D
delajeu
Hoi allemaal.
Hier mijn vage probleem:
Ik kwam er achter dat een download (van bv. openoffice via sourceforge) een factor 5-10 sneller gaat via wifi dan bekabeld (400kB tegen ca. 3MB). Ik hoor het jullie denken;"kabel gaar". Dat heb ik inmiddels uitgesloten.
Wat heb ik gedaan:
- alle andere apparatuur losgekoppeld
- verschillende poorten geprobeerd
- upc speedtest, goede waarden
- ander systeem en OS geprobeerd; idem
- snelheid LAN is goed (naar NAS ca. 40MB/s)
- Modem fabrieksinstellingen(10sec reset button); idem
- upc helpdesk gebeld, waarden van modem signalen zijn goed, onbekend probleem, kan eventueel monteur langs komen.
Vervolgens heb ik het modem naar fabrieksinstellingen gereset en bridge-mode gezet met de laptop er direct achter en dan zijn de snelheden goed. Ter indicatie, download binnen in 15sec ipv 5min)
Daarna modem weer op Router-mode gezet; probleem weer terug.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
EDIT: Waar de helpdesk niet verder wilde helpen (de UPC-speedtest werkte immers goed), heeft UPC webcare-medewerkster Anne een nieuw modem (ubee evw3226) laten aanrukken. Vandaag 11-12-2014 geïnstalleerd en alles werkt nu zoals het hoort, Anne nogmaals dank!
Hier mijn vage probleem:
Ik kwam er achter dat een download (van bv. openoffice via sourceforge) een factor 5-10 sneller gaat via wifi dan bekabeld (400kB tegen ca. 3MB). Ik hoor het jullie denken;"kabel gaar". Dat heb ik inmiddels uitgesloten.
Wat heb ik gedaan:
- alle andere apparatuur losgekoppeld
- verschillende poorten geprobeerd
- upc speedtest, goede waarden
- ander systeem en OS geprobeerd; idem
- snelheid LAN is goed (naar NAS ca. 40MB/s)
- Modem fabrieksinstellingen(10sec reset button); idem
- upc helpdesk gebeld, waarden van modem signalen zijn goed, onbekend probleem, kan eventueel monteur langs komen.
Vervolgens heb ik het modem naar fabrieksinstellingen gereset en bridge-mode gezet met de laptop er direct achter en dan zijn de snelheden goed. Ter indicatie, download binnen in 15sec ipv 5min)
Daarna modem weer op Router-mode gezet; probleem weer terug.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
EDIT: Waar de helpdesk niet verder wilde helpen (de UPC-speedtest werkte immers goed), heeft UPC webcare-medewerkster Anne een nieuw modem (ubee evw3226) laten aanrukken. Vandaag 11-12-2014 geïnstalleerd en alles werkt nu zoals het hoort, Anne nogmaals dank!
