• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco EPC3000 Status pagina

  • Onderwerp starter Onderwerp starter vreez
  • Startdatum Startdatum
V

vreez

Hi All,

Ik vroeg me af of ik de informatie op de status pagina van mijn modum moet geloven. Ik zie namelijk aan de Ethernet kant dat de link speed 100 aangeeft.

Die ethernet poort is toch zeker wel 1000Mbit!?

Groetjes Alfred

P.S. Hieronder de inhoud van de pagina.

Status
This page provides important information about the operational status of your cable modem and the device(s) you have connected to it.


Cable Modem
The data shown in the table below provides information about the operational status of your cable modem.
Cable Modem Status Operational
Cable Modem IP Address 10.46.220.210
Current Time Sun Apr 10 2011 11:20:33
Time Since Last Reset 26 days 5h:18m:13s
Configuration File cm_120mbps.cm
Cable Modem Certificate Installed


Ethernet
The data shown in the table below provides information about ethernet.
LINK Status UP
LINK Speed 100
LINK Duplex Full
 
Waarschijnlijk staat de linkspeed in je router op 100 Mbps. Log dus even in op de router en controleer die instelling.
 
Hi JTech,

Vreemd, als ik naar de link lampjes kijk van de Router is deze blauw (100Mbit) en zou dus groen moeten zijn. Ik kan niets instellen in de router voor wat betreft de port speed. Ik heb wel het idee dat de router het modem volgt voor wat betreft de port speed (Internet port) knippert eerst groen maar wordt dan toch blauw, dus probeert het wel.

In het modem kan ik ook niets regelen. Kan het in de configuratie zitten (.cm)

Ik heb nog gecheckt of de Ethernet port van het modem 1000Mbit is en dat is deze, maar wordt op de een of andere manier terug gezet naar 100Mbit.

Ra, ra hoe kan dat.

Groetjes Alfred
 
Volgens mij is de router uitgevoerd met een oudere firmware zie ook citaat firmware versie:
Last Release Date: Dec 6, 2010
Firmware version: 1.0.04 (build 06)

- Enhanced display language detection to web administration user interface, Guest Access and
Parental Control login webpages.
- Ehanced auto channel selection on wireless 2.4GHz
- Improved USB storage read/write performance
- Disabled IPv6-to-IPv4 Tunneling feature to improve Interoperability
- Fixed FAT format write issues in USB storage from MAC OS
- Fixed some browser-based configuration utility bugs
- Fixed some Guest Network minor bugs
- Fixed some TZO services minor bugs
- Fixed minor bugs

===========================================================================
Release Date: Sep 7, 2010
Firmware version: 1.0.03 (build 02)

- Fixed issue of decreased WAN speeds.
- Added support of display language detection to Guest Access and
Parental Control login webpages.
- Updated TZO services to latest specifications.
- Fixed minor bugs.

Lijkt mij verstandig om de router eens van nieuwere firmware te voorzien.
 
Hi,

Was ik al van plan ;), maar lost het probleem niet op. Bedraad haal ik nu 95Mbit, dus snelheid wordt hier toch echt beperkt door die poort >:(. Had het al eerder met mijn vorige router, begrijp niet waarom de Ethernet poort van het modem op 100Mbit staat.

Hoe krijg ik die op 1000Mbit???

Groetjes Alfred
 
De enigste andere optie die ik kan bedenken is dat de lan kabel niet geschikt is (verstoord het protocol om naar 1000Mbit te gaan). Vervang de ethernet kabel tussen modem en router eens.

Tweede test die men kan proberen is met een directe verbinding aan computer welke 1000Mbit aankan rechtstreeks aan te sluiten op epc om te controleren of er dan wel 1000Mbit verbinding komt. Check zowel bij computer als op de status pagina van de modem.
 
vreez zei:
Was ik al van plan ;), maar lost het probleem niet op. Bedraad haal ik nu 95Mbit, dus snelheid wordt hier toch echt beperkt door die poort >:(. Had het al eerder met mijn vorige router, begrijp niet waarom de Ethernet poort van het modem op 100Mbit staat.

Hoe krijg ik die op 1000Mbit???

Je zegt dat je het van plan was, maar heb je ook daadwerkelijk een firmwareupgrade uitgevoerd? Er staat duidelijk in het changelog dat de vorige firmware zorgde voor "decreased WAN speeds".

Vreemd, als ik naar de link lampjes kijk van de Router is deze blauw (100Mbit) en zou dus groen moeten zijn. Ik kan niets instellen in de router voor wat betreft de port speed. Ik heb wel het idee dat de router het modem volgt voor wat betreft de port speed (Internet port) knippert eerst groen maar wordt dan toch blauw, dus probeert het wel.

Ik denk eerder dat het andersom is: de modem volgt de router.

Even de modem direct aansluiten op een PC met een gigabit poort, zoals knud66 ook al aangeeft. Vermoedelijk zal de link speed van de modem dan gewoon op 1000 Mbps staan met als conclusie dat de router de boosdoener is.
 
Hallo Allemaal,

Ik heb het probleem gevonden. Het lag aan de netwerk kabel die notabene meegeleverd was met de router. Deze bracht de netwerk verbinding van modem naar router op 100Mbit. Na het in gebruik nemen van een andere kabel komt het modem nu wel op 1000Mbit.

Om nog even terug te komen op die Firmware upgrade... De fix betreft "Fixed issue of decreased WAN speeds" hier staat de W voor Wireless. Ik kwam niet boven de 90Mbit, nog bedraad, nog wireless. Nu haal ik 115-120Mbit.

Ik ben nog steeds voornemens de firmware upgrade uit te voeren. Ik zie nu wel een verschile tussen bedraad en Wireless.

Iedereen bedabkt voor de input, ik ben weer blij.

P.S. toch vreemd dat een Cat5e kabel meegeleverd met een Gigabit Router niet boven de 100Mbit komt, zeker een draaidje los :)

Groetjes Alfred
 
Dat klinkt mij bekend in de oren. Ik had precies hetzelfde. Met een andere netwerkkabel opeens wel 1Gbit.
Maar af en toe sprong hij toch weer terug naar 100Mbit. Paar keer kabeltje erin en eruit en dan af en toe zat ie weer op 1 Gbit.
Met diverse netwerkabels geprobeerd (cat5/5e/6) maar hij bleef af en toe terug springen naar 100 Mbit.
Inmiddels heb ik een ander type modem, geen probleem meer met 100Mbit/1Gbit.
Ben benieuwd of het bij jouw nu wel blijft werken op 1Gbit.
 
Om nog even terug te komen op die Firmware upgrade... De fix betreft "Fixed issue of decreased WAN speeds" hier staat de W voor Wireless. Ik kwam niet boven de 90Mbit, nog bedraad, nog wireless. Nu haal ik 115-120Mbit.

Ik ben nog steeds voornemens de firmware upgrade uit te voeren. Ik zie nu wel een verschile tussen bedraad en Wireless.

Fijn dat het opgelost is. :)

90 Mbps wireless is een heel knappe snelheid hoor, althans als je het hebt over je internetsnelheid. De omstandigheden moeten wel heel ideaal zijn wil je daar (ver) boven gaan komen.
 
Terug
Bovenaan