• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco en Philips HD-DVR: Favorietenlijst wordt automatisch uitgeschakeld

Berichten
2.994
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Het is mij opgevallen dat mij favorietenlijst automatisch wordt uitgeschakeld na het schakelen tussen favoriete zenders. Het komt meestal voor wanneer ik van een HD zender die op mijn favorietenlijst staat naar een SD zender die ook op mijn favorietenlijst staat overschakel. Dit probleem had ik vroeger niet en is ongeveer 2 maanden geleden tevoorschijn gekomen. Het komt voor op de Philips HD-DVR en de Cisco HD-DVR. Hebben anderen hetzelfde probleem? De onderstaande PM heb ik naar Jordy gestuurd en het probleem staat in mijn PM uitgelegd:

Hoi Jordy,

Ik heb de Cisco nu getest en het probleem met de favorietenlijst komt nog voor. Als ik op de volgende manier van kanaal verander moet ik elke keer op het blauwe knopje drukken om mijn favorietenlijst weer aan de praat te krijgen:

1. Ga naar een HD zender die op je favorietenlijst staat.
2. Druk op 'OK' om de blauwe informatie balk in beeld te krijgen. Naast het blauwe knopje teken in de rechter hoek zie ik 'Alle Zenders' staan. Dat betekent dat de doos op mijn lijst van favorieten zenders ingesteld is en negeert alle zenders die ik niet wil zien.
3. Terwij de informatiebalk nog in beeld is gebruik de nummer knoppen die op afstandsbedining staan om naar een SD zender over te schakelen die ook op je lijst van favorieten staat. (Bvld. Op de afstandsbediening 51 handmatig intoetsen om naar BBC2 over te schakelen terwijl de informatiebalk nog in beeld is.)
4. Mediabox schakelt over naar BBC2
5. Op de afstandsbediening druk op 'OK' om de informatiebalk weer in beeld te krijgen.
6. Naast het blauwe knopje dat op de informatiebalk staat [in de rechterhoek van de informatiebalk] zie ik nu 'Favorieten' i.p.v. 'Alle zenders' staan.
7. De doos heeft automatisch mijn lijst van ingestelde favorieten uitgeschakeld, zonder dat ik dat wil. Nu krijg ik alle zenders te zien tijdens het zappen i.p.v. de zenders die ik als favorieten heb ingesteld via Guide > Instellingen.
8. Nu moet ik handmatig mijn lijst van favorieten herinschakelen door op het blauwe knopje van de afstandsbediening te drukken terwijk de informatiebalk in beeld is. Op de informatiebalk verandert 'Favorieten' in 'Alle Zenders'.

Dit lijkt op een bug in de software. Het probleem doet zich voor op de Philips HD-DVR en de Cisco HD-DVR. Het maakt mijn favorietenlijst nutteloos. Wanneer ik van een kanaal dat op mij favotietenlijst staat naar een ander kanaal dat ook op mijn favorietenlijst staat overschakel, door gebruik te maken van de nummertoetsen die op de afstandsbediening staan, moet ik elke keer op het blauwe knopje van de afstandsbediening drukken om ervoor te zorgen dat de mediabox gebruik van mijn favorietenlijst maakt tijdens het zappen. Wanneer ik nog eens een keer tussen favorietenkanalen schakel, door gebruik te maken van de nummertoetsen die op de afstandsbediening staan, wordt mijn favorietenlijst door de mediabox opnieuw automatisch uitgeschakelt. Het probleem doet zich meestal voor wanneer ik van een HD zender die op mijn favorietenlijst staat naar een SD zender die ook op mijn favorietenlijst staat overschakel. Vroeger had ik dit probleem niet. Het is ongeveer 2 maanden gelden sinds het tevoorschijn is gekomen.

Naast het bovenstaande probleem is het mij opgevallen dat de Cisco niet automatisch tussen 4:3 en 16:9 anamorf uitzendingen of zenders om kan schakelen via HDMI. Via HDMI kan de Philips HD-DVR wel in combinatie met mijn Panasonic TX-P42G10E [in mei 2009 geintroduceerd] automatisch tussen 4:3 en 16:9 anamorf omschakelen maar de Cisco niet. Dat zegt tegen mij dat dit probleem niet aan mijn Panasonic plasma ligt maar aan de software van UPC. Waarom werkt de ene doos wel met het automatische omschalekelen tussen beeldverhoudingen via HDMI en de andere [Cisco] niet?

Ik zit nu met een Cisco doos die via HDMI niet automatisch tussen 4:3 en 16:9 beeldverhoudingen om kan schakelen en een probleem met mijn favorietenlijst heeft. In plaats van 1 probleem zit ik nu met 2 basis problemen die ik vroeger nooit had met mijn HD-DVR.

Wordt er hiernaar gekeken of moet ik HDTV van UPC de deur uitgooien omdat het niet goed werkt? Is het mogelijk de Cisco voor een Philips HD-DVR om te ruilen om het beeldverhouding probleem voor mij op te lossen?

Ik begin hier echt licht geirriteerd over te worden, vooral aangezien dat UPC ruim €100 per maand van mij ontvangt voor de diensten die ik in huis heb.

Met vriendelijke groet,
 
Is bij mij altijd al zo geweest, als via je nummertoesten naar een kanaal buiten je favorieten gaat, gaan de favorieten uit.

Bij komt er altijd op verschillende zenders een rode knop in beeld, als ik zap, als op OK druk en als ik op INFO druk.
Das pas irritant zeker als nooit van je leven van onzin gebruik maakt.
Waarom kan dat niet uitgezet worden.
 
coco zei:
Is bij mij altijd al zo geweest, als via je nummertoesten naar een kanaal buiten je favorieten gaat, gaan de favorieten uit.

Bij komt er altijd op verschillende zenders een rode knop in beeld, als ik zap, als op OK druk en als ik op INFO druk.
Das pas irritant zeker als nooit van je leven van onzin gebruik maakt.
Waarom kan dat niet uitgezet worden.

Ik heb het hier over zenders die wel op mijn favorietenlijst staan. Die lijst wordt elke keer automatisch uitgeshakeld wanneer ik probeer van de ene zender die op mijn favorietenlijst staat naar een andere, die ook op mijn favorietenlijst staat, over te schakelen. Mijn lijst van favorieten wordt elke keer door de HD-DVR uitgeschakeld.
 
Is gewoon functioneel bepaald.
Je zet via de blauwe knop de favorieten aan. Als je dan via pijl links of rechts zapt, dan blijft de favorietenlijst aan. Zelfs als je overdag de box op stanby zet en daarna weer aan zet en je drukt info in, is de favorieten nog intact.

Zoals gezegd door Coco: zodra je via de nummertoetsen naar een ander kanaal schakelt, of dat kanaal wel of niet in je favorieten staat, is je favorieten instelling uitgeschakeld.
Je doet net of dat ooit anders is geweest. Dat als je favorieten inschakelt en via nummertoetesen schakelt, de favorietenlijst ingeschakelt blijft. Persoonlijk begrijp ik je irritatie en zou jou methode ook logischer zijn.

Misschien moeten we een verzoek indienen aan UPC of ze jouw idee kunnen overnemen en inprogrammeren. Als we daar nu beginnen, zit het er vast over een jaar of 5 in ::) ;D
 
Omdat ik zo ff geen recentere favoriten discussie kon vinden:

Met de oude grijze thomson was het zo dat ja, bij het aanzetten ook steeds de favorieten aangezet moesten worden met blauwe knop. Echter, zolang je maar of met de pijltjes of met zenders die in de lijst staan via de nummers bekeek, bleven de favorieten actief.

Echter, nu met de Pace 7111 is het zo dat de favorieten bij de meeste (zo niet alle) zenders via de nummers uit gaat. Erg onhandig, zeker nu de hd-zenders nog tussen 60 en 80 zitten.
(kep de box al 3x geforceerd geupdate etc bij de installatie dit weekend).
 
Terug
Bovenaan