• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco EPC3925 icm WD My Book Live 2TB: Help wanted!!!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter nillis
  • Startdatum Startdatum
N

nillis

Ik heb onlangs de WD My Book Live 2tb aangeschaft. Ik dacht deze zonder problemen aan te kunnen sluiten aan de Cisco EPC3925 van UPC. Aansluiten gaat makkelijk, maar de werking totaal niet! Wat dus aan de Cisco EPC3925 van UPC schijnt te liggen....

Het portforwarding op de Cisco EPC3925 is standaard uitgeschakeld. Hier ben ik na een telefoontje met UPC achter gekomen. Via de site portforward.com heb ik instellingen in de modem verandert. Echter heb ik nu het volgende probleem:
Op vrijwel alle apparaten is mijn WD My Book Live 2tb te zien en te benaderen (Sony tv, ps3 en android mobiel). Echter mijn Windows Vista pc op het draadloze netwerk kan de WD My Book Live 2tb niet vinden. Ik wordt er langzaamaan erg gestrest van.

Op de WD My Book Live 2tb hoort ook op de achterkant bij de utp aansluiting een ledje constant oranje te zijn en 1 die groen knippert. Ik heb er 1 die constant groen is en de andere knippert groen. Dit geeft volgens de helpdesk van WD aan dat de verbinding niet goed is (oftewel de portforwarding gaat niet goed).

Kan iemand mij aub helpen met dit probleem?

Ps mijn kennis op gebied van computers is niet erg hoog.
 
heb je die live book met een utp kabel aangesloten op het kabelmodem ? is die utp kabel in orde dan ? desnoods even uitproberen met een andere utp kabel, waar je zeker van weet dat die goed werkt.

portforwarding hoeft helemaal niet via een site, maar kan gewoon door even in te loggen in je eigen kabelmodem op 192.168.0.1 en de gewenste poorten in te stellen, het kan dus geen kwaad om dat nog even te controleren of daar wel de juiste instellingen gemaakt zijn

portforwarding is trouwens alleen maar nodig als je van buitenaf die live book zou willen benaderen, bijvoorbeeld vanaf je werk

dat een ledje oranje brand kán misschien gewoon te maken hebben met de snelheid, b.v. hij brand oranje bij 100 kbps en groen bij 1 gigabit, wat tien keer zo snel is, dat is wel na te kijken in de documentatie van die live book, dat oranje ledje heeft vast niks te maken met de portforwarding; meestal is bij een utp aansluiting 1 led voor dat hij contact heeft gemaakt en nog 1 led voor actief dataverkeer.

als de live book vanaf veel apparaten wel te benaderen is, dan ligt het dus kennelijk niet aan je modem of router, en ook niet aan de live book of de kabel

aan port forwarding kan het ook niet liggen want dat is alleen maar voor vanaf buitenaf benaderen

als het met de pc draadloos niet lukt, probeer het dan eens bedraad
 
even opgezocht in de my book live gebruikershandleiding op internet, zie:
https://www.wdc.com/wdproducts/library/UM/NLD/4779-705042.pdf

over de led van de netwerkaansluiting achterop:

geel = Kabel is aangesloten en de verbinding werkt goed. Netwerk onderhandeld naar 10/100 Mbps.

groen = Kabel is aangesloten en de verbinding werkt goed. Netwerk onderhandeld naar 1000 Mbps.

dus zoals ik al wel had verwacht, als hij geel brand is het al goed (100 mbps), en als hij groen brand is het nog beter (GigaBit).

en dit heeft allemaal totaal niets met de portforwarding te maken, gaat gewoon over de netwerkverbinding.

de andere led moet groen knipperen bij activiteit

bij jou brand er één constant groen en de andere knippert groen dus kan niet beter: actief netwerk verkeer op GigaBit snelheid
 
Bedankt voor je reactie!

Ik heb mijn pc nu ook bedraad aan het netwerk hangen en nu herkent hij de WD My live Book wel. Zodra ik de kabel van de modem weer van mijn pc afhaal herkent hij de WD My live Book niet meer.

Tijdens mij telefonisch onderhoud met WD van de week zie de medewerker dat het onderste ledje oranje moest branden. Die heeft mij verkeerd ingelicht.

Ik heb het bij mijn andere apparaten allemaal wel goed werken behalve op mijn pc (draadloos in hetzelfde netwerk) niet. Al mijn andere apparaten komen met gemak in de WD My live Book.

Ik laat wel een bekende even naar mijn pc kijken, ben bang dat het daar ergens in zit.

Nogmaals bedankt voor je reactie. Mocht het niet aan mijn pc liggen dan meld ik me zeker weer. Dan verwacht ik toch dat het iets met de modem te maken heeft.
 
In Vista kun je per verbinding (draadloos, LAN) aangeven of het een openbaar of particulier netwerk is en of computers en apparaten in het netwerk moeten worden weergegeven.
Kies particulier netwerk en computers en apparaten weergeven.
Bij LAN staat dit blijkbaar al goed, bij draadloos niet.

Klik met rechter muisknop rechtsonder op het netwerk symbool en kies voor Netwerkcentrum.
Klik in Netwerkcentrum rechtsboven op aanpassen (rood omcirkelt).
Dan opent een venster waarin je kunt kiezen voor openbaar of particulier netwerk.
Terug in Netwerkcentrum kun onderin eventueel nog wat andere zaken aanpassen.
Zelf na deze aanpassingen komt het voor dat andere apparaten in het netwerk niet of slecht worden gevonden. In netwerkcentrum dan een keer linksboven op Computers en apparaten weergeven start het zoeken opnieuw.
Zie voor plaatjes de bijlagen.

Het beste wat je kunt doen is in verkenner een netwerkverbinding naar je WD MyBook maken.
Open verkenner. Rechtsklik op Netwerk kies netwerkverbinding maken.
Kies bladeren om de WD te vinden.
Je kunt later nog een snelkoppeling op je bureaublad maken naar die netwerkverbinding.
 

Bijlagen

  • netwerkcentrum.JPG
    netwerkcentrum.JPG
    62 KB · Weergaven: 224
  • aanpassen.JPG
    aanpassen.JPG
    35,4 KB · Weergaven: 168
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb er veel aangehad, het werkt nu geweldig!
 
Terug
Bovenaan