• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco 8485 HD DVR - Ledje flitst groen, display dood, box reageert nergens op

Berichten
671
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Mijn MediaBox moest even van de spanning af, wegens werkzaamheden achter de TV. Daarna weer opnieuw aangesloten, maar de mediabox wil nu helemaal niet meer opstarten. Alleen maar de LED aan de rechterkant (naast de power-knop) flitst telkens kort groen op (om de ongeveer twee seconden, een heel kort groen flitsje). Het display van de mediabox blijft helemaal zwart (normaal geeft hij hier de tijd weer). De TV geeft uiteraard al helemaal geen beeld (logisch, want de mediabox is niet eens opgestart). Mediabox reageert verder helemaal nergens op (b.v. bedieningsknoppen op de voorzijde, afstandsbediening). Geprobeerd hem een minuut van de spanning te halen, geeft geen verbetering. Gekeken op de storingspagina van UPC, maar geen storingen bekend op mijn postcode. Geprobeerd of er wel signaal op de kabel staat, met kabel rechtstreeks in de TV ontvang ik zowel analoge als digitale TV, dus het signaal moet goed zijn. Geprobeerd een geforceerde update te doen (CH- toets ingedrukt houden, en spanning er een minuut af, en dan er weer op), er gebeurd helemaal niets. Gisteravond deed hij het nog. Iemand nog suggestie's wat ik verder nog zou kunnen uitproberen ?!
 
Dat groene knipperende ledje heeft dacht ik wel iets met signaal te maken.
Je conclusie dat het signaal goed zou moeten zijn omdat analoog wel werkt is helaas niet terecht. Analoog kan veel meer verstoring aan dan digitaal.

Aaangezien je achter de TV bent geweest is de kans groot dat er nu toch iets mis is met de bekabeling.
Heb je een andere goede coaxkabel die je rechtstreeks van de mediabox op het punt in de muur kunt aansluiten? Zonder splitters/versterkers?
 
Met exact dezelfde kabel, rechtstreeks in de TV, kan ik op de TV niet alleen analoge, maar ook DIGITALE televisie prima ontvangen ! Nederland 1 zelfs in HD kwaliteit ! Dus ook het digitale signaal zou dan toch goed genoeg moeten zijn.

Lijkt er op dat de mediabox überhaupt helemaal niet opstart. Groene LED begint meteen met flitsen, en verder gebeurt er niets.
 
Hmja, maar dat zegt nogsteeds niet alles. Je TV heeft voor digitaal namelijk geen retoursignaal nodig, de mediabox wel.
Het zou dus kunnen dat het retoursignaal net niet sterk genoeg is. Of heb je er nog iets nieuws tussen gezet dat mogelijk niet retour geschikt is? (versterker / splitter).

Anders lijkt het toch echt op een defecte box waar je verder zelf niets aan kunt doen, behalve laten omruilen.
 
Ben toch bang dat het gewoon een dode box is, een niet functionerende retour heeft geen invloed op de ontvangst.
 
een flauw knipperend ledje duid op de voeding.
als monteur zijnde kom ik dit wel eens tegen in de winter als de voeding erg koud is.
lijkt erop dus op dat de voeding defect is.
 
Aan de bekabeling / antenneinstallatie is verder helemaal niets veranderd. Er is dus niets bij tussen gezet (b.v. versterker of splitter) of weggehaald of iets dergelijks. De spanning is alleen maar van de apparatuur af gehaald, antennekabel uit de mediabox, en vervolgens het meubeltje met TV en andere apparatuur een stukje weggerold, om aan de vloer te kunnen werken. Daarna weer teruggerold en alles weer aangesloten. Overige apparatuur werkt weer gewoon, behalve de mediabox. De LED helemaal rechts bij de powerknop flitst om de circa twee seconden heel kort eventjes groen op. Met de antenne kabel rechtstreeks in de TV, ontvang ik zowel analoog als digitaal, sommige zenders zelfs in HD. Signaal moet dus goed zijn, en hier is ook niets aan veranderd (er is alleen maar aan de vloer gewerkt). Zelfs als de retour dan niet zou werken (wat mij onwaarschijnlijk lijkt), dan nog zou de mediabox gewoon zenders moeten kunnen ontvangen. Zolang je nog geen gebruik maakt van interactieve diensten zoals ondemand, wordt de retour immers nog helemaal niet gebruikt. Hoogstens zou je een foutmelding kunnen zien, wanneer je pagina 999 bezoekt. Alle apparatuur is gewoon op kamertemperatuur, momenteel minstens 20 graden, dus niet erg koud zoals in de winter. Dode box, al dan niet veroorzaakt door een defecte voeding, lijkt vooralsnog de meest waarschijnlijke diagnose. De hele box start gewoon totaal niet op. Normaal, bij spanning inschakelen, begint de harde schijf te lopen, komt er iets op het display te staan, gaat de LED continue branden (eerst groen, dan uiteindelijk rood). Dat gebeurt nu allemaal niet.
 
Zoals je het nu beschrijft lijkt het inderdaad helemaal niets met signaal te maken te hebben. Wat lobithbuddy opmerkte, het lijkt een slechte voeding te zijn OF een defect mediabox.

Had je de voeding zelf ook al een tijdje uit het soptcontact gehaald? Hiermee reset je de voeding zelf, soms zit er een soort beveiliging in.
En misschien heb je een vergelijkbare voeding thuis liggen (met exact zelfde voltage, en gelijk aantal amperes of meer).
Anders toch even contact opnemen met Ziggo.
 
René [Mr. Jinx] zei:
En misschien heb je een vergelijkbare voeding thuis liggen (met exact zelfde voltage, en gelijk aantal amperes of meer).

de Cisco heeft geen externe voeding, maar interne.

box lijkt mij gewoon overleden.
 
Terug
Bovenaan