• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco EPC3212 kom niet verder dan DS ledje.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MADLAX
  • Startdatum Startdatum
M

MADLAX

Ik heb zins woensdag de nieuwe modem binnen, en heb het gisteren geprobeerd aan te sluiten..
Maar na het opstarten(processen) komt die niet verder dan de DS ledje dat blijft knipperen..
Nu is mijn vraag is dat normaal voor een niet geactiveerd modem?
Dacht altijd dat alleen het online ledje moeilijk ging doen als je modem niet geactiveerd is...
Ik vraag het omdat mijn arris502b nog werkt, en ik denk dat de EPC3212 nog niet geactiveerd is..
Daarom vroeg me af of het een connectie probleem is, ik heb het op alle mogelijk aansluit manieren getest..
Ik vraag het omdat ik gewoon geen zin heb om in het weekend zonder internet te zitten..

Grtz, MADLAX :P
 
Het is normaal dat het DS ledje blijft knipperen ipv het online ledje. Mocht hij na 24 uur nog niet online zijn, noteer dan even het CMAC nummer van je modem en bel met UPC.
 
Dus het ziet al dat het niet geactiveerd is bij het booten van de modem, dat is nieuw..
Heb gisteren geprobeerd de hd te bellen, maar ga niet langer wachten dan een euro = 10min wachten.. :P

En volgens mij word het ook automatisch geactiveerd na 3 dagen na ontvangst van modem..
 
al geprobeerd het modem een keer van de stroom te halen voor 30 sec?
meestal wil het daarna wel werken.
 
Heb het al langer en vaker het stroom vanaf gehad..
Maar volgens @Zulake, is het normaal als de modem nog niet is geactiveeerd dat die na het booten niet verder komt dan DS ledje..
Ik vraag het wel aan hd als het vandaag als het niet te druk is..

Edit..
Heb net de hd gebeld, en 1min na dat ik de telefoon neer leg is me arris modem offline, dus ik denk dat snel..
Sluit de nieuwe aan en het zelde komt niet verder dan de DS die blijft kniperen..

kan ik straks weer bellen.. :(
 
Knippert jouw ds lampje van het modem heel langzaam en duurt het best wel lang voordat het ds lampje gaat knipperen? Dat had ik namelijk ook ... Ik had een defect modem.
Als je een pc of laptopvia een netwerk kabel aansluit via de utp poort van het router. krijg je dan een ip adres toegewezen? het modem moet te benaderen zijn via de browser http://192.168.100.1
Je ziet dan dat ie allerlei frequenties aan het afscannen is tot ie de juiste heeft gevonden.
Als je niet in het modem kan komen, dan is er al iets niet goed.
Vandaag is er een monteur geweest die heeft mijn modem vervangen en eea laten zien. Na het aansluiten begon vrij snel het ds lampje sneller te knipperen.
 
heb vandaag ook een nieuwe modem gekregen Cisco EPC3212 monteur zei duurd maximaal 24 uur voor die werkt heb nog steds 0,24 kb dl 0.06 kb up
 
Ik heb vandaag ook de Cisco EPC3212 gekregen, alles aangesloten, en inderdaad eerst een knipperend ledje, maar ik denk altijd maar geduld is een schone zaak, en inderdaad na ongeveer 30 minuten was het modem online.
De snelheid is weliswaar nog niet helemaal op orde, maar ook dat zal wel gaan lukken.
 
Ja bij mij wat het een 1uurje..
Maar ik wist niet dat deze modem zoveel tijd nodig heeft, de hd zie dat voor een nieuwe modem het zo 1uur tot een 3uur kan duren om voor het eerst online te komen..

Gelukkig is het maar voor de eerst keer.. :P
En heb ik 60/? maar me upload is gewoon slecht zo tussen de 2-4.. :( en weet dat ik niet de enige ben.. :'(
 
bij mij haden ze een verkeerd mac adres ingevoerd nu werkt het weer top duurde wel 2x bellen naar upc voor ze erachter waren
 
Terug
Bovenaan