• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

cisco box: geen analoge uitgang

Berichten
210
Ik overweeg mijn dvr box in te ruilen voor een hd box (cisco is wat je krijgt volgens de upc website).
Vraag: deze cisco box schijnt geen analoge uitgang te hebben zodat doorlussen van het analoge signaal naar je tv/harddisrecorder lastiger wordt en je het bovendien moet doen met de tergend langzame teletekst van upc digital.

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Nee alle nieuwe mediaboxen hebben geen analoog uit meer. Als je nog analoog wilt kijken kun je dat gewoon splitten op je binnenkomstpunt (groene kabel).

Analoog uit en 2e scart uitgang zijn weggehaald omdat UPC uit onderzoek heeft gehaald dat die niet veel gebruikt worden. En dus stroombesparend gedacht hebben en deze weggelaten hebben op de nieuwe boxen.
 
Als UPC er dan ook eens voor zou zorgen dat *alle* analoge kanalen binnen een gemeente ook digitaal worden doorgegeven (zoals bijvoorbeeld onze lokale kabelkrant) dan zou het niet eens zo'n groot probleem zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat ik initieel niet eens van plan was om analoog nog door te lussen naar mijn LCD TV todat bleek dat ik dan toch jijst mijn lokale info krant zou moeten missen.

Maar het schijnt voor UPC technisch nogal wat te betekenen om dat voor elkaar te boxen. En vergeet niet dat de toekomst er ook voor UPC klanten waarschijnlijk zo uit gaat zien dat er maar een zeer beperkt analoog pakket overblijft ten faveure van digitaal. Dat zal vast wel langer duren dan bij andere, wellicht kleinere, kabelaars maar gebeuren zal het zeker.

Misschien zou UPC de optie moeten volgen om een paar DVB-T streams als DVB-C aan te bieden, dan kan je alsnog het huidige analoge aanbod kunnen blijven aanbieden aan de mensen die nu nog digitenne kijken. Maar goed, het zal wel door de aankomende kerst komen dat ik zo idealistisch zit te overpeinzen hierzo :-) (Of het is een maffe bijwerking van prednison, who knows ;D )

Iedereen alvast een gemoedelijke kerst gewenst en zo :-)
 
mwerker zei:
Analoog uit en 2e scart uitgang zijn weggehaald omdat UPC uit onderzoek heeft gehaald dat die niet veel gebruikt worden. En dus stroombesparend gedacht hebben en deze weggelaten hebben op de nieuwe boxen.

Nou dat dacht ik niet. Dit is gewoon een wettelijke verplichting en heeft niks te maken met de milieuvriendelijkheid van UPC.
 
Hallo allemaal,

Sinds vandaag heb ik een nieuwe mediabox. De oude mediabox gaf piepende geluiden (deze was net 1 dag in bezit.)
Het model wat ik heb ontvangen is een DC16221 van thompson.
Tot mijn verbazing zat daar maar 1 scart en 1 antenne aanluiting op.
Ik kan dus mijn analoge signaal niet meer doorverbinden via de mediabox.
Advies van UPC, gebruik een splitter.... Nog een splitter er tussen dus, daar wil ik juist vanaf.
2de is dat ik alleen nog kan opnemen via de mediabox en niet meer via mijn philips dvd recorder.

Ik heb dus een nieuwere mediabox met beperkingen tov de oude.
Was het voorheen aansluiten moet ik nu splitters en extra kabels gaan kopen.
Volgens UPC zijn andere mediaboxen niet meer leverbaar.

Ben benieuwd of meerder upc gebuikers dit probleem hebben (of hebben gehad)


Grt,
sporthaas
 
https://ziggoforum.nl/topics/33366/
https://ziggoforum.nl/topics/33009/

Veel leesplezier en succes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi
Heb net een cisco media box aangesloten . Kwam er achter dat er geen analoog aansluiting meer opzit

Met de oude media box had ik ook nog gewoon beeld op mijn tv nu heb ik alleen beeld via hdmi

Mijn vraag is kan ik er een splitter tussen zetten zodat ik ook gewoon tv beeld heb

Alvast bedankt
 
Als UPC besluit onder al haar HD klanten dit soort HD boxen voor nu en in de toekomst te gaan verspreiden dan moeten zo ook per direct het bedrag wat men voor het analoge pakket moet betalen afschaffen.

Waarom betalen voor het analoge pakket als je met een dergelijke HD box geen mogelijk meer hebt om analoge TV te ontvangen?

Cheers
 
Ooit van zoiets gehoord ? :-\

BDA-01HRCL_m.jpg
 
Maar UPC heeft deze reacties uiteindelijk zelf veroorzaakt door in het verleden te propaganderen pas te splitten na de box om kwaliteitsachteruitgang te voorkomen en dat blijft hangen bij de volkomen leek :)
Daar komt nog bij dat als vroeger on demand niet werkte, een van de eerste vragen van de HD was of er geen splitter tussen zat.
En met een achterhaald aansluitschema en gebruiksaanwijzing schiet het natuurlijk ook niet op wat kennis betreft.
 
Terug
Bovenaan