• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco EPC3000 verandert van uploadstream met slechte upload tot gevolg?

Berichten
16.915
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Even apart topic...

ko zei:
En ja hoor, UPC heeft het Upstream Channel ID alweer van 3 naar 4 gezet. UL is pet: valt soms helemaal weg. Het Upstream Powerlevel is 55,3 dBmV. Te hoog dus.

Sorry Ko, maar ik heb het gevoel dat je modem een beetje aan het eind van z'n latijn aan het komen is.
Uploadpowerlevel die op bepaalde kanalen hoger is dan anders duidt op problemen met een bepaalde frequentie. De groene kabel blijft voor alle frequenties hetzelfde, dus zou het modem het zelf steeds moeilijker gaan krijgen om de straatkast te bereiken. Een uploadpowerlevel van 55dBmV is al extreem hoog. Andere modem geen optie? If it aint broke, don't fix it, maar gaat nu wel aardig fout met de EPC3000.
 
Bedankt. Ik had ook al zo'n gevoel dat mijn Cisco modem op sterven na dood is...

Ik heb gisteren contact telefonisch gehad met Ryan-UPC over een andere zaak (administratief) en daarbij ook het probleem van 'mijn' instabiele Cisco EPC3000 aangekaart.
Zij zou e.e.a. opnemen en doorgeven aan een technicus die vervolgens contact met mij zou opnemen.
Ik heb daarbij ook om een andere EPC3000 gevraagd. Het wordt nog even afwachten dus.

Channel ID 3 op 14.12.2011
Cisco-Signal-14-12-2011-Capture-smaller.jpg

Channel ID 4 op 15.12.2011
Cisco-Signal-15-12-2011-Capture-smaller.jpg




Ko
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Robert Koopman zei:
Gewoon uit interesse, waarom weer specifiek een 3000?

Ik gebruik al een jaar een 3212 zonder centje pijn :)
De 3212 is toch met modem met geintegreerde telefonie? Als er een storing in je modem optreedt ben je EN niet meer bereikbaar EN kun je met je prepaid mobieltje aan de gang om de zaak te laten corrigeren.
Zo'n geintje (verkeerde firmware -zonder telefonie - door UPC naar het Arris modem geupload) heeft me begin 2007 -midden in een verhuizing- al eens ruim 80 Euro gekost (UPC 0,10 + KPN 1,30 Euro per minuut. Ik heb van UPC 6 Euro vergoed gekregen....

Nee, een goed exemplaar EPC3000 heeft mijn voorkeur. Er zijn ook gebruikers hier die geen centje pijn hebben met hun Cisco EPC3000 + Arris modem qua connectiviteit.

Ko
 
ko zei:
Nee, een goed exemplaar EPC3000 heeft mijn voorkeur. Er zijn ook gebruikers hier die geen centje pijn hebben met hun Cisco EPC3000 + Arris modem qua connectiviteit.

Ko

Same here hoewel ik vrees dat de Cisco EPC3000 serie niet meer in het assortiment zit.

Ik heb al enige malen tijdens storingen nog kunnen surfen en mailen met de Arris :)
 
Net gezien dat er een upstream aanpassing heeft plaatsgevonden "automagisch" (andere frequentie, bitrate en vooral lagere powerlevel)

Cisco-Status-15-12-2011-15U-Capture-smaller.jpg


en de upload veerde terug naar een prima waarde:

1650156606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het Power level upstream blijft aan de hoge kant. Je signaalwaardes downstream zijn weliswaar binnen de specs, maar zien er ook niet bepaald florissant uit. Ik vermoed dan ook dat er buiten bij jou iets aan de hand is met het netwerk en dat het dus niet aan de modem ligt. Ik verwacht echter wel dat als er een monteur komt die als eerste zal proberen om de modem te vervangen, al was het maar om die uit te sluiten.

Zoals Den Tsaar al aangeeft is de EPC3000 in principe uitgefaseerd, dus een nieuw modem zal waarschijnlijk toch de EPC3212 of de EPC3208 worden.
 
Creative Solution zei:
Sorry Ko, maar ik heb het gevoel dat je modem een beetje aan het eind van z'n latijn aan het komen is.
Uploadpowerlevel die op bepaalde kanalen hoger is dan anders duidt op problemen met een bepaalde frequentie. De groene kabel blijft voor alle frequenties hetzelfde,

Onzin.
Jarenlange monitoring van mijn upload level geeft aan dat bij een lagere frequentie altijd het upload level lager is.
Verschillen blijven marginaal, nooit meer als 2.0 dBvm.

Het is duidelijk KO heeft een slechte aansluiting en dat heeft niets met het modem te maken.
 
In overleg heeft Jordy-UPC een afspraak voor een buiten/binnenmonteur geregeld op 21.12.
Jordy konstateerde al 'op afstand' (en uit uitgebreide Cisco-modemlog data) dat:
- Het upstream powerlevel maximaal/marginaal of zelfs te hoog is
(er is veel verschil met UPC-ers in de buurt: bij hen rond -46 dBmV, bij mij -53.8 tot -55.5 dBmV)
- Upstream powerlevel nivo voor de Arris 502B ook marginaal/maximaal is.
- Ook het mediabox signaal niet helemaal jofel is.

Checks:
Conditie van de aansluiting AOP in de meterkast
Signaal metingen aan AOP en modem (Cisco EPC3000)
Bekijken of er iets aan de hand is in de wijkkast (25 m van mijn aansluiting).

Oplossings opties:
Zijn natuurlijk afhankelijk van de bevindingen van de monteur (waarbij geldt dat ik het liefst een apart internet- en telefoonmodem behoud), maar komen eigenlijk op het volgende neer:

1. AOP aansluiting checken/vervangen.
2. Aansluiting in de Wijkkast nakijken en zo mogelijk aansluiting verbeteren
3. Versterker plaatsen in de huidige opzet en opnieuw meten
4. Cisco 3208 plaatsen t.v.v. Cisco EPC3000 en Arris 502B. Scheelt 1 splitter --> beter signaalniveau

Ik hou jullie (en Jordy-UPC) op de hoogte.

Ko
 
Terug
Bovenaan