Cisco 8485dvb heeft HBO opname problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

klm25123

Ook de cisco 8485dvb heeft problemen met opnemen van de HBO (HD) kanalen.
Alleen net weer anders als bij de samsung / humax, sommige opnames lukken op de cisco wel, anderen niet? Helaas kom je daar pas achter als je wilt gaan kijken. In de opgenomen programma lijst zie je niets bijzonders, geen fout meldingen of tekens. Start je de opname (het zijn er gelukkig ook geen honderd) dan blijft het beeld zwart (ook zonder fout boodschappen).
alle andere (HD) zender nemen op zonder problemen!
Vanmorgen de smartcards reset gedaan op "mijn Ziggo", ik ben benieuwd.
We gaan het afwachten . . . :roll:
 
Zou u willen laten weten of er nadien nog mislukte opnames zijn?
Direct na de refresh kan dit nog wel fout gaan het duurt wel even voor de refresh is verwerkt, verzoek is dan ook de decoder tijdens en na de refresh een tijd aan te laten staan.

We zijn ook aan het kijken of we het probleem zelf kunnen reproduceren en indien nog aanwezig kunnen oplossen. Alvast dan voor uw informatie.
 
Had u de volgende al gedaan?
- Via mijn ziggo (makkelijkst en het snelst!). Inloggen op mijn Ziggo, dan naar mijn producten en dan bij Radio&Televisie en dan bij smartcards op de herstel knop drukken.
progress.gif
-----------------------------------------------------------------
Zijn de problemen na het refreshen nog aanwezig? En zou u deze eens willen omschrijven?​

Er is geen peil op te trekken met mijn Cisco 8455, de ene keer kan ik wel opnemen de andere keer niet (mooi zwart beeld) al 2x de smartcard hersteld, gisteren ook een E melding (boven de 100).
 
Zou u willen laten weten of er nadien nog mislukte opnames zijn?
Direct na de refresh kan dit nog wel fout gaan het duurt wel even voor de refresh is verwerkt, verzoek is dan ook de decoder tijdens en na de refresh een tijd aan te laten staan.

We zijn ook aan het kijken of we het probleem zelf kunnen reproduceren en indien nog aanwezig kunnen oplossen. Alvast dan voor uw informatie.

Hoi TVDigitaal, vanmorgen de smartcard reset gedaan, time shiften lukt iedere keer (gebruikte ik nooit dus niet bekend of dat voordien niet werkte).
Of de opnames nu wel altijd lukken is even afwachten.
Net als stitch duck, was het voor de reset, soms wel, vaak geen gelukte opname.
Ik houd je op de hoogte! :roll:

P.s. Op de andere kanalen nooit problemen gehad.
 
Allen,

Dank voor de info tot nu toe.

Vraag aan iedereen met problemen:

- Sinds wanneer ervaren jullie deze problemen?
- Welke regio wonen jullie?
- Problemen alleen met opnemen van HBO
- Wat is het effect bij bekijken opname? Start deze wel, maar blijft beeld zwart? Of start deze helemaal niet? Ook een foutmelding? Zo ja welke. Alle info is welkom.
- Doet het probleem zich ook voor bij pauzeren en timeshiften?
- Hebben jullie de decoder na de refresh van de smartcard wel aan staan en daarna ook aan laten staan?

Er staat op sommige sites dat deze manier van opnemen van HBO programma's nieuw is, maar dat is het niet het is al enkele maanden aanwezig.
 
Vraag aan iedereen met problemen:

- Sinds wanneer ervaren jullie deze problemen?
Hoelang het al niet werkt geen idee, enige weken geleden voor de software software update voor het laatst iets opgenomen.
- Welke regio wonen jullie?
Delft
- Problemen alleen met opnemen van HBO
De problemen zijn alleen met HBO.
- Wat is het effect bij bekijken opname? Start deze wel, maar blijft beeld zwart? Of start deze helemaal niet? Ook een foutmelding? Zo ja welke. Alle info is welkom.
Smartcard omgewisseld (uit een andere decoder) de boel gereset neemt nog steeds niets op, krijg op deze kaart de melding E102-29 (U hebt geen recht om het programma op te nemen)
Oude (zwarte Casema) smartcard er weer in, gereset, neemt nog steeds niet op, zwart beeld en start niet op, tijd blijft op 00:00 staan als ik probeer af te spelen. (staat wel bij opgenomen programma's)
- Doet het probleem zich ook voor bij pauzeren en timeshiften?
Pauzeren en timeshift doet het wel.
- Hebben jullie de decoder na de refresh van de smartcard wel aan staan en daarna ook aan laten staan?
Decoder aan laten staan na/tijdens refresh daarna ook, na elke refresh 15 minuten gewacht met opnemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Allen,

Dank voor de info tot nu toe.

Vraag aan iedereen met problemen:

- (1)Sinds wanneer ervaren jullie deze problemen?
- (2)Welke regio wonen jullie?
- (3)Problemen alleen met opnemen van HBO
- (4)Wat is het effect bij bekijken opname? Start deze wel, maar blijft beeld zwart? Of start deze helemaal niet? Ook een foutmelding? Zo ja welke. Alle info is welkom.
- (5)Doet het probleem zich ook voor bij pauzeren en timeshiften?
- (6)Hebben jullie de decoder na de refresh van de smartcard wel aan staan en daarna ook aan laten staan?

Er staat op sommige sites dat deze manier van opnemen van HBO programma's nieuw is, maar dat is het niet het is al enkele maanden aanwezig.

(1) sinds begin hbo abb (+/- 4 weken)
(2) oude multikabel regio (Hoofddorp)
(3) alleen bij HBO
(4) opname "start" wel, teller blijft op 0 met zwart beeld, doorspoelen geeft wel nieuwe tijd (jump doorspoelen) geen fout meldingen en totaal tijd opname klopt.
Wissen foute opname geeft +/- 2% ruimte terug
(5) time shiften gaat nu goed, nooit eerder gebruikt
(6) decoder aan gezet, smartcard zit erin, reset op my ziggo gedaan, decoder aan gelaten (1uur)

Gr Erik
 
Geluid live HBO kanalen niet meer te regelen via ab cisco

Heel vreemd naast de opname problemen op HBO, er een nieuw probleem bij sinds gisteren. (Valt nu pas op)
Het geluid bij live kijken van een HBO kanaal is niet meer te regelen via de afstandsbediening?
Aangesloten via hdmi, geluidsbalk reageerd wel, geluid blijft max. (Via tv zelf én via versterker)
Sluit je de cisco via de tulip plugjes op een versterker aan, dan gaat het wel goed?! (Over de versterker, tv geluid blijft max)
Nog vreemder, dat geldt alleen voor live kijken, opgenomen HBO werkt het weer wel?!
Op alle ander kanalen(o.a. Film1) geen problemen.:shock:
 
Ik ben niet ongeduldig maar is er al wat meer bekend? :roll:

De kopieerbeveiliging op HBO voor de Cisco's is volgens mij sowieso onzin aangezien de Cisco's helemaal dicht zijn getimmerd door Ziggo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De kopieerbeveiliging op HBO voor de Cisco's is volgens mij sowieso onzin aangezien de Cisco's helemaal dicht zijn getimmerd door Ziggo.

Niet helemaal. De opname is nu gekoppeld aan je abonnement. Verkoop je hem aan iemand anders zonder de opnames te wissen dan kan de nieuwe eigenaar er nog steeds niet naar kijken zonder de originele smartcard.

Andere interessante vraag: als je je abonnement op HBO opzegt zijn de opnames dan nog steeds te bekijken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan