• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco EPC3212 blijft op scanning mode

  • Onderwerp starter Onderwerp starter zizou2004014
  • Startdatum Startdatum
Z

zizou2004014

Ik heb een vraagje, ik heb dus nu een 25mb abonnement van UPC.

Alle lichtjes van de up- en downstream staan aan, als ik in de modem interface zit dan zie je dat de 4 channels allemaal een goed signaal hebben en channel 1 van de upstream ook.

Alleen er is één irritant iets en dat is dat de cable modem status op scanning blijft en het komt maar niet op operational mode.

Wie weet hoe dit te verhelpen is?
 
Toen ik de modem voor het eerst had aangesloten, toen was de modem direct in operational mode.
Ik kon ook op het internet, ik zag op speedtest dat ik een externe ip had 66.xx etc, maar het internet was super traag en sindsdien was de modem uitgegaan en daarna opnieuw opgestart en nu blijft het steeds op scanning mode.
 
Vermoedelijk is de modem nog niet aangemeld in het systeem van UPC. De enige mogelijkheid is even de HD bellen. Hou de gegevens van de modem (serienummer en MAC adres) bij de hand. Zij kunnen de modem direct voor je aanmelden.
 
En buiten dat, update ook eens je profiel dit is om je beter te helpen voor de volgende keer
 
jtech zei:
Vermoedelijk is de modem nog niet aangemeld in het systeem van UPC. De enige mogelijkheid is even de HD bellen. Hou de gegevens van de modem (serienummer en MAC adres) bij de hand. Zij kunnen de modem direct voor je aanmelden.
Dat zal ik doen dan, bedankt voor de info :)
 
melvintje zei:
En buiten dat, update ook eens je profiel dit is om je beter te helpen voor de volgende keer
Thanks for the tip, ja dit was effe een troubleshooting gevalletje :P Ik zal mijn info zo updaten, wel een mooie forum en zeer snelle reacties.

Allen bedankt daarvoor! ;D
 
Het is mij gelukt zonder HD, een aantal resetjes en geduld gaf mij uiteindelijk een externe ip en internet. Het enige probleem alleen is dat mijn internet snelheid ongelooflijk laag is terwijl ik een 25 mb abbonnement heb.
Kan dit liggen dat UPC nog een aantal dingen voor mij moet regelen?
1142771079.png


Dit is van de modem about page:

Model: Cisco EPC3212
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address: 38:c8:5c:c5:2e:d2
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: EPC3212-ESIP-16-v302r12901-100903cs
Firmware Name: epc3212-ESIP-16-v302r12901-100903cs.bin
Firmware Build Time: Sep 3 2010 22:36:04
Cable Modem Status: Operational

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -5.0 dBmV 37.5 dB
Channel 2: -4.1 dBmV 39.7 dB
Channel 3: -5.1 dBmV 37.1 dB
Channel 4: -5.2 dBmV 37.4 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 49.2 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
 
Denk toch dat het zonder HD niet gelukt is ;)
Snelheid komt overeen met een niet-aangemeld modem.
De HD kan dit goed zetten mits je een kundig medewerker treft.
 
Terug
Bovenaan