• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco EPC3212 - alle down/up kanalen in gebruik

  • Onderwerp starter Onderwerp starter masterblaster
  • Startdatum Startdatum
M

masterblaster

Ik heb net een weekie ofzo Cisco ECP3212 en het valt mij op dat altijd alle 8 down- en 4 up kanalen in gebruik zijn. Ik dacht altijd dat het aantal kanalen naar gelang de benodigde capaciteit behoefte in de wijk bijgeschakeld zouden worden. Voor mij lijkt het nu dat deze wijk/netwerk al aardig aan het dichtslippen is (want alle kanalen zijn altijd in gebruik???).

Klopt mijn redenatie, of is het klinklare boo-boo? :o
 
masterblaster zei:
Klopt mijn redenatie, of is het klinklare boo-boo? :o

In bepaalde gebieden worden inderdaad nu meer upstreamkanalen gebruikt.
Maar om daaruit op te maken dat het netwerk aan het dichtslibben is... nee.
 
Toch vreemd dat ze iemand met een 30 Mbps abo 8+4 kanalen geven en iemand met 120 Mbps (moi) 6+1. Met name voor de upload zou ik er wel een paar kanalen bij willen hebben en ook de downloadsnelheid is op drukke momenten vaak om te huilen (40 Mbps).
 
jtech zei:
Toch vreemd dat ze iemand met een 30 Mbps abo 8+4 kanalen geven en iemand met 120 Mbps (moi) 6+1. Met name voor de upload zou ik er wel een paar kanalen bij willen hebben en ook de downloadsnelheid is op drukke momenten vaak om te huilen (40 Mbps).

Ik kijk er niet eens meer van op. Ik weet wel dat toen ik 60Mb/s had, ik ook gewoon 8 downstreamkanalen in gebruik had. Is dus volgens mij niet afhankelijk van abonnement.
 
Maar waarvan dan wel? Een UPC medewerker die een config aanpast?
 
masterblaster zei:
Maar waarvan dan wel? Een UPC medewerker die een config aanpast?

Meer kanalen (channel bonding) heeft met load-balancing te maken, maar concreet dichtslibben?
 
Creative Solution zei:
Meer kanalen (channel bonding) heeft met load-balancing te maken, maar concreet dichtslibben?

jtech zei:
Het aantal kanalen is geregeld op wijkniveau.

Ach so, wordt mij al duidelijker. Er is dus al wel een flinke bezetting in deze wijk (veel UPC internetters) maar niet per definitie een slecht teken. Mijn snelheid up/down is erg goed sinds de modem swap (3/29Mbit). Ach, ik zie dat hier en daar de straat opengaat voor glas (ze komen volgende week bij mij) dan wordt het vanzelf weer wat rustiger op het netwerkt ;D
 
Daarbij komt dat je met een 30 Mbps abo zelden snelheidsproblemen zult hebben. Het zijn vooral de mensen met 120 Mbps die relatief erg vaak het haasje zijn als er teveel gebruikers op hetzelfde coaxsegment zitten.
 
Is dat ook niet omdat de max upload totaal niet in verhouding is met de max download? 12Mbit up zou b.v. beter passen bij deze snelheid
 
Terug
Bovenaan