• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco EPC3925 en wifi dat zichzelf iedere keer weer aan zet

  • Onderwerp starter droodledd
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

droodledd

Hallo Allemaal,

Ik heb al gezocht op dit forum, maar kon eigenlijk niks relevants vinden.

Sinds ongeveer 4 maanden heb ik een All in One abonnement, met een Cisco EPC3925 modem waarop ik wifi uit heb gezet. Als ik dat doe, en kijk met een wifi monitor, is deze ook inderdaad uit. Zoals het hoort dus.

Echter na een dag of zo, als ik weer kijk, staat die weer aan.

Ga ik dan op de webpagina van de Cisco kijken, staan de instellingen voor wifi wel degelijk nog uit.

Ik heb de automatische instellingen, en de handmatige instellingen geprobeerd, maar na enige tijd is wifi weer zichtbaar.

Internet via LAN, telefoon, etc, alles werkt verder goed. Alleen dit zie ik iedere keer terug komen.

-Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt voor enige tips.

Met vriendelijke groeten.
 
Dit probleem met de Cisco is vaker gemeld. Ik kan me echter niet herinneren dat iemand een oplossing genoemd heeft.
 
Briolet, bedankt voor je informatie.

Hmmmm, ik had nog zo gezocht op het forum, maar er blijkbaar dus toch overheen gekeken.

Hoop echter dat er wel iets aan te doen is, want dit is toch wel rete irritant.

Zal het echter ook bij Ziggo melden, in de hoop dat daar toch iets aan gedaan kan worden.

Heeft de Ubee EVW3200 dit ook, of is dit niet bekend.

Voor zover ik de informatie op dit, en andere forums, begrijp zijn beide modems redelijk bagger. Echter dit wifi gedoe zou voor mij wel een reden zijn om te proberen de Cisco te vervangen voor een Ubee. Aansluitend voordeel zou ook zijn dat de informatie LED's bij de Ubee VEEL beter te lezen zijn dan op de Cisco.

Echter de Cisco werkt verder naar behoren, en met multiple threads max ik de verbinding makkelijk uit. Wat toch weer een risico zou zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Jodokussen.

Dat ik die nu gemist heb, onderwerp is toch behoorlijk duidelijk, en ook redelijk recent.

Ik heb via de website een klacht naar ziggo gestuurd, en wacht nu af wat erop terug komt. Mocht het bruikbare informatie zijn, laat ik dat hier ook weten.

Ik vind het in ieder geval niet acceptabel dat wifi zomaar weer aan gaat, en om een aparte router en wifi neer te gaan zetten vind ik ook niks. Zit juist allemaal mooi in 1 kastje bij de Cisco/Ubee.

Groeten.
 
Nieuwe ronde nieuwe kansen, maar ziggo weet het toch te verknallen. Misschien te negatief, maar hier het verhaal, gewoon ter informatie.

Een klacht gestuurd naar Ziggo met zeer duidelijk de beschrijving wifi problemen, en wifi staat aan terwijl de settings in het modem uit staan.

Geen moeilijke woorden zou ik denken. Het retour antwoord is.

Omdat U problemen met de router heeft hebben we de router funktie op Uw verzoek uitgezet.

Nou breekt m'n klomp. Ben ik nu zo dom (waarschijnlijk wel), of zijn zij dat.

Vandaag dan maar gebeld, en na vele sorry's staat nu de router funktie weer aan. Als het goed is tenminste, want ik zit nu op m'n werk.

De eigenlijke klacht daar kan de helpdesk niks mee. Ik moet maar bellen naar ziggo service plus voor 65 ct p/min. Het probleem kan volgens hen ook komen door settings in het modem.

Hmmmmmm, wifi in modem staat duidelijk op disabled. In eerste instantie is het wifi kanaal ook niet aktief, maar na enige tijd, een dag of zo, is die weer zichtbaar.

Rare settings dan in dat modem, die dit zouden kunnen veroorzaken.

Ga ze toch maar bellen vanavond, want ik vind dit toch wel erg irritant.

Als ik bruikbare informatie krijg laat ik het hier wel weten.

Obelix zegt altijd "rare jongens die romeinen", maar die ziggo mensen kunnen er ook wat van.

Groeten,
 
Ik heb dezelfde ervaring maar meen er inmiddels een oplossing voor te hebben. Als de wifi aan staat naar geavanceerde instellingen gaan, dan naar Wireless, dan Basic Settings. Wireless staat op disabled... je zet hem even aan (enable) en daarna weer uit (disable) en dan blijft dat zo tot de eerstvolgende keer dat je om andere redenen de stekker uit het modem hebt gehaald en er weer in gedaan hebt.. dan staat wireless vanzelf weer aan en moet je de stappen zoals hierboven beschreven herhalen. Werkt altijd bij mij en och. zo vaak haal je de stekker er toch niet uit?
 
Je kunt ook een Ziggo medewerker hier op het forum PM-en. Dat helpt soms ook een beetje.
 
@hein4505

Het modem zelf gaat bij mij nooit uit, heb ik gelijk geen telefoon meer, is wel lekker rustig dan.

Ik heb dat volgens mij al eens geprobeerd, maar nu jij schrijft dat het bij jouw helpt, ga ik het toch nog maar eens proberen.

@Jodokussen
Kan ik ook wel eens proberen, maar bij de helpdesk vertelde men dat ziggo service plus in het modem moest kijken naar de settings, omdat daar een oorzaak zou kunnen zitten. Welke settings kon ze me niet vertellen, vandaar dat ik het excuus met een korrel zout nam, en meer het idee heb van 65ct p/min cashen. Hoewel ik wel in alle eerlijkheid moet zeggen dat als men zogenaamd vond dat het modem de oorzaak is, ik de telefoonkosten kon terug claimen.

Beiden bedankt, en als ik wat bruikbaars weet kom ik er nog op terug.

Groeten,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan