D
Djimmy
Vandaag had ik een stroomuitval in het huis en nadat er weer stroom was had ik geen internet meer. Ik dacht dus even de router resetten maar helaas was dat niet de oplossing. Toen de router ingegaan en de status bekeken en ik zag dat de router geen ip kreeg. Toen maar de modemlampjes checken en ja hoor, DS lampje bleef knipperen.
Daarna de volgende dingen geprobeerd :
meerdere malen resetten middels het resetknopje (3sec geprobeerd, 30 sec ingedrukt ook)
meerdere malen modem aan en uit middels het aan/uit knopje
meer dan 30 minuten modem van de stroom en dan weer aanzetten
modem opstarten met utp aan router
modem opstarten utp direct aan pc
meer dan een uur de modem aangelaten in de hoop dat die opeens wel verbinding maakt
andere coaxkabel
helaas bood geen van de acties een oplossing. Ik kan tevens niet in de modem komen middels 192.168.100.1. Dat heb ik ook tig keer geprobeerd (modem-pc en modem-router-pc). Voordat ik weer minutenlang in de wacht moet staan voor de helpdesk vraag ik me af of iemand hier iets dergelijks heeft meegemaakt en of de modem nu echt stuk is. ik heb een search gedaan op chelloo maar vond maar 1 post waar stond dat de modem kapot zou moeten zijn. Wel posts waarbij er problemen zijn met deze modem maar die users hebben hun modem wel aan de praat gekregen door 1 van de bovenstaande acties uit te voeren. Het betreft dus een Cisco EPC3212.
edit : tv-signaal komt binnen en werkt zonder problemen ...
Daarna de volgende dingen geprobeerd :
meerdere malen resetten middels het resetknopje (3sec geprobeerd, 30 sec ingedrukt ook)
meerdere malen modem aan en uit middels het aan/uit knopje
meer dan 30 minuten modem van de stroom en dan weer aanzetten
modem opstarten met utp aan router
modem opstarten utp direct aan pc
meer dan een uur de modem aangelaten in de hoop dat die opeens wel verbinding maakt
andere coaxkabel
helaas bood geen van de acties een oplossing. Ik kan tevens niet in de modem komen middels 192.168.100.1. Dat heb ik ook tig keer geprobeerd (modem-pc en modem-router-pc). Voordat ik weer minutenlang in de wacht moet staan voor de helpdesk vraag ik me af of iemand hier iets dergelijks heeft meegemaakt en of de modem nu echt stuk is. ik heb een search gedaan op chelloo maar vond maar 1 post waar stond dat de modem kapot zou moeten zijn. Wel posts waarbij er problemen zijn met deze modem maar die users hebben hun modem wel aan de praat gekregen door 1 van de bovenstaande acties uit te voeren. Het betreft dus een Cisco EPC3212.
edit : tv-signaal komt binnen en werkt zonder problemen ...
ik heb de discusie maar kort gehouden want elke seconde kost weer geld.
gelijk maar de monteur afgebeld. Dit keer kwam ik wel in de modem en de signaalwaardes zagen er goed uit. 