• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco besteld en Humax binnengekregen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Palabra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Palabra

Vorige week heb ik via de site van Ziggo Interactieve TV besteld in de hoop de Cisco HDTV decoder met harde schijf te ontvangen. Helaas stond er 2 dagen later toen ik terug kwam van mijn werk een Humax harde schijfrecorder met 2 decoders (géén HD) in de gang.

Ik heb direct via de helpdesk van Ziggo geprobeerd aan te geven dat deze omgeruild moest worden en ook gevraagd of de Cisco al gebruikt kan worden in Oegstgeest. Mij werd toen verteld dat ik de Humax terug moest sturen naar het antwoordnummer en dat ze me dan een Cisco 8455DVB toe gaan sturen zodra ze de Humax binnen hebben. Inmiddels is de Humax teruggestuurd en nu maar hopen dat ie niet kwijt raakt!

Ook wist de helpdesk me te vertellen dat op mijn adres de Cisco te gebruiken is, maar als ik in het bestelformulier op het knopje met het vraagteken achter interactieve TV wijs, dan staat er aangegeven dat Interactieve TV nog niet beschikbaar is in Oegstgeest. Klopt dat wel?

En, kan ik de Cisco dan wel gebruiken alleen als HDTV ontvanger en Harde schijf recorder? En hoeveel zenders kan ik dan tegelijk opnemen terwijl ik ook nog naar een andere zender kijk?

...en zit er ook een HDMI aansluiting op en zitten er component aansluitingen op? Want dat zou op Scientific Atlanta allemaal zitten. En volgens mijn herinnering ook méér dan 2 decoders
 
Je kunt de Cisco gewoon gebruiken zonder Interactieve TV, alleen als HDTV decoder met HD recorder. Doe ik ook.

De Cisco heeft twee tuners (technisch zelfs drie, de derde is de interne modem voor Interactieve TV geloof ik), maar helaas kun je door een bug slechts één programma tegelijk opnemen, zelfs als je niet naar een ander programma kijkt. Je kunt wel het ene programma kijken en het andere programma opnemen.

Op de Cisco zitten zowel een HDMI als component uitgang, maar let op: de component uitgang geeft geen HD resolutie, slechts SD. HD resolutie heb je alleen via een HDMI naar HDMI aansluiting. HDMI naar DVI werkt niet.
 
Bedankt voor je snelle reactie. Het is wel een beetje jammer dat de component aansluiting géén HD resolutie heef, maar gelukkig heeft mijn TV 2 hdmi ingangen.
 
En, kan ik de Cisco dan wel gebruiken alleen als HDTV ontvanger en Harde schijf recorder? En hoeveel zenders kan ik dan tegelijk opnemen terwijl ik ook nog naar een andere zender kijk?

...en zit er ook een HDMI aansluiting op en zitten er component aansluitingen op? Want dat zou op Scientific Atlanta allemaal zitten. En volgens mijn herinnering ook méér dan 2 decoders
Ik ga mij nu waarschijnlijk niet zo populair maken, maar dat past wel bij TheGrouch (tm). De antwoorden op al deze vragen zijn uitgebreid aan bod gekomen in verschillende discussies hier. Misschien had je de moeite kunnen nemen om even de zoeken functie te gebruiken.
 
Vorige week heb ik via de site van Ziggo Interactieve TV besteld in de hoop de Cisco HDTV decoder met harde schijf te ontvangen. Helaas stond er 2 dagen later toen ik terug kwam van mijn werk een Humax harde schijfrecorder met 2 decoders (géén HD) in de gang.

Ik heb direct via de helpdesk van Ziggo geprobeerd aan te geven dat deze omgeruild moest worden en ook gevraagd of de Cisco al gebruikt kan worden in Oegstgeest. Mij werd toen verteld dat ik de Humax terug moest sturen naar het antwoordnummer en dat ze me dan een Cisco 8455DVB toe gaan sturen zodra ze de Humax binnen hebben. Inmiddels is de Humax teruggestuurd en nu maar hopen dat ie niet kwijt raakt!

Ook wist de helpdesk me te vertellen dat op mijn adres de Cisco te gebruiken is, maar als ik in het bestelformulier op het knopje met het vraagteken achter interactieve TV wijs, dan staat er aangegeven dat Interactieve TV nog niet beschikbaar is in Oegstgeest. Klopt dat wel?

En, kan ik de Cisco dan wel gebruiken alleen als HDTV ontvanger en Harde schijf recorder? En hoeveel zenders kan ik dan tegelijk opnemen terwijl ik ook nog naar een andere zender kijk?

...en zit er ook een HDMI aansluiting op en zitten er component aansluitingen op? Want dat zou op Scientific Atlanta allemaal zitten. En volgens mijn herinnering ook méér dan 2 decoders

Kun je via een prive bericht even je gegevens sturen? Ik zal voor de zekerheid kijken of alles wel goed gaat en indien nodig ook de bestelling/opdracht in de gaten houden.
 
De Cisco heeft twee tuners (technisch zelfs drie, de derde is de interne modem voor Interactieve TV geloof ik), maar helaas kun je door een bug slechts één programma tegelijk opnemen, zelfs als je niet naar een ander programma kijkt.
Ik had gelezen dat dit geen "bug" was maar gewoon een beperking van de momenteel gebruikte software?
Lijkt mij zelf ook totaal onvoorstelbaar om zo'n bug in de firmware te laten zitten natuurlijk...
Die 2 opnames tegelijkertijd zal je voorlopig ook niet kunnen. Dit ligt namelijk aan de OpenTV middleware die gebruikt is in deze ontvanger. OpenTV ondersteund 2 opnames tegelijk nog niet. Dit zal pas over een aantal maanden beschikbaar komen. In ieder geval voor de klanten van een andere grote kabel provider in Nederland. En of deze provider deze OpenTV ontwikkeling exclusief heeft ingekocht en of Ziggo deze module ook gaat kopen is mij nog niet bekend.

Op de Cisco zitten zowel een HDMI als component uitgang, maar let op: de component uitgang geeft geen HD resolutie, slechts SD.
Ik meende toch eerder gelezen te hebben dat de component resolutie beperkt was tot 720p?
Heeft iemand dit nu al eens echt getest?
 
Bedankt voor je snelle reactie. Het is wel een beetje jammer dat de component aansluiting géén HD resolutie heef, maar gelukkig heeft mijn TV 2 hdmi ingangen.
Niet een "beetje jammer", het is gewoon een belachelijke beperking van die Cisco box waar men dan ook helemaal geen genoegen mee zou moeten nemen!
 
Pfffh... Ik heb net (2 uur lang) alle posts over dit apparaat door zitten lezen en kwam wel het meeste tegen maar volgens mij niet alles hoor.

Ik ga mij nu waarschijnlijk niet zo populair maken, maar dat past wel bij TheGrouch (tm). De antwoorden op al deze vragen zijn uitgebreid aan bod gekomen in verschillende discussies hier. Misschien had je de moeite kunnen nemen om even de zoeken functie te gebruiken.
 
Hartelijk dank voor deze persoonlijke aandacht. Je hebt inmiddels een PB.

Kun je via een prive bericht even je gegevens sturen? Ik zal voor de zekerheid kijken of alles wel goed gaat en indien nodig ook de bestelling/opdracht in de gaten houden.
 
beeld

ik heb hem aangesloten via hmi,
nu is alles breedbeeld, ook wat normaal 4x3 is, en dat vind ik niet om aan te zien.
is het mogelijk om deze zo te laten staan? \Ik kan het niet in het menu vinden, verder werkt hij prima in ijmuiden.
is het mogelijk op een andere manier firmware updates te laden, want Ziggo doet hier nog niet aan vod
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan