AndreVoorhout
Forum Gebruiker
- Berichten
- 1
Beste forumgebruikers,
Sinds een week gebruik ik modem+router CiscoEPC3928. Ik heb deze gekregen omdat ik al 6 jaar een Motorola modem had en dat werkte niet
goed meer. Soms moest dat oude modem 1 a 2 keer per dag gereset worden. Volgens de helpdesk liep het oude modem vol met foutmeldingen waardoor het signaal wegviel.
Nu dus de Cisco. Ik gebruik op mijn eigen laptop een bekabelde verbinding vanwege gamen (WoW). Dit deed ik het het oude modem ook. Nieuw modem neergezet, zelfde kabels in gebruik als in de oude opstelling. In oude situatie altijd vlekkeloos kunnen gamen, behoudens het af en toe resetten, soms 1 keer per week, later soms twee keer per dag.
Met het nieuwe modem kreeg ik op mijn laptop de foutmelding dat de netwerkkabel niet aangesloten was, hij was dat uiteraard wel. Raar, kabel
heeft altijd goed gewerkt. Op aanraden van helpdesk laptop naast het modem gezet en getest met een kort kabeltje. Dat werkte inderdaad wel. Dus nieuwe, lange kabel gekocht. Oude meteen verwijderd, nieuwe gelegd.
Volgens (bijna) dezelfde route als de oude kabel.
Nu heb ik wel een goed signaal, behalve dat ik tijdens het gamen er steevast om de 30-45minuten uit wordt geknikkerd. Erg onhandig bij het gamen. Wel kan ik meteen weer verbinding maken, dus ik verlies maar 5-10 seconden, maar het gebeurt dus wel periodiek, gisteravond ook weer.
Ten eerste al vreemd dat het oude kabel ineens niet meer goed was. Maar wat veroorzaakt nou steeds de korte wegvallen? Ik kan niet anders dan denken dat er iets aan het modem niet goed is.
Er zit geen router tussen voor de Wifi trouwens. Ik weet niet hoe die verbinding is, want voor het surfen zal je dat korte wegvallen niet merken.
Iemand enig idee?
Groet,
André
Sinds een week gebruik ik modem+router CiscoEPC3928. Ik heb deze gekregen omdat ik al 6 jaar een Motorola modem had en dat werkte niet
goed meer. Soms moest dat oude modem 1 a 2 keer per dag gereset worden. Volgens de helpdesk liep het oude modem vol met foutmeldingen waardoor het signaal wegviel.
Nu dus de Cisco. Ik gebruik op mijn eigen laptop een bekabelde verbinding vanwege gamen (WoW). Dit deed ik het het oude modem ook. Nieuw modem neergezet, zelfde kabels in gebruik als in de oude opstelling. In oude situatie altijd vlekkeloos kunnen gamen, behoudens het af en toe resetten, soms 1 keer per week, later soms twee keer per dag.
Met het nieuwe modem kreeg ik op mijn laptop de foutmelding dat de netwerkkabel niet aangesloten was, hij was dat uiteraard wel. Raar, kabel
heeft altijd goed gewerkt. Op aanraden van helpdesk laptop naast het modem gezet en getest met een kort kabeltje. Dat werkte inderdaad wel. Dus nieuwe, lange kabel gekocht. Oude meteen verwijderd, nieuwe gelegd.
Volgens (bijna) dezelfde route als de oude kabel.
Nu heb ik wel een goed signaal, behalve dat ik tijdens het gamen er steevast om de 30-45minuten uit wordt geknikkerd. Erg onhandig bij het gamen. Wel kan ik meteen weer verbinding maken, dus ik verlies maar 5-10 seconden, maar het gebeurt dus wel periodiek, gisteravond ook weer.
Ten eerste al vreemd dat het oude kabel ineens niet meer goed was. Maar wat veroorzaakt nou steeds de korte wegvallen? Ik kan niet anders dan denken dat er iets aan het modem niet goed is.
Er zit geen router tussen voor de Wifi trouwens. Ik weet niet hoe die verbinding is, want voor het surfen zal je dat korte wegvallen niet merken.
Iemand enig idee?
Groet,
André