• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco EPC3212 hangt na x dagen

Berichten
16.432
Internet
  1. Odido
Digitale TV
  1. Odido
Sinds maandje of wat heb ik problemen met de EPC3212, op 1 of ander manier word internet en dan vooral ftp zo traag dat inloggen op ftp's niet meer lukt of zolang duurt dat ik timeouts krijgt, na modem reboot is probleem weer weg, dit gebeurt meestal als pc langer dan 5dagen aanstaan.

Meer mensen die dit ondervinden? begint toch wel irritant teworden om elke week ofzo modem temoeten reboten.

Of is het gewoon doodgaande modem...

Ohja, http en of usenet lijkt wel gewoon normaal tewerken.
 
Hallo,

ik heb identieke problemen, ik kan vanaf mijn thuisnetwerk geen http sessies meer opzetten.
Zelfs vanuit een dosbox op een willekeurige pc kan ik geen ping ww.upc.com meer doen,

EPC3212 moden uit en aanzetten en mijn probleem is verholpen.

Probleem aangemeld bij UPC, modem en interne kabel en splitters door UPC vervangen echter probleem id weer opgetreden
echter ik zoek ook mog steeds naar een oplossing.

gr Romorio


Mod edit:
Bericht naar kleine letters aangepast.
Op het internet is posten in hoofdletters schreeuwen en dat doen wij hier niet.
 
Hier hetzelfde probleem.

mails ophalen met een paar bytes per seconden... sites worden nauwelijks geladen... speedtest die het niet meer doet...

en inderdaad modem uit/aan helpt meestal wel.

ligt dit aan het modem of ergens aan?

Wel eens aan UPC gemeld, maar daar gebeurd niets.
want met uit/aan is het probleem verholpen.
 
Ook ik heb hier last van.

Tevens zie ik zeker de laatste paar weken/maanden weer een nieuwe trend ontstaan op het netwerk in Purmerend van UPC :

513db96be1aae-downstream_power.jpg

513db934cb99d-upstream_power.jpg


Er lijtk dus zeker de laatste paar maanden weer wat aan de hand op het netwerk, maar om eerlijk te zijn heb ik gewoon weg de fut er niet meer voor om 24 monteurs ( 2012 score jeej ) over de vloer te krijgen om tot de conclusie te komen dat het niet bij mij ligt maar buiten in het netwerk.
 
Denk dat dit probleem wat ik heb niets met netwerk van upc temaken heeft, immers werkt http en usenet dan zonder problemen terweil inloggen op ftp en of connecten van niet of moeilijk gaat, totdat ik de modem reboot.
 
Devil-Strike.net zei:
Denk dat dit probleem wat ik heb niets met netwerk van upc temaken heeft, immers werkt http en usenet dan zonder problemen terweil inloggen op ftp en of connecten van niet of moeilijk gaat, totdat ik de modem reboot.

Nee het is meer een trend die ik zie het modem probleem laat ik nooit zover komen, maar je merkt gewoon dat de snelheid dagelijk terugloopt, tot de reboot, maar dat is dan wel voor alle soorten connecties. Usenet / HTTP / FTP enz enz.
 
Ik merk wel dat de US power in Purmerend de laatste tijd in bepaalde delen, weer wat aan het omhoog gaan is. Soms al rond de 54-55 meteen op de AOP en dat is eigenlijk te hoog.
 
MontyNick zei:
Ik merk wel dat de US power in Purmerend de laatste tijd in bepaalde delen, weer wat aan het omhoog gaan is. Soms al rond de 54-55 meteen op de AOP en dat is eigenlijk te hoog.

Dat komt ook duidelijk terug in mijn grafieken inderdaad van 46.70 halverwege Augustus 2012 naar 54.2 nu. Das bijna 10 US meer zonder aanwijsbare reden
 
@devil, enig idee wat je startfrequentie is?
(modem opstarten en kijken op http://192.168.1.1/ChannelsSelection.asp)

die is bij mij ook een keer spontaan veranderd, misschien na een firmware update oid en toen was het ook hommeles.
 
Terug
Bovenaan