• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco EPC3208, signaalwaarden OK?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Eduardo M
  • Startdatum Startdatum
E

Eduardo M

Sinds twee dagen in het bezit van een Cisco EPC3208 modem in combinatie met een draadloze router van Sitecom (WL-582). Onderstaand de signaalwaarden van het modem, zijn deze OK?

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 0.8 dBmV 38.7 dB
Channel 2: 1.5 dBmV 39.1 dB
Channel 3: 1.3 dBmV 38.5 dB
Channel 4: 1.7 dBmV 38.5 dB
Channel 5: 2.7 dBmV 38.6 dB
Channel 6: 2.3 dBmV 39.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 28.0 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
 
bolleblond zei:
hallo de upstream is veel te laag moet rond de 48 tot 50 dbmv zijn

Oh, moet dat?

Een kabelmodem kan uitzenden tussen de 8 dBmV en zo'n 55-58 dBmV. Het probleem bij een lage signaalsterkte is dat ruis hier erg veel invloed op heeft, wat de stabiliteit van de verbinding niet ten goede komt. Hierdoor is een hoge(re) waarde soms beter als een lagere, echter hangt dit van érg veel omstandigheden af.

Bovenstaande is de vuistregel voor een ED2 modem, voor een ED3 modem ligt de bovengrens rond de 52,8 dBmV

Maar je kunt dus niet zonder meer zeggen dat die upstream met zekerheid niet goed is, daarvoor moet je veel meer factoren mee wegen.
 
bolleblond zei:
hallo de upstream is veel te laag moet rond de 48 tot 50 dbmv zijn

OK (of eigenlijk dus niet OK...), wat kan daarvan de oorzaak zijn en wat kan ik eraan doen?
Ik heb overigens geen problemen met de download snelheden, deze is conform het pakket 2,5 mbps.
 
Eduardo M zei:
OK (of eigenlijk dus niet OK...), wat kan daarvan de oorzaak zijn en wat kan ik eraan doen?
Ik heb overigens geen problemen met de download snelheden, deze is conform het pakket 2,5 mbps.

Sorry, bedoel natuurlijk upload snelheden...
 
MartCom zei:
Oh, moet dat?

Bovenstaande is de vuistregel voor een ED2 modem, voor een ED3 modem ligt de bovengrens rond de 52,8 dBmV

Maar je kunt dus niet zonder meer zeggen dat die upstream met zekerheid niet goed is, daarvoor moet je veel meer factoren mee wegen.

@martcom: zou je kunnen aangeven welke factoren er moeten worden meegewogen?
Ik heb overigens een configuratie volgens de aanbevelingen op dit forum (inclusief de Tratec FRA-752/N versterker).
 
IK heb sinds afgelopen woensdag ook een cisco 3208 staan, de eerste dagen geen problemen gehad, maar gisterenavond klapte internet er om de haverklap uit. Ook als ik de laptop rechtstreeks op de modem aansloot klapte hij eruit. Heb met mijn oude Arris NOOIT uitval gehad, dus het moet wel aan de cisco liggen. UPC gebeld en donderdag komt er een monteur. Hier volgen de signaalwaarden, zijn ze ok????


Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -3.6 dBmV 39.2 dB
Channel 2: -3.9 dBmV 39.4 dB
Channel 3: -3.2 dBmV 39.5 dB
Channel 4: -3.4 dBmV 39.4 dB
Channel 5: -3.2 dBmV 39.3 dB
Channel 6: -3.8 dBmV 39.2 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB


--------------------------------------------------------------------------------

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 55.0 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
 
Sinds 3 weken in het bezit van een Cisco EPC3208 modem in combinatie met een QNO QVF7305 Router

Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 5.3 dBmV 36.2 dB
Channel 2: 4.9 dBmV 36.5 dB
Channel 3: 5.1 dBmV 36.5 dB
Channel 4: 5.1 dBmV 36.2 dB
Channel 5: 5.0 dBmV 35.9 dB
Channel 6: 5.3 dBmV 36.4 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 40.5 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Waardes Cisco EPC3208




voorbeeld van me DL en upload

denk dat de waardes wel OK zijn 8)
 
Eduardo M zei:
OK (of eigenlijk dus niet OK...), wat kan daarvan de oorzaak zijn en wat kan ik eraan doen?
Ik heb overigens geen problemen met de download snelheden, deze is conform het pakket 2,5 mbps.
Een normale versterker geeft altijd een beetje verlies op het retoursignaal. In plaats van verzwakken, versterkt de Tratec FRA-752N versterker het retoursignaal.
Dat verklaart voor een behoorlijk deel de lage upstream signaalwaarde.
De rest is het gevolg van een goede verbinding tussen modem en CMTS.
 
Johnny54 zei:
Een normale versterker geeft altijd een beetje verlies op het retoursignaal. In plaats van verzwakken, versterkt de Tratec FRA-752N versterker het retoursignaal.
Dat verklaart voor een behoorlijk deel de lage upstream signaalwaarde.
De rest is het gevolg van een goede verbinding tussen modem en CMTS.
Sorry hoor, maar ik ben geen expert op dit gebied: wat bedoel je nu precies met je laatste opmerking (De rest is het gevolg van een goede verbinding tussen modem en CMTS)?
Betekent dat dat de waarde van de upstream wel OK is?
Ik heb overigens nog even het modem rechtstreeks op het AOP aangesloten, dan is de Power Level 30,5 dBmV (met versterker was deze 28,0 dBmV).
 
Terug
Bovenaan