Hoi,
Na 1,5 jaar (na volle tevredenheid gebruikt) heeft mijn cisco 8485DVB het begeven zo lijkt het.
Het probleem:
Op heel veel zenders blokjes, en sommige zenders helemaal niet kunnen zien (dan krijg je de melding geen signaal).
Als ik bij info kijk is het signaal ook heel erg laag.
De kwaliteit staat op 22%.
Wat heb ik geprobeerd?
Ik dacht eerst dat het wel aan de bekabeling zou liggen, ik heb mijn humax digitale ontvanger (sd ontvanger) van de slaapkamer geplukt en aan de kabels gehangen waar normaal de cisco 8485DVB aan hangt.
Wat blijkt, 100% signaal en alle zenders werken!
Daarna heb ik de cisco 8485DVB boven op de slaapkamer getest waar normaal de humax staat.
Hier hetzelfde probleem.
Ik heb de cisco 8485DVB gereset naar de fabrieksinstellingen maar na alles opnieuw ingesteld te hebben heb ik nog steeds het zelfde probleem.
En hoe nu verder?
Ik heb Ziggo gebeld en (gelukkig) blijkt er 2 jaar garantie te zitten op dit apparaat.
Echter ben je het apparaat een aantal weken kwijt werd mij verteld wat betekend dat ze mij met een 32 inch tv met analoog beeld opzadelen.
Het hoeft van mij echt niet ala de minuut opgelost te worden maar een paar weken?
Ze sturen mij nu een retour stikker op, maar eigenlijk wou ik hier nog vragen of ik nog iets anders kan proberen of dat dat geen zin meer heeft.
Is het testen goed geweest? Ik vergelijk nu een SD ontvanger met een HD ontvanger immers.
Ik zou alleen niet weten hoe ik het nog verder zou kunnen testen.
Iemand tips hoe ik dit sneller opgelost kan krijgen of wat ik nog kan testen?
EDIT
Ik heb zojuist nog even verder getest.
Het ligt echt aan tuner1.
Als ik namelijk iets opneem is dat helemaal perfect.
Als ik iets aan het opnemen ben en dan naar info ga zie ik dat tuner2 gewoon 100% aangeeft.
Dit bevestigt ook dat het niet aan mijn bekabeling ligt.
Volgens mij is in dit geval dus tuner1 gewoon stuk.
Iemand die dit mij kan bevestigen?
Weet iemand trouwens ook als het apparaat omgewisseld of gerepareerd wordt of je dan opnieuw garantie krijgt of dat de huidige garantie dan doorloopt.
Mijn huidige garantie is namelijk bijna verlopen en het zou lullig zijn als hetzelfde over een half jaar weer gebeurd.
Gr. Kees.
Na 1,5 jaar (na volle tevredenheid gebruikt) heeft mijn cisco 8485DVB het begeven zo lijkt het.
Het probleem:
Op heel veel zenders blokjes, en sommige zenders helemaal niet kunnen zien (dan krijg je de melding geen signaal).
Als ik bij info kijk is het signaal ook heel erg laag.
De kwaliteit staat op 22%.
Wat heb ik geprobeerd?
Ik dacht eerst dat het wel aan de bekabeling zou liggen, ik heb mijn humax digitale ontvanger (sd ontvanger) van de slaapkamer geplukt en aan de kabels gehangen waar normaal de cisco 8485DVB aan hangt.
Wat blijkt, 100% signaal en alle zenders werken!
Daarna heb ik de cisco 8485DVB boven op de slaapkamer getest waar normaal de humax staat.
Hier hetzelfde probleem.
Ik heb de cisco 8485DVB gereset naar de fabrieksinstellingen maar na alles opnieuw ingesteld te hebben heb ik nog steeds het zelfde probleem.
En hoe nu verder?
Ik heb Ziggo gebeld en (gelukkig) blijkt er 2 jaar garantie te zitten op dit apparaat.
Echter ben je het apparaat een aantal weken kwijt werd mij verteld wat betekend dat ze mij met een 32 inch tv met analoog beeld opzadelen.
Het hoeft van mij echt niet ala de minuut opgelost te worden maar een paar weken?
Ze sturen mij nu een retour stikker op, maar eigenlijk wou ik hier nog vragen of ik nog iets anders kan proberen of dat dat geen zin meer heeft.
Is het testen goed geweest? Ik vergelijk nu een SD ontvanger met een HD ontvanger immers.
Ik zou alleen niet weten hoe ik het nog verder zou kunnen testen.
Iemand tips hoe ik dit sneller opgelost kan krijgen of wat ik nog kan testen?
EDIT
Ik heb zojuist nog even verder getest.
Het ligt echt aan tuner1.
Als ik namelijk iets opneem is dat helemaal perfect.
Als ik iets aan het opnemen ben en dan naar info ga zie ik dat tuner2 gewoon 100% aangeeft.
Dit bevestigt ook dat het niet aan mijn bekabeling ligt.
Volgens mij is in dit geval dus tuner1 gewoon stuk.
Iemand die dit mij kan bevestigen?
Weet iemand trouwens ook als het apparaat omgewisseld of gerepareerd wordt of je dan opnieuw garantie krijgt of dat de huidige garantie dan doorloopt.
Mijn huidige garantie is namelijk bijna verlopen en het zou lullig zijn als hetzelfde over een half jaar weer gebeurd.
Gr. Kees.
Laatst bewerkt door een moderator: