K
KillRoy
Heb sinds weken nu dat mijn uploadsnelheid van het internet zo traag is dat er niet mee te werken valt (een simpele foto van 100 kb duurt zo'n 20 seconden om up te loeden naar het internet)
Ik heb niet veel verstand van hoe medems werken etc, maar heb wat ingelezen en wat info verzameld.
Alhoewel mijn upload 6 Mb moet zijn kom ik zelden boven de 0.20 Mb
Download is helemaal perfect, en ook de ping zit op een normaal niveau
Testen met packetloss laten zien dat er een behoorlijk grote packetloss is in de upload.
Ik lees wat dingen over de powerlevel van de upstream channel in de modem en die schijnt van mij wel heel hoog te zijn (zie plaatjes voor wat meer info)
Ik denk dat mijn modem op het punt staat te de pijp uit te gaan.
Wat denken jullie?
Nieuwe modem? Aflopende zaak?
Of zie ik iets over het hoofd waar ik nog iets mee kan voordat ik UPC ga lastig vallen?
Alvast dank!!
(natuurlijk zijn alle zaken zoals bekabeleing etc reeds gecontroleerd..)
Ik heb niet veel verstand van hoe medems werken etc, maar heb wat ingelezen en wat info verzameld.
Alhoewel mijn upload 6 Mb moet zijn kom ik zelden boven de 0.20 Mb
Download is helemaal perfect, en ook de ping zit op een normaal niveau
Testen met packetloss laten zien dat er een behoorlijk grote packetloss is in de upload.
Ik lees wat dingen over de powerlevel van de upstream channel in de modem en die schijnt van mij wel heel hoog te zijn (zie plaatjes voor wat meer info)
Ik denk dat mijn modem op het punt staat te de pijp uit te gaan.
Wat denken jullie?
Nieuwe modem? Aflopende zaak?
Of zie ik iets over het hoofd waar ik nog iets mee kan voordat ik UPC ga lastig vallen?
Alvast dank!!

(natuurlijk zijn alle zaken zoals bekabeleing etc reeds gecontroleerd..)