cisco EPC 3928 en Sitecom x6 N900 router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

janos

Forum Gebruiker
Berichten
608
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Tot voor kort zeer goede verbinding, draadloos 120/12 down/up met alle apparaten die ik gebruikte op cisco 3212 modem met daarachter een sitecom x6 n900 router.
Helaas modem wert niet meer en heb nu tijdelijk (nieuwe modem wordt deze week opgestuurd) een cisco EPC 3928. Helpdesk vertelde mij dat kans groot is dat nieuw opgestuurde modem ook een cisco EPC 3928 is. Welnu het werkt voor geen meter met sitecom router achter cisco EPC 3928 modem. Draadloos rechtstreeks op modem haal ik nu nog geen 60 mb/sec down. Up is wel gewoon 12 mb/sec. Bedraad haal ik wel 120/12 op de modem. Draadloos op router is het helemaal hopeloos, draadloze verbinding in op 2,4 en 5 ghz band varieert van een paar kb/sec tot 30 mb/sec. Upload is dan weer wel in orde. Bedraad vanaf router ook weer wel 120/12 mb/sec. In bridge laten zetten en weer eraf, met dank aan geduldige helpdeskmedewerker. Zonder enige verbetering/verandering. Wifi vamn modem uitegezet ook hier geen enkele veranderind. Ook nog router op een andere plaats gezet ook geen enkele verandering. Als ik op router inlog en met b.v. tv stream van nas haal ik in netwerk wel de normale draadloze snelheid. Ben elders op dit forum al meer problemen tegen gekomen maar nergens een oplossing gevonden. Iemand enige ervaring met zelfde probleem en misschien een oplossing.
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Als je het modem in bridge hebt laten zetten en dat dat de wifi van je eigen router langzamer is dan vroeger, terwijl je bedraad wel de juiste snelheid haalt kan ik niet plaatsen. Het modem werkt dan goed zou ik denken omdat het bedraad via je eigen router wel goed is, maar alleen de wifi van je eigen router werkt dan dus slechter. Als je niets aan de plaats van die router gewijzigd hebt zou ik dan alleen nog kunnen denken dat er meer wifi storing in jouw buurt gekomen is of dat je eigen router naar een ander kanaal geschakeld is waar de buren ook zitten of zoiets. Met het modem heeft dit dan niets te maken lijkt me.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

janos

Forum Gebruiker
Berichten
608
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
De verslechtering van verbinding trad onmiddelijk op na het veranderen van modem. Er is iets dat niet goed samenwerkt tussen modem en router. Ik heb zowat alle settings van modem en router al aan en uit geschakeld zonder een verbetering. Bedraad alles perfect zowel op modem als op router. Draadloos bagger zowel op modem als op router. Voorheel op modem EPC 4212 i.c.m. WiFi router X6 N900 perfecte optimale en zeer constante vebinding.
 

Sitecom Webcare

Forum Gebruiker
Berichten
63
Speelt het probleem op alle draadloze kanalen? Zo ja, had u de router ook al eens gereset naar fabriekswaardes (2.4Ghz+5Ghz knoppen tegelijk 15+(20) seconden indrukken)?

Werkt dat niet, test dan eens de verbinding wel naar behoren werkt wanneer de WLR-6100 als access point is ingesteld (modemrouter dient dan niet in bridge te staan):

1. Neem plaats achter een computer die verbinding heeft met de router (graag via een kabel verbinding maken)
2. Open een browser (bv. Internet Explorer), tik in de adresbalk http://192.168.0.1 en druk op Enter
3. Log in met gebruikersnaam/wachtwoord die op de sticker staan op uw router (standaard: admin en het originele WPA2 wachtwoord van het 2.4Ghz netwerk)
4. Klik op 'Status' en kies het tabblad 'DHCP Server'
5. Wijzigt u hier het IP adres van de Sitecom router naar een IP adres in het bereik van uw (modem)router en buiten het bereik van de DHCP IP-range van deze (modem)router.
Bijvoorbeeld:
Als uw eerste (modem)router te benaderen is op 192.168.178.1 en het DHCP bereik heeft van 192.168.178.10~200, wijzigt u dan het IP adres van uw Sitecom router naar 192.168.178.2
6. Kiest u voor de waarde 'Disabled' bij het label 'DHCP Server'
7. Klik op 'Apply' om de instellingen op te slaan.
8. Plaats de kabel tussen de eerste (modem)router en uw Sitecom router in een van de (gele) LAN poorten van uw Sitecom router (dus niet de WAN poort)

Werkt de verbinding hierna niet, start dan de apparaten even opnieuw op (PC en router). Na het instellen gebruikt u het zojuist onder LAN IP ingevulde IP-adres om de router te benaderen.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
 
Topicstarter
Topicstarter
J

janos

Forum Gebruiker
Berichten
608
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Speelt het probleem op alle draadloze kanalen? Zo ja, had u de router ook al eens gereset naar fabriekswaardes (2.4Ghz+5Ghz knoppen tegelijk 15+(20) seconden indrukken)?

Werkt dat niet, test dan eens de verbinding wel naar behoren werkt wanneer de WLR-6100 als access point is ingesteld (modemrouter dient dan niet in bridge te staan):

1. Neem plaats achter een computer die verbinding heeft met de router (graag via een kabel verbinding maken)
2. Open een browser (bv. Internet Explorer), tik in de adresbalk http://192.168.0.1 en druk op Enter
3. Log in met gebruikersnaam/wachtwoord die op de sticker staan op uw router (standaard: admin en het originele WPA2 wachtwoord van het 2.4Ghz netwerk)
4. Klik op 'Status' en kies het tabblad 'DHCP Server'
5. Wijzigt u hier het IP adres van de Sitecom router naar een IP adres in het bereik van uw (modem)router en buiten het bereik van de DHCP IP-range van deze (modem)router.
Bijvoorbeeld:
Als uw eerste (modem)router te benaderen is op 192.168.178.1 en het DHCP bereik heeft van 192.168.178.10~200, wijzigt u dan het IP adres van uw Sitecom router naar 192.168.178.2
6. Kiest u voor de waarde 'Disabled' bij het label 'DHCP Server'
7. Klik op 'Apply' om de instellingen op te slaan.
8. Plaats de kabel tussen de eerste (modem)router en uw Sitecom router in een van de (gele) LAN poorten van uw Sitecom router (dus niet de WAN poort)

Werkt de verbinding hierna niet, start dan de apparaten even opnieuw op (PC en router). Na het instellen gebruikt u het zojuist onder LAN IP ingevulde IP-adres om de router te benaderen.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Dank voor reactie,

Heb stappenplan doorlopen zonder resultaat. Eerst router naar fabrieksinstellingen, geen verbetering. Daarna stappenplan doorlopen en geen enkele verbetering. Bekabeld alle in orde draadloos een drama.
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Heb stappenplan doorlopen zonder resultaat. Eerst router naar fabrieksinstellingen, geen verbetering. Daarna stappenplan doorlopen en geen enkele verbetering. Bekabeld alle in orde draadloos een drama.

In eerste instantie schreef je dat je het modem in bridge had laten zetten, dan is dus de routerfunctie en wifi uitgeschakeld. Als je op dat moment een normale bedrade snelheid via je eigen router hebt is er met het modem niets aan de hand.

Maar je schreef ook dat de wifisnelheid van het modem bedroevend is, dat duidt er dan op dat je toch niet je modem in bridge hebt laten zetten.....
Als zowel je modem als je eigen router wifi aan hebben staan en misschien op hetzelfde kanaal werken kunnen die elkaar storen waardoor je snelheid draadloos slechter is dan vroeger ??

In dat geval kun je beter je modem in bridgemode laten zetten zodat je alleen de router van Sitecom overhoudt.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

janos

Forum Gebruiker
Berichten
608
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
In eerste instantie schreef je dat je het modem in bridge had laten zetten, dan is dus de routerfunctie en wifi uitgeschakeld. Als je op dat moment een normale bedrade snelheid via je eigen router hebt is er met het modem niets aan de hand.

Maar je schreef ook dat de wifisnelheid van het modem bedroevend is, dat duidt er dan op dat je toch niet je modem in bridge hebt laten zetten.....
Als zowel je modem als je eigen router wifi aan hebben staan en misschien op hetzelfde kanaal werken kunnen die elkaar storen waardoor je snelheid draadloos slechter is dan vroeger ??

In dat geval kun je beter je modem in bridgemode laten zetten zodat je alleen de router van Sitecom overhoudt.

Ik heb in eerste instantie modem in bridge mode laten zetten door Ziggo. maar draadloze resultaten waren zo bedroevend via router dat ik dit ongedaan heb laten maken.
ik gebruik nu noodgedwongen interneterbinding van modem met zo'n 50/60 mb/sec. was vroeger 120 mb/sec.via router En ik gebruik router voor intern netwerk om te streamen en te kopieren binnen netwerk. Dat gaat wel net zo snel als vroeger. Het is de draadloze verbinding router via modem die de snelheid van vroeger niet haalt.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

janos

Forum Gebruiker
Berichten
608
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Wat er gebeurt is weet ik niet, maar plots haal ik op de cisco EPC 3928 wwer de snelheden die ik vroeger op de sitecom router haalde. Ik heb niets veranderd in welke configuratie dan ook. Ik heb inmiddels router afgekoppeld en hoge snelheid is gebleven. Ik hoop dat het zo blijft :grin::grin::grin:
 
Topicstarter
Topicstarter
J

janos

Forum Gebruiker
Berichten
608
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Wat er gebeurt is weet ik niet, maar plots haal ik op de cisco EPC 3928 wwer de snelheden die ik vroeger op de sitecom router haalde. Ik heb niets veranderd in welke configuratie dan ook. Ik heb inmiddels router afgekoppeld en hoge snelheid is gebleven. Ik hoop dat het zo blijft :grin::grin::grin:

Plezier was van korte duur een paar uur later weer gewoon 15mb /sec.
Ik weet het niet meer:giveup::giveup::giveup:
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Plezier was van korte duur een paar uur later weer gewoon 15mb /sec.
Ik weet het niet meer:giveup::giveup::giveup:

Hoe zien de signaal levels eruit als je in je modem naar de DOCSIS pagina gaat ? Heb je 8 kanalen downstream ? Misschien is je modem of aansluiting niet in orde.

Anders moet je de helpdesk even bellen op het moment dat je verbinding traag is, dan kunnen zij ook de status van het modem bekijken. Of een monteur laten komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan