• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco EPC3212 kapot ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Djimmy
  • Startdatum Startdatum
D

Djimmy

Vandaag had ik een stroomuitval in het huis en nadat er weer stroom was had ik geen internet meer. Ik dacht dus even de router resetten maar helaas was dat niet de oplossing. Toen de router ingegaan en de status bekeken en ik zag dat de router geen ip kreeg. Toen maar de modemlampjes checken en ja hoor, DS lampje bleef knipperen.

Daarna de volgende dingen geprobeerd :
meerdere malen resetten middels het resetknopje (3sec geprobeerd, 30 sec ingedrukt ook)
meerdere malen modem aan en uit middels het aan/uit knopje
meer dan 30 minuten modem van de stroom en dan weer aanzetten
modem opstarten met utp aan router
modem opstarten utp direct aan pc
meer dan een uur de modem aangelaten in de hoop dat die opeens wel verbinding maakt
andere coaxkabel

helaas bood geen van de acties een oplossing. Ik kan tevens niet in de modem komen middels 192.168.100.1. Dat heb ik ook tig keer geprobeerd (modem-pc en modem-router-pc). Voordat ik weer minutenlang in de wacht moet staan voor de helpdesk vraag ik me af of iemand hier iets dergelijks heeft meegemaakt en of de modem nu echt stuk is. ik heb een search gedaan op chelloo maar vond maar 1 post waar stond dat de modem kapot zou moeten zijn. Wel posts waarbij er problemen zijn met deze modem maar die users hebben hun modem wel aan de praat gekregen door 1 van de bovenstaande acties uit te voeren. Het betreft dus een Cisco EPC3212.

edit : tv-signaal komt binnen en werkt zonder problemen ...
 
Misschien dat het modem in de loop van de nacht online komt.
Indien niet toch maar even contact opnemen met UPC, want dan is er een grote kans dat inderdaad de modem defect is.
 
Johnny54 zei:
Misschien dat het modem in de loop van de nacht online komt.
Indien niet toch maar even contact opnemen met UPC, want dan is er een grote kans dat inderdaad de modem defect is.

helaas, ik had dat ook gehoopt maar hij knippert nog steeds op DS. Ik heb net de helpdesk maar gebeld en morgen komt er een monteur. Toen ik vertelde dat ik niet in de modem kon komen middels de 192.168.100.1 pagina vertelde de medewerker dat die pagina niet voor de modem is maar voor routers en dat je uberhaupt niet kan inloggen op een modem ;D ik heb de discusie maar kort gehouden want elke seconde kost weer geld.

wel belachelijk trouwens dat zelfs in de ochtend de wachttijd 10 min + is .....
 
Haha wat een slimme medewerker dan NOT


Je zal hoog waarschijnlijk een nieuwe modem ontvangen van de monteur
 
Na het bellen heb ik de modem van de stroom afgehaald, 2 uur later toch maar weer aan de stroom gezet en magisch genoeg deed hij het opeens wel :o gelijk maar de monteur afgebeld. Dit keer kwam ik wel in de modem en de signaalwaardes zagen er goed uit.

Gister dus uren lopen proberen en niks werkte en vanochtend een paar powercycles geprobeerd en ook niks en zonet opeens weer wel, echt raar maar ja ben al blij dat ik weer internet heb. Dat de modem niet helemaal goed is, is duidelijk voor mij maar als de monteur aankomt en hij doet het kan ik weer mooi 65 euro lappen >:(
 
Terug
Bovenaan