Cisco 8485DVB kapot :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

knorde

Forum Gebruiker
Berichten
252
Hoi,

Na 1,5 jaar (na volle tevredenheid gebruikt) heeft mijn cisco 8485DVB het begeven zo lijkt het.

Het probleem:
Op heel veel zenders blokjes, en sommige zenders helemaal niet kunnen zien (dan krijg je de melding geen signaal).
Als ik bij info kijk is het signaal ook heel erg laag.
De kwaliteit staat op 22%.

Wat heb ik geprobeerd?
Ik dacht eerst dat het wel aan de bekabeling zou liggen, ik heb mijn humax digitale ontvanger (sd ontvanger) van de slaapkamer geplukt en aan de kabels gehangen waar normaal de cisco 8485DVB aan hangt.
Wat blijkt, 100% signaal en alle zenders werken!
Daarna heb ik de cisco 8485DVB boven op de slaapkamer getest waar normaal de humax staat.
Hier hetzelfde probleem.
Ik heb de cisco 8485DVB gereset naar de fabrieksinstellingen maar na alles opnieuw ingesteld te hebben heb ik nog steeds het zelfde probleem.

En hoe nu verder?
Ik heb Ziggo gebeld en (gelukkig) blijkt er 2 jaar garantie te zitten op dit apparaat.
Echter ben je het apparaat een aantal weken kwijt werd mij verteld wat betekend dat ze mij met een 32 inch tv met analoog beeld opzadelen.
Het hoeft van mij echt niet ala de minuut opgelost te worden maar een paar weken?

Ze sturen mij nu een retour stikker op, maar eigenlijk wou ik hier nog vragen of ik nog iets anders kan proberen of dat dat geen zin meer heeft.
Is het testen goed geweest? Ik vergelijk nu een SD ontvanger met een HD ontvanger immers.
Ik zou alleen niet weten hoe ik het nog verder zou kunnen testen.

Iemand tips hoe ik dit sneller opgelost kan krijgen of wat ik nog kan testen?

EDIT

Ik heb zojuist nog even verder getest.
Het ligt echt aan tuner1.
Als ik namelijk iets opneem is dat helemaal perfect.
Als ik iets aan het opnemen ben en dan naar info ga zie ik dat tuner2 gewoon 100% aangeeft.
Dit bevestigt ook dat het niet aan mijn bekabeling ligt.
Volgens mij is in dit geval dus tuner1 gewoon stuk.

Iemand die dit mij kan bevestigen?

Weet iemand trouwens ook als het apparaat omgewisseld of gerepareerd wordt of je dan opnieuw garantie krijgt of dat de huidige garantie dan doorloopt.
Mijn huidige garantie is namelijk bijna verlopen en het zou lullig zijn als hetzelfde over een half jaar weer gebeurd.

Gr. Kees.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hajk

Forum Gebruiker
Berichten
384
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Helaas heb ik geen tips voor je, maar wel heb ik een vraag...

Heb je de Cisco 8485DVB vaak aan en uit gezet (met de aan/uit knop aan de achterkant van het apparaat)? Of heeft hij de hele tijd hoofdzakelijk op standby gestaan?
 
Topicstarter
Topicstarter
K

knorde

Forum Gebruiker
Berichten
252
Hoofdzakelijk standby.
Ik heb wel geprobeerd het op die manier op te lossen maar tevergeefs.
Maar bij normaal gebruik deed ik hem nooit uit met de schakelaar achterop.

Kan dat een oorzaak zijn?

Gr. Kees.
 

hajk

Forum Gebruiker
Berichten
384
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Nee, het is juist het veel aan en uit zetten met de aan/uitknop waar elektronische apparatuur veel van te lijden heeft (spanningspieken, opwarmen en afkoelen).

Bij mij staat de 8485DVB altijd op standby wanneer ik hem niet gebruik, maar ik heb de laatste tijd ook af en toe een vreemde vertraging bij het veranderen van zender: eerst lijkt hij helemaal niet te reageren, en als ik dan nog een paar keer probeer verspringt hij ineens het aantal zenders dat overeenkomt met het aantal keren dat ik op de knop heb gedrukt. Heb jij dat ook gehad?
 
Topicstarter
Topicstarter
K

knorde

Forum Gebruiker
Berichten
252
Nee dat heb ik niet gehad, verder eigenlijk helemaal geen problemen gehad.
Totdat dit ongeveer 2 weken geleden gebeurde...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan