• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco 8455DVB oud @home gebied brabant

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RoelVB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

RoelVB

Beste Ziggo gebruikers,

Mijn vraag is of de Cisco 8455DVB ondersteund wordt in het oud @home gebied in brabant. Postcode 5256. (Omgeving Den bosch)

Omdat ik op internet gelezen heb dat hij alleen geschikt zou zijn voor het Casema gebied, maar volgens mij was dit lang geleden..!?
Toch zou ik graag zeker weten dat hij hier ook gaat werken.


Bvd,
Roel
 
voor dvb ontvangst werkt deze ontvanger
interactieve tv en vod zal binnen een paar weken ook werken
in voormalig @home gebied




Beste Ziggo gebruikers,

Mijn vraag is of de Cisco 8455DVB ondersteund wordt in het oud @home gebied in brabant. Postcode 5256. (Omgeving Den bosch)

Omdat ik op internet gelezen heb dat hij alleen geschikt zou zijn voor het Casema gebied, maar volgens mij was dit lang geleden..!?
Toch zou ik graag zeker weten dat hij hier ook gaat werken.


Bvd,
Roel
 
Ik heb de Cisco ook draaien in postcode gebied 5261 (Vught). Werkt als een zonnetje (wel de netwerk instellingen uit je bestaande decoder even overnemen, zaken als netwerk id en frequentie etc.).

Ziggo heeft ooit gezegd dat de VoD diensten 13 Maart landelijk van start zullen gaan en dus ook in het oude @home gebied. Is dit nog steeds het geval?

Is er verder nog een mogelijkheid om te controleren of mijn opstelling correct is voor VoD (of ik dus goed kan praten) op dit moment? Als ik nu interactieve TV wil installeren krijg ik een melding dat er geen VoD dienst is gevonden. Lijkt mij ok, maar wellicht is dit de standaard foutmelding?
 
13 maart... dat is nog maar 2 dagen. Ik denk dat we nog moeten wachten tot begin april, aangezien ze dan analoog zenders uitschakelen zodat er meer ruimte komt voor VOD-diensten en extra (HD) kanalen
 
13 maart... dat is nog maar 2 dagen. Ik denk dat we nog moeten wachten tot begin april, aangezien ze dan analoog zenders uitschakelen zodat er meer ruimte komt voor VOD-diensten en extra (HD) kanalen

Op die analoge kanalen komt echt geen digitaal signaal. Dat vinden de analoge tv's echt niet leuk. Dat kan pas als al het analoog is uitgefaseerd. Los hiervan gaat VOD gaat via ingebouwde modem en heeft dus niets met kanalen die op digitale of analoge tv staan te maken.

Analoog minder zenders doorgeven is puur om mensen over te laten stappen naar digitaal.
 
Het zal helaas niet gaan lukken voor 13 maart Ziggobreed VOD te implementeren.
Dit zal echter spoedig wel het geval zijn. Indien er meer bekend is dan zal ik jullie hier over op de hoogte houden.
 
Op die analoge kanalen komt echt geen digitaal signaal. Dat vinden de analoge tv's echt niet leuk.
Frequenties die vroeger voor analoge tv werden gebruikt worden nu al ingezet voor digitaal. Zo is in Enschede preview TV analoog verdwenen. Op die frequentie (538,00 Mhz) wordt nu digitaal transportstream 26 doorgegeven.

Analoog en digitaal zit gewoon leuk door elkaar heen. Een analoge TV zal die data niet begrijpen, maar heeft daar echt geen last van.
 
Het zal helaas niet gaan lukken voor 13 maart Ziggobreed VOD te implementeren.
Dit zal echter spoedig wel het geval zijn. Indien er meer bekend is dan zal ik jullie hier over op de hoogte houden.
Ik neem aan dat de VoD diensten of iig de ondersteuning daarvoor in het netwerk actief moet zijn als ik een update voor de Cisco wil binnen halen.
Ik heb nu firmware 1.0.2.5 en ik lees hier dat er inmiddels een stuk betere zijn met een nieuwe zo goed als klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan