• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

cisco 3925

  • Onderwerp starter pascalwilbers
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pascalwilbers

goedemorge Ziggo gebruikers,

sinds 2 weken heb ik het probleem dat ik op sommige momenten geen internet verbinding via wifi meer heb,
het lijkt erop dat dit van de cisco afkomt,
had eerst nog een asus rt66u u als wifi in gebruik maar deze losgemaakt van het netwerk, en het probleem blijft bestaan.
ik zit zelf in de ip range 192.168.178.00
als dan de verbinding weg is krijg ik een heel ander range toegewezen 192.168.0.20
dit gebeurde ook toen ik de asus erachter had en de wifi van cisco uitstond,
het probleem is ook van de een op ander dag ontstaan, zonder veranderingen in het netwerk

wie kan mij helpen:grin:

bvd pascl
 
Ik heb hetzelfde probleem.
De modem Cisco EPC3925 is gewoon een slechte modem met veel kuren..
Ik heb zelf ook nog geen oplossing gevonden voor het probleem.
Maar misschien kun je overwegen om een router voor achter de modem te kopen?
 
Sinds 2 weken heb ik het probleem dat ik op sommige momenten geen internet verbinding via wifi meer heb. had eerst nog een asus rt66u u als wifi in gebruik maar deze losgemaakt van het netwerk, en het probleem blijft bestaan.
Bedoel je dat je met onze modem geen WiFi verbinding hebt of is dit alleen zo wanneer je Asus RT66U router aangesloten is? En werkt het wel als je middels netwerkkabel verbonden bent?

Overigens is het beter om, wanneer je alleen gebruik maakt van de ASUS router, de router functie van je modem door de klantenservice uit te laten schakelen zodat deze elkaar niet dwars zitten.

ik zit zelf in de ip range 192.168.178.00
als dan de verbinding weg is krijg ik een heel ander range toegewezen 192.168.0.20
komt dit niet doordat zowel je router als de router van de modem aan staat?
het probleem is ook van de een op ander dag ontstaan, zonder veranderingen in het netwerk.
sommige routers (weet ik uit eigen ervaring) hebben een automatische update functie. zodra er nieuwe firmware uit is, wordt deze door de router gedownload en geïnstalleerd. Mogelijk is het hierdoor ontstaan?

Mocht je alleen gebruik maken van onze modem met de router functie ingeschakeld, dan mag je mij ook een PB sturen met je postcode+huisnummer. Ik zal dan kijken of ik een oorzaak kan vinden. Tevens wil ik de router functie van onze modem ook wel voor je uitschakelen.
 
Hallo

Ik ben er nu achter dat het waarschijnlijk ook niet aan de cisco noch de asus ligt.
Ook zonder asus had ik het probleem.
Nu heb ik de cisco laten bridge en de asus in gebruik. Verbinding van laptop is niet meer weggeweest alleen 2x een verkeerde range ip gekregen voor me smartphone.
Heb nu mijn mac adres van de smartphone aan de asus toegevoegt en tot op heden gaat goed.

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan