• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco EPC3925 icm DP-Link WR1043ND

  • Onderwerp starter Onderwerp starter zetastylez
  • Startdatum Startdatum
Z

zetastylez

Hallo allemaal,

Deze week heb ik een nieuw modem ontvangen ivm het wijzigen van mijn pakket.
Mijn oude 'domme' Cisco modem is vervangen door de 3925 modem/router.

Echter wil ik graag gebruik blijven maken van mijn TP-Link router via de hier beschreven 'B'-methode.

Ik heb alles uitgeprobeerd, maar ik krijg geen internetverbinding via de router.
Wel kan ik via de router de modem bereiken, dus dat vind ik wel heel vreemd.
Als ik de PC rechtstreeks aansluit op de modem, heb ik wel gewoon internet.

Ik gebruik de volgende instellingen:

Modem (LAN)

IP Adres: 192.168.1.1
Subnet masker: 255.255.255.0
Starting IP Adres: 192.168.1.10
Max. DHCP users: 119

DMZ Host IP Adres: 192.168.1.254

Router instellingen:

LAN IP Adres: 10.0.0.1
DHCP Pool: 10.0.0.10 - 10.0.0.50
WAN IP Adres: 192.168.1.254
Subnetmasker: 255.255.255.0
Default gateway: 0.0.0.0 (optional)
Standaard UPC DNS

De firewall-, wifi-, DHCP-instellingen etc .staan uit op de modem en aan op de router.

Maar nog steeds krijg ik via mijn router geen internetacces :-\

Wie weet wellicht wat ik verkeerd doe?

BVD!
 
Ik gok dat het wel gaat werken als je de gateway invult in je router naar 192.168.1.1
En ik zou je router een WAN IP geven van 192.168.1.2, en dit ip adres invullen in de DMZ instellingen van het UPC modem. Succes!
 
Febiunz zei:
Ik gok dat het wel gaat werken als je de gateway invult in je router naar 192.168.1.1
En ik zou je router een WAN IP geven van 192.168.1.2, en dit ip adres invullen in de DMZ instellingen van het UPC modem. Succes!

Dat lijkt mij ook inderdaad de oplossing. De TS heeft niet alle instellingen van plan B) gevolgd en dan werkt het dus simpelweg niet.
 
Hij doet het!! ;D ;D

De reden dat ik een ander WAN-ip-adres gebruikte, is omdat ik dacht (zoals beschreven in de handleiding van de 'B' variant) dat het ip-adres binnen het bereik moest liggen van het ip-adres van de modem, maar buiten de DHCP waarden.

Trouwens wat was nou de fout, fout gebruikte WAN adres of het niet ingevulde gateway adres?

En nu ik de firewall heb uitgeschakeld, is mijn VoiP-verbinding nog wel beveiligd?
De UPC-medewerker raadde mij de B-variant af vanwege een onbeveiligde VoiP in dat geval.

Maargoed, a million times thanks aan jullie beide!
 
zetastylez zei:
Hij doet het!! ;D ;D

Mooi zo! :)

zetastylez zei:
De reden dat ik een ander WAN-ip-adres gebruikte, is omdat ik dacht (zoals beschreven in de handleiding van de 'B' variant) dat het ip-adres binnen het bereik moest liggen van het ip-adres van de modem, maar buiten de DHCP waarden.

Trouwens wat was nou de fout, fout gebruikte WAN adres of het niet ingevulde gateway adres?

De DHCP pool van de EPC3925 loopt waarschijnlijk, als je het niet hebt aangepast, van 192.168.1.10-192.168.1.254. Om buiten de pool te blijven moet je dus als WAN-IP 192.168.1.x gebruiken waarbij 1< x <10. Loopt de pool maar tot bijvoorbeeld 192.168.1.200, dan was het WAN-IP gewoon goed. In dat geval ontbrak alleen het IP van de gateway.

zetastylez zei:
En nu ik de firewall heb uitgeschakeld, is mijn VoiP-verbinding nog wel beveiligd?
De UPC-medewerker raadde mij de B-variant af vanwege een onbeveiligde VoiP in dat geval.

De firewall in de DP-Link staat toch aan? Je moet alleen de firewall in de EPC3925 uitzetten, niet in de DP-Link.
 
Ik snap 'm! Thanks voor de uitleg 8)
Ik ging er van uit dat de pool niet zo ver liep :laugh:

Wat het VOIP betreft zit het toestel op de modem aangesloten, en daar staat de firewall juist uit nu. Dus de firewall op de router beveiligt mijn VOIP in dat geval toch niet meer?
 
zetastylez zei:
Wat het VOIP betreft zit het toestel op de modem aangesloten, en daar staat de firewall juist uit nu. Dus de firewall op de router beveiligt mijn VOIP in dat geval toch niet meer?

Dat klopt. In feite mag je bij gebruik van optie B) dus in feite niks meer aansluiten op de modem. Hoe zit het VOIP toestel aangesloten op de modem? Of hebben we het hier gewoon over een UPC telefoonaansluiting?
 
Hmm, daar was ik al bang voor.

Ik zat zelf te denken om de firewall van de modem ook aan te laten (en ook die van mijn router). Of krijg je dan conflicten?
Mijn router heeft alleen LAN-poorten, hoe zou ik het toestel evt aan moeten sluiten cq, configureren icm met mijn router? (Geeft de modem het VoiP signaal via de LAN naar de WAN poort door naar de router automatisch? Of hoe moet ik dat zien?)

Mocht ik de voip verbinding onbeveiligd laten zonder firewall, wat kan er in het ergste geval gebeuren?
 
Ik herhaal even mijn eerdere vraag, aangezien het mij niet echt duidelijk is waarover we het hebben.

Hoe zit het VOIP toestel aangesloten op de modem? Of hebben we het hier gewoon over een UPC telefoonaansluiting?
 
jtech zei:
Ik herhaal even mijn eerdere vraag, aangezien het mij niet echt duidelijk is waarover we het hebben.

Sorry, zag je vraag even over het hoofd. Het betreft om de UPC telefoonaansluiting. Dus de telefoon zit aangesloten op de telefoonpoort op de modem en niet op de LAN-poort. Ik dacht dat de 'gewone' telefoonaansluiting van UPC ook VoiP was? Of vergis ik me dan?
 
Terug
Bovenaan