders zijn, niet hoeveel verkeer er overheen gaat.
 
Als WifiSpots aanstaat is het niet mogelijki Wifi helemaal uit te schakelen. Overigens is de hoeveelheid storing die dat veroorzaakt verwaarloosbaar. Staar je niet blind op de grafiekjes van InSSIDer en dergelijke, die laten alleen zien hoe luid de zenders zijn, niet hoeveel verkeer er overheen gaat.

Een luide zender waar geen verkeer over gaat stoort ook. Access points zijn van nature erg sociaal. Ze wachten netjes op elkaar tot er weer ruimte op de band is. Elk SSID wat uitzend slokt zo wat tijd en bandbreedte op van de betreffende band. Zeker als er veel wifi hotspots in de buurt zitten. Vaak worden er ook geen schone kanalen gebruikt, waardoor er geschreeuw door elkaar ontstaat. De wifi hotspots worden toch amper gebruikt. Lekker uitzetten.

Probeer eens om eerst 2,4 Ghz. uit te schakelen, instellingen opslaan en dan hetzelfde met 5 Ghz. Ik had het ook met bepaalde instellingen. Die moesten 1 voor 1 ipv alles tegelijk. Succes.
 
Het is al opgelost. Je kunt de instellingen alleen laten wijzigen door Ziggo. Ze zetten dan de routerfunctie online uit waarna je de modem dus alleen nog gebruikt voor het doorsluisen van het Ziggo IP adres en dan de rest van de functies door je eigen router te laten doen. Gebruik een D-Link AC1750 DIR-686L. Tot nu toe super ontvangst in heel het huis met maximale wifi snelheden.
 
online = offline?

Het is al opgelost. Je kunt de instellingen alleen laten wijzigen door Ziggo. Ze zetten dan de routerfunctie online uit waarna je de modem dus alleen nog gebruikt voor het doorsluisen van het Ziggo IP adres en dan de rest van de functies door je eigen router te laten doen. Gebruik een D-Link AC1750 DIR-686L. Tot nu toe super ontvangst in heel het huis met maximale wifi snelheden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan