• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco EPC3208 verliest sinds ~1 week meerdere malen per dag z'n verbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter SMulTiE
  • Startdatum Startdatum
S

SMulTiE

Hoi,

zoals de topic-titel al zegt: m'n modem verliest meerdere malen per dag het internet. Het valt me eigenlijk met name op in m'n IRC-log en aan het Dropbox-icoontje.
In eerste instantie dacht ik dat het aan m'n router lag (Apple Airport Extreme) aangezien de lampjes op de modem gewoon bleven branden/knipperen zoals ik gewend was, maar nadere bestudering laat me nu toch denken dat het aan de modem ligt.

Af en toe zie ik in de log van de router dat er geen connectie kan worden gemaakt met de Apple Time Server ("no address for NTP-server time.apple.com").
Wat ook af en toe voorkomt, is dat het Tel 1 lampje niet meer brandt. Ik ben dan telefonisch ook niet meer bereikbaar.

Helaas heeft de modem geen log, dus ik kan daar niks in vinden, maar de signaalwaardes lijken me goed:

Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 3.7 dBmV 35.6 dB
Channel 2: 5.9 dBmV 37.1 dB
Channel 3: 5.9 dBmV 36.7 dB
Channel 4: 5.8 dBmV 36.5 dB
Channel 5: 5.6 dBmV 36.4 dB
Channel 6: 5.0 dBmV 36.3 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 46.0 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Iemand die me in de/een richting van een oplossing kan sturen?
 
Terug
Bovenaan