• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CISCO EPC3925 spontane reboots

  • Onderwerp starter Onderwerp starter barry1989
  • Startdatum Startdatum
B

barry1989

Hallo allemaal,

Ik heb al een paar maanden last van spontane herstarts. De ene dag meerdere keren per dag en de andere dag maar 1X.

De waardes van het modem zijn goed, zie bijlage.
Een van de momenten dat het internet uitvalt heb ik vast kunnen leggen op video:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GxcFfkNclws[/youtube]

De modem was eerst aangesloten op de door UPC meegeleverde splitter(Modem/TV/RADIO) aangesloten. Hiermee warden de US waarden rond de 51dB.

Ik heb het modem nu aangesloten door een F-Connector 2-voudige splitter aan te sluiten op de groene kabel. 1 Kabel naar het modem, en de andere naar het abonnee overname punt. En dit geeft betere waardes (zie bijlage ) Maar hiermee is het probleem nog steeds niet opgelost.

Het modem is ingesteld in Bridge Mode, maar als ik het modem instel als Router ervaar ik ook dit probleem

Ik wil zeker weten dat het probleem niet aan mij kant ligt voordat ik een monteur laat komen.
 

Bijlagen

  • CiscoWaarden.png
    CiscoWaarden.png
    246,4 KB · Weergaven: 65
barry1989 zei:
Hallo allemaal,

Ik heb al een paar maanden last van spontane herstarts. De ene dag meerdere keren per dag en de andere dag maar 1X.

De waardes van het modem zijn goed, zie bijlage.
Een van de momenten dat het internet uitvalt heb ik vast kunnen leggen op video:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GxcFfkNclws[/youtube]

De modem was eerst aangesloten op de door UPC meegeleverde splitter(Modem/TV/RADIO) aangesloten. Hiermee warden de US waarden rond de 51dB.

Ik heb het modem nu aangesloten door een F-Connector 2-voudige splitter aan te sluiten op de groene kabel. 1 Kabel naar het modem, en de andere naar het abonnee overname punt. En dit geeft betere waardes (zie bijlage ) Maar hiermee is het probleem nog steeds niet opgelost.

Ik wil zeker weten dat het probleem niet aan mij kant ligt voordat ik een monteur laat komen

Hoi Barry,

Dat ziet er duidelijk niet goed uit! Vreemd dat het modem plots reset, de signaalwaarden op de afbeelding zijn uitstekend. Kun je mij een PM sturen met je postcode en huisnummer? Dan onderzoek ik dit probleem graag verder.
 
Wellicht een domme opmerking ;D maar staat het modem niet toevallig op z'n klikaan/uit ding, maanden geleden ook zoiets gehad totdat ik z'n ding er tussen zag zitten.
 
Beste itpp2011,

Dat is helaas niet het geval, dan zou de oplossing heel simpel zijn.

Ik heb inmiddels ook reactie Anne-UPC en zal deze ook even met jullie delen.

Hoi Barry,

Bedankt voor je gegevens. Ik heb je modem net uitgelezen, maar kon niet direct een oorzaak vinden. Het signaal is uitstekend. Het kan zijn dat de uitval te kort is om zichtbaar te worden in onze uitleesprogramma's. Je geeft aan dat het nu al wel weer beter gaat met de verbinding, hoe vaak ervaar je nog uitval? Kun je aangeven wanneer de laatste keer was?

Wat me bij mijn metingen wel opvalt is dat je relatief veel upload. Uiteraard moet dit gewoon kunnen, maar in enkele gevallen kan dit wel problemen veroorzaken. Gebruik je torrents om te uploaden? Die maken namelijk soms erg veel connecties waardoor het geheugen van het modem vol loopt en deze tijdelijk de connectie verliest. Kun je, als je inderdaad gebruik maakt van torrents, eens een dagje of twee testen hoe het gaat zonder het uploaden? Dan hebben we dit in elk geval uitgesloten.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,
Anne

Waarop mijn reactie is:

Beste Anne, Bedankt voor je bericht. Dit is mij ook aan de telefoon verteld dat jullie geen directe storing kunnen vinden dus ik heb dit zelf laten monitoren. Ik wil je graag verwijzen naar de volgende screenshots www.bctservices.nl/everyone/20140812_1354-2100.png
www.bctservices.nl/everyone/20140812_2059-0406.png
www.bctservices.nl/everyone/20140813_1232-1356.png

Hieruit is gebleken dat er een onderbreking is geweest op:
12-8-2014 16:40
12-8-2014 20:40
13-8-2014 00:40
13-8-2014 01:40
13-8-2014 12:37
13-8-2014 12:41
13-8-2014 13:12

Vanaf 6-8-2014 21:20 (start meting) t/m 12-8-2014 16:40 is er geen onderbreking geweest. Maar vanaf gisteren zijn er dus weer onderbrekingen geweest.

Even een toelichting voor het hoge upload: Ik gebruik heel af en toe torrents. Ik ben er op de hoogte van dat deze veel connecties maken en dat daardoor de router nog wel eens kan vastlopen. Maar dat is in deze situatie niet het geval.

Wel heb ik een week of 2 een aantal mappen toegevoegd aan mijn Livedrive Online Backup Account. Deze mappen zijn inmiddels klaar met uploaden. Ook heb ik het programma btsync vorige week in gebruik genomen om zeer belangrijke bestanden (familiefoto's, geluidsopnames en documenten) te synchroniseren met een online server. Deze is nog bezig. Als ik de upload nou beperk tot 200KB/s ervaar ik ook nog steeds het probleem dus dit kan het naar mijn idee ook niet zijn. Ik heb QoS van de router nu ingesteld dat hij maximaal 4MB gebruikt voor te synchroniseren en 1MB voor het overige verkeer

Dan blijft er naar mijn idee nog 1 factor over, het weer:

11-8-2014 is er relatief meer regen gevallen dan voorgaande dagen (bron: https://weerverleden.nl/20140811-240&all ). Vanaf 12-8-2014 heb ik weer problemen.
4-8-2014 is er ook meer regen gevallen als de dagen ervoor (bron: https://weerverleden.nl/20140804-240&all ), ik meen dat ik 5-8-2014 heb ik gebeld voor een monteursafspraak omdat ik weer problemen had.

Misschien ver gezocht, maar als je geen enkele andere reden kan bedenken wat t probleem zou kunnen veroorzaken moet je t wel ver zoeken. Ik duidt erop dat er misschien wel in de straat een kabel beschadigd is of het grijze kastje misschien water lekt bij regenval.

Ik deel deze reactie ook even met jullie omdat er misschien mensen zijn die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt en zo sneller de oorzaak kan worden gevonden.

Met vriendelijke groet,

Barry Claassens
 
[quote author=barry1989]Dan blijft er naar mijn idee nog 1 factor over, het weer: [/quote]
Kabels kunnen idd. verweren, hier ook gehad, nieuwe kabel erin loste dit op. Men heeft wel eerst moeten meten waar dit in de kabel zat.
 
Terug
Bovenaan